Autode 6 kõige sagedasemat probleemi

Autode enimlevinud probleemid 

Auto omamine on tänapäeva kiires ühiskonnas tihtipeale paratamatu, andes vabaduse liikuda, kuhu vaja. See vabadus tuleb oma hinnaga, alljärgnevalt toome välja need põhjused, millega autoomanikud kõige rohkem meie poole pöörduvad. 

 

 

Ebaühtlaselt kulunud rehvid

Rehvid täidavad olulist ja rasket ülesannet. Rasket sõna otseses mõttes, sest rehvidele langeb kogu auto raskus ja rehvid peavad hakkama saama kõikvõimalike erinevate teekatetega. Kui enamasti lõhuvad rehve välised jõud nagu näiteks kivi, auk või teeäär, siis on kahjustusi, mis tekivad pikema aja jooksul. Ebaühtlast rehvimustri kulumist ei pruugi märgata kohe, kuid see võib viia mitmete komplikatsioonideni nagu näiteks rooli vibreerimine või vedrustus, mis läheb balansist välja. 

 

Kehvad pidurid

Keegi ei taha sõita autos, mille pidurid lakkavad töötamast. See on kindlasti üks ohtlikumaid probleeme, millega autoomanikud võivad kohtuda. Nõrgad pidurid võivad olla elu ja surma küsimus ning seetõttu pole sel teemal kunagi liiga palju tähelepanu. Probleemi avastamine enne õnnetust on kõige olulisem, kuid tihtipeale keeruline, sest kahjustada saanud piduriklotsid ja -rootorid kuluvad palju kiiremini, kui oodatud. Kõik praegused ja tulevased autoomanikud peaksid pidurite korrashoiule ja kontrollile pöörama eriti palju tähelepanu. 
 

Loe siit, millal on õige aeg välja vahetada piduriklotsid.

 

Kõrge õlikulu

Teadaolevalt pole ühtegi autot, mis ei vajaks õli, et hästi töötada. Kuigi õli lisada väga tihti pole vaja, siis tegu on probleemiga, kui auto hakkab rohkem õli küsima. Et sellele varakult jaole saada, siis tuleks mitte ignoreerida õlituld armatuuril. Vähene õlitase on probleem, mis põhjustab mootori korrosiooni või ummistab õlifiltrit. Hoidmaks autot heas korras, tuleks vahetada õlifiltreid ja kontrollida õlitaset. 

 

Probleemid starteriga

Starter on omal moel auto väravavalvur. Kui starter ei tööta, siis on sõiduk sama kasutu nagu ilus metallitükk. Juhul, kui auto käivitub kauem, kui tavaliselt, siis see on üks asi, mida tasuks lasta lähemalt uurida. Kui pika käivitusajaga kaasneb enne mootori käima minemist veel tiksuv heli, siis on tegu isegi suurema probleemiga. See pole kindlasti kõige hullem asi, mis ühe autoga juhtuda saab, kuid vajab tegelemist enne, kui ühel päeval mootor enam ei käivitu.

 

Ummistunud filtrid

Autod on ehitatud nii, et õli käiks perioodiliselt läbi filtrite. Vaatamata sellele kipuvad filtrid ajapikku ummistuma. Selle tulemusel lakkab näiteks käigukast sujuvalt toimimast. Et käigukast on mõeldud toimima suletud süsteemina, siis saasteainete liigne hulk võib põhjustada tõsiseid probleeme ja ette tuleb võtta kulukas autoremont

 

Akuprobleemid

Autoaku on sõiduvahendi jõujaam ning probleemid sellega toovad endaga ebamugavuse. Mittetöötava aku põhjused võivad olla väga erinevad alates tehasepraagist kuni lihtlabase hooletuseni. Mis poleks ka põhjuse, tulemuseks võib olla auto seiskumine. Hädaolukorras saab auto käima teise auto abiga nn krokodillidega, kuid sellegipoolest on soovituslik vahetada autoaku iga kolme kuni kuue aasta möödudes. Nii saab olla kindel, et see on heas seisukorras.


Õigeaegne tegutsemine ja hooldus hoiab ära olukorra, kus tuleb ette võtta kulukam autoremont. Küsimuste korral anname sulle tasuta nõu! Klõpsa kollasele kastile ekraani allservas ning leiame soodsa ja toimiva lahenduse. 

 

Vaata videot kõige tüüpilisematest vigadest, mida autoomanikud ise teevad: