Haarduvus märjal teel

haarduvus märjalteelHaarduvus märjal teel on uute rehvide valimisel oluline faktor, mida arvestada. Kõrge märjas haarduvuse hinnanguga rehvide pidurdusmaa on märjal teel täielikult pidureid rakendades lühem.

 

Mis on haarduvus märjal teel?

 

„Haarduvus märjal teel” on rehvi võime suruda end vastu teed märgades tingimustes. ELi hinnang keskendub vaid märjas haarduvuse ühele aspektile – rehvi pidurdustoimele märjal teel.

 

Kuidas märjas haarduvust hinnatakse?

Haarduvust märjas hinnatakse A-st F-ini:

A = kõrgeim hinnang
F = madalaim hinnang
Hinnanguid D ja G sõiduautode puhul ei kasutata.

   

Mida hinnangud tähendavad?

Hädaolukorras muutuvad kõige olulisemaks paar meetrit. Sõiduauto puhul, mis rakendab pidurid täielikult kiiruselt 80 km/h, pidurdab A-hinnanguga rehvikomplekt kuni 18 meetrit lühema vahemaaga kui F-hinnanguga rehvikomplekt. *
Oluline on pidada alati kinni soovitatud peatumisteekonnast.

*Mõõdetud vastavalt EK määruses 1222/2009 sätestatud testmeetoditele. Pidurdusmaad võivad erineda sõltuvalt sõidutingimustest ja teistest mõjutavatest faktoritest.

Märgise väärtused on vaid näitlikustamiseks. Konkreetse rehvi valiku/mõõdu väärtused võivad erineda