Kas autokonditsioneeri võib kasutada ka talvel?
Aasta kõige külmemad päevad on käes ja paljud autojuhid lülitavad konditsioneeri kuni kevadeni välja. On see ikka arukas?
"Väljas on ju niigi külm," öeldakse tavaliselt põhjenduseks. Sellega tuleb nõustuda ja tõesti, ka autos on piisavalt külm ning lisajahutust pole vaja. Kuid konditsioneeri kasutamise mõte pole ainult õhu jahutamine. Paljud eksperdid, nende seas Rehvitakso omad, soovitavad talvel konditsioneer sisse lülitada. Alljärgnevalt toome välja kasutegurid ja vastused sagedastele autojuhtide küsimustele.
Seega, kas autokonditsioneeri võib talvel kasutada?
Jah, isegi peaks. Ka juhul, kui sa ei soovi autosse külmemat õhku, tuleks konditsioneer (autodes enamasti märgitud A/C lühendiga) iga mõne nädala tagant vähemalt kümneks minutiks sisse lülitada. See tagab, et jahutusvedelik jõuab kogu süsteemi läbi käia.
Jahutusvedeliku liikumine on oluline, sest see sisaldab määrdeainet, mis aitab tihendeid ja torusid heas konditsioonis hoida. Kui konditsioneeri pikka aega ei kasutata, jäävad kummidetailid sisse õlitamata.
See võib viia leketeni, mille käigus jahutusvedelik tilgub välja ning tuleb hakata tihedamini konditsioneeri täitma ja halvimal juhul koguni tihendeid vahetama.
Kas on veel põhjuseid?
Jah, kasutades konditsioneeri harva, võib niiskus koguneda ventilatsioonitorudesse põhjustades hallitust ja soodustades bakterite levikut. Pärast kuid seismist, A/C-süsteemi uuesti tööle pannes, paiskub kogu bakteriaalne elukeskkond salongi.
Autokonditsioneer talvekuudel on oluline ka heaks nähtavuseks, sest see mitte ainult ei jahuta õhku, vaid ka kuivatab. See tähendab, et töötav konditsioneer likvideerib niiske õhu, hoides aknad ning tuuleklaasi uduvabad. Istudes külma autosse ja oodates, millal akende siseküljed udust puhtaks saavad, aitab konditsioneer kõvasti kaasa.
Konditsioneeri sisse ja välja lülitamine on autodes tähistatud A/C sümboliga.
Talvel tahaks ikkagi sooja. Kas konditsioneer ei tee mitte õhku külmaks?
Ei tee, kui jätta see tööle ja samal ajal keerata termostaat sooja puhuma. Nii töötab konditsioneer, puhastades torusid ja kuivatades õhku ning salongi tuleb ka sooja õhku.
Miks lähevad aknad uduseks ka siis, kui A/C on sisse lülitatud?
Kui konditsioneer on mõnda aega olnud väljas, siis niiskus, mis on kogunenud selle kanalitesse puhutakse salongi esmajoones. Seetõttu tekib klaasidele süsteemi üle pikema aja tööle lülitades udu. Ohutuse tagamiseks on alati mõistlik harva konditsioneeri kasutades, lülitada see tööle siis, kui auto on pargitud.
Kui udu püsib üle minuti, võib põhjuseks olla nupp, mis paneb õhu autos ringlema, sulgedes klapid välisõhule. Sama õhku ringi keerutades ei jõua jahutussüsteem seda piisavalt kiiresti kuivatada. Lülitades õhu ringlemise funktsiooni välja, laheneb enamasti probleem. Kui mitte, siis võib põhjus peituda konditsioneeris või jahutussüsteemis ning pöörduda tuleks töökotta.
Soovides autosalongi kuivatada, tuleks õhuringlemise funktsioon välja lülitada.
Kuidas on lood suurenenud kütusekuluga?
On tõsi, et töötav konditsioneer suurendab kütusekulu. Kui see aga ei tööta, siis tekib tõenäoliselt vajadus udu peletamiseks avada küljeaken, mis omakorda halvendab aerodünaamikat ning suurendab samuti tarbitavat kütust.
Kui loobuda konditsioneeri kasutamisest talvel sootuks, siis tuletame meelde, et see võib viia suurema arveni konditsioneeri uuesti täitmisel või kulukal parandusel, tehes sellest majanduslikult kahjuliku otsuse, kirjutab Telegraph.
Kas võib konditsioneeri siis juba terveks talveks sisse jätta?
Et see koosneb liikuvatest osadest, siis need osad kuluvad seda kiiremini, mida rohkem saavad kasutust. Aeg-ajalt ja vajaduse korral sisse lülitades peab süsteem kauem vastu. Kui aga kütuse lisakulu ja paratamatu kulumine on vastuvõetavad, siis pole mingit põhjust, miks A/C ei võiks olla kogu aeg sees.