UUS! Akude vahetus ka kliendi juures!

UUS! Akude vahetus ka kliendi juures, väljakutse 35 eur / Tallinna piires, lisandub töö hind!

 

  • Akude transport TASUTA üle Eesti

  • Akudel kehtib garantii 2 AASTAT

  • Vanad akud võtame vastu TASUTA

  • Osta aku järelmaksuga, sissemakse 0 EUR

  • Püsikliendile akud ja paigaldus - 10% soodsam

 

Exide akudexide akudlogo

 

Exide Technologies on loodud 120a. tagasi ning on üks maailma vanimaid ja kogenenumaid akude tootjaid.  Firma on esindatud 90 riigis enam kui 20 000 töötajaga.  Exide akude asutaja on W.W. Gibbs.  Exide Technologies toodab akusid nii auto-, laevatööstustele kui ka traktoritele, UPS-idele jne.   

 

Exide Premium – suur mahtuvus ja käivitusvool. Ideaalne aku tänapäeva paljude elektriliste lisaseadmetega autole. Eriti pikk kasutusiga. Talub hästi sügavtühjendamist ning laadimis- ja tühjenemistsükleid. Paksemad plaadid tagavad suurema mahtuvuse. Suurem korrosioonitaluvus. Tsentraalse gaaside eraldussüsteem. Turvalisust lisav patenteeritud korpuse kaas koos laadituse indikaatoriga ``akusilmaga``. Minimaalne elektrolüüdi väljavalgumine isegi siis kui aku on kaldu. 100 % hooldevaba, eriti väike veekulu ja isetühjenemine. Eriti kõrge käivitusvool võrreldes tavaakuga (+30 %). Vastab originaalosa kvaliteedi nõuetele!. Eriti sobilik diiselmootoriga ja suure mahtuvusega bensiiinimootoriga autodele (rohke linnasõit).


Exide Excell - käivitusaku kaasaegsele autole. Kõrgem käivitusvool tavaakust (+15%). Hooldevaba, eriti väike veekulu ja isetühjenemine võrreldes tavaakuga. Enamus selle seeria akusid on varustatud laetust näitava indikaatoriga ``akusilmaga``. Sobib nii bensiinimootoriga kui ka diiselmootoriga autodele. Tsentraalne gaaside eraldussüsteem, mis vähendab aku plahvatusohtu. Talub hästi korduvaid külmkäivitamisi ning elektritarbijatega koormamist.


Exide Classic - klassikaline käivitusaku.(vanemad autod 1995 ja varem). Talub elektritarbijatega mõõdukat koormamist. Optimaalne käivitusvool ja väike hooldevajadus. Sobib ka diiselmootoriga autodele. Kasutatud kaltsiumtehnoloogiat (Ca-Ca) ja ümbrikseparaatoreid, pikk kasutusiga ja kõrge töökindlus, väike isetühjenemine.

Garantii Exide akudele 2 aastat.

 

Autoaku Exide paigaldusvideo:

 

Igal autol on erinev energiavajadus, mis sõltub varustustasemest ja auto kasutamis-ning kliimatingimustest. Valides autole uut akut tuleb arvestada peale mootori töömahu ja võimsuse ka auto elektrit tarbivate lisaseadmete ning ilmastiku- ja sõiduharjumustega.

 
Väike bensiinimootor

Diisel ja suure töömahuga bensiinimootor

     

Võimsus ja mootori tüüp
Aku peab olema valitud vastavalt mootori tüübile ja võimsusele. Aku käivitusvool peab olema võrdne või ületama autotootja poolt ettenähtud käivitusvoolu miinimumi. Eriti oluline on käivitusvool suure võimsusega  bensiini- ja diiselmootoritel.

 

  
Baasvarustus

Rohke lisavarustus

      Varustustase
Uued autod on varustatud mitmete turva- ja mugavusseadmetega nagu kompuuter, GPS seadmed,  soojendused, multimeediasüsteemid jne. Mida rikkalikum on auto varustus seda suurem peab olema aku mahtuvus, sest aku annab voolu kõikidele autos olevatele elektroonikaseadmetele.
  
Normaalne ilmastik

Äärmuslik ilmastik

     

Ilmastik ja erinevad kliimatingimused 
    Äärmuslikud temperatuurid mõjutavad otseselt aku tööd ja kasutusiga. Kõrged temperatuurid põhjustavad aku isetühjenemise kiirenemist, madalatel temperatuuridel väheneb käivitusvool ja vastuvõtlikkus laadimisele.

  
Maanteesõit

Linnasõit

     

Kasutusharjumused
Linnasõit tähendab keskmisest sagedasemat käivitamist ja lühemaid teekondi, mille jooksul ei suuda iga aku end piisavalt laadida. See aga toob kaasa aku mahtuvuse ja kasutusea lühenemise. Tagamaks viperusteta käivitumine ja töökindlus linnasõitude puhul soovitame

 

 

Akude kontroll ja -laadimine

Krõbedad külmakraadid on käes. Probleemide vältimiseks soovitame Teil lasta kontrollida oma auto aku ja laadimissüsteemi korrasolekut.
Kontrollime Teie auto (plii-happe-, geel- või klaaskiud-/AGM-akude) tervisliku seisundi, defektse aku tuvastamine olenemata kas aku on sõidukisse paigaldatud või mitte.

Test sisaldab:  külmkäivitusvoolu tugevuse ja aku täituvuse mõõtmine, aku seisukorra hinnang.

Aku kontroll: 5 eur

Aku laadimine ja tesimine: 10 eur ( Soovitatav aku laadmine 8h. Kiirlaadimine alates 2 h´st)

Aku vahetus: 30 eur / h (min.10.-)

 

UUS! Akude vahetus ka kliendi juures, väljakutse 35 eur / Tallinna piires, lisandub töö hind!

 

Exide akude hinnakirjad leid SIIT!

* Püsikliendile akud ja teenused -10%

 

 

Akusi paigaldame ja müüme meie kaupluses Kadaka tee 183c, Tallinnas.

 

Mob: 581 000 81

E-mail: kadaka@rehvitakso.ee

 

Oleme avatud:

E-R 09:00-18:00

L 10.00-17.00

 

 

Akude kasutusjuhend. Paigaldamine ja hooldus.

 

1. Valige õige ja piisa mahutavusega aku.Vajadusel pöörduda auto teenindusse.

2. Aku transportimisel peab olema aku püst asendis. Kaldumist ei tohi lubada ule 15°.

3. Aku lahti ühendamisel kontrollige enne,kas auto pardarvutile või muule seadmele on vajalik pidev

toide. Kui on vajalik, siis paigaldage enne aku lahti ühendamist lisa toiteallikas.

4. Ühendage esmalt lahti miinus juhe. Selliselt toimides väldite lühist. Seejarel ühendage lahti pluss

klemm ja eemaldage aku.

5. Kontrollige aku alust ja ümbrust. Puhastage klemmid. Asetage uus aku alusele ja kinnitage kindlalt

selleks ette nähtud vahenditega.Ühendage esmalt pluss juhe ja seejarel miinus juhe. Ühendused tuleb

isoleerida(plastik katted ja muu selleks ette nähtud vahendid) . Akut ei tohi katta staatilist elektrit

tekitavate materjalidega.

6. Pange tagasi kõik katted mis kaitsesid eelmist akut või selle klemme.

7. Kontrollige laadimispinget sooja mootorigal, sisse lülitatud tulede, akna soojenduse ja ventilaatoriga.

Aku laadimispinge peab olema vahemikus 14,0 kuni 14,4 V. Kui see pole nii, pöörduge aku müüja,

volitatud esinduse või maaletooja poole.

8. Juhul, kui autol kasutatakse kahte akut, tuleb korraga valja vahetada mõlemad akud.

9. Kui autot ei kasutata pikemat aega, on soovitav aku lahti ühendada,eemaldades miinus klemm.

10. Kord aastas on soovitav kontrollida elektrolüüdi taset (10-15mm plaatide ülaservast), vajadusel

lisada destilleeritud vett.

11. Täiendavate voolu tarbijate sagedase kasutamise korral tuleb aku laetust kontrollida tihedamini ja

vajadusel laadida alalisvoolu akulaadijaga.

12. Aku vajab täiendavat laadimist (autost eraldi) kui aku pinge on langenud alla 12,5V vältimaks

sulfateerumist ja kulmumist talve perioodil. Akut tuleb laadida temperatuuril vahemikus +10°C kuni

+25°C. Soovitav laadimisvool on umbes 10% aku mahtuvusest, naiteks 55Ah aku puhul 5,5A. Aku on

laetud kui elektrolüüdi tihedus on 1,27g/cm3.

13. NB! Aku sulfateerumine kiireneb järsult, kui pinge on alla 12,5V

14. Uut akut mis pole kasutatud, ei tohi hoiustada alla -6°C.

 

Akude ohutus nõuded

 

1. Aku sisaldab elektrolüüti, mis on valmistatud väävelhappest. Kandke akut hooldades või vahetades

kaitseprille ja kummikindaid. Happe sattumisel nahale pesta kahjustatud puhta veega. Happe sattumisel

silma loputada silmad puhta veega ja pöörduge arsti poole. Happe sattumisel organismi juua võimalikult

palju vett või piima ning pöörduda arsti poole.

2. HOIDKE LAPSED AKUDEST JA NENDE KOMPONENTIDEST EEMAL.

3. Akuhape on vaga korrosiooniohtlik. Ärge kallutage akut. Hape võib õhutusavadest välja voolata.

Vältige akuhappe sattumist auto detailidele. Kui see on juhtunud, loputage happega kokkupuutunud

pinnad 5%-lise söögisooda lahusega.

4. Aku käsitlemisel vältige metallesemete sattumist aku klemmidele. Lühiühendus pluss ja miinusklemmi

vahel põhjustab kaarleegi tekke, mis võib põhjustada põletushaavu ja süüdata akust eralduva gaasi.

Gaasi süttimine aku sisemuses põhjustab aku purunemise.

5. Aku intensiivsel laadimisel (näiteks kiirlaadimisel spetsiaalse laadijaga aga ka vahetult parast mootori

töötamist, sest rikke tõttu võib auto pingeregulaator olla defektiga ja seetõttu tekib ülelaadimine.

Normaalne laadimispinge on 14 kuni 14,4 V) eraldub plahvatusohtlikku gaasi rohkem. Selle pärast tuleb

olla ettevaatlik akuklemmide lahtiühendamisel vahetult pärast laadimisprotsessi lõppu, sest akuklemmi ja

akujuhtme vahel võib tekkida säde, mis süütab tuulutusavast väljuva gaasi ning võib põhjustada

plahvatuse.

6. Akulaadija tuleb kindlasti enne lahtiühendamist välja lülitada.

7. Aku konsrtuktsiooni materjalid väävelhape ja plii