Rehvid ja veel kord rehvid - Autoleht - Rehvitest 2018

Autoleht - Rehvitest 2018

 

rehvid

 

22 rehvi, üks küsimärk, üks disklahv


 

Talverehvide suures võrdlustestis lõi seekord kaasa 22 rehvijooksu mõõdus 205/55 R16. Lõpptulemuse sai kirja aga vaid 21, kusjuures ühe päris nimeka osaleja resultaadi kohta jäi õhku pirakas küsimärk.

 

Autolehe partnerajakirja Avtorevju hangib rehvitestis osalevad rehvid sarnaselt teiste samasuguseid teste tegevate väljaannetega peamiselt otse rehvitootjailt, sest rehvid pannakse proovile juba kevadel (käesolev test tehti märtsis-aprillis), mil sügisel algava uue hooaja uudistooted ei pruugi veel poes müügil olla. Küll jätab Autorevju endale alati õiguse teha sügisel nii-öelda dopingutest ehk vähimagi kahtluse korral kontrollitakse tulemused üle omal käel poest ostetud ja tänu sellele juba kindlasti seeriatoodetega. Paljud ju mäletavad Soome Nokiani aastaid kestnud pettusi, kus ajakirjanike heausklikkust kuritarvitades saadeti võrdlustesti nii-öelda tuunitud rehve, mis poes müüdavaist palju paremad. Üks dopingutest tuli Autorevjul teha ka tänavu ning seda mitte asjata.

 

Talverehvide supertestis osaleb seekord 13 naast- ja 9 lamellrehvi. Naastude ülekaalu põhjendab ostjate eelistus: lamellide osakaal on tasapisi kasvamas, kuid jääb meil parimal juhul viiendiku või veerandini kogumüügist (Venemaal alla 30%).

 

Naastrehvide seas on selle talve kuumad uudised Hankook rehvid ja Yokohamalt, mis mõlemad läksid „skandinaavialikku“ teed ehk said varasemast rohkem naaste sarnaselt Continental rehvid ja Nokiani rehvidega. Aga kus on samuti varasemast ohtramalt naastatud Michelin X-Ice North 4 rehvid? Neid rehve keelduti testimiseks andmast ning kevadel polnud neid veel ka poes müügil. Uudisrehvide seas on ka sellised, millel endiselt 16 tollisena vaid 115-130 naastu (Firestone, GT Radial, Toyo ja lõpptulemuseta jäänud Cordiant.


 

Dopingutest Hankookile

 

Lamellide rühmas tõotab peamine intriig kujuneda Continentali ja Nokiani vahel, aga äkki suudavad kaarte segada ka Hankook ja Yokohama? Viimane ju testib oma tooteid (sarnaselt Bridgestone´iga) samal Artic Fallsi rehvipolügoonil Rootsis, kus seekordse testi tegi ka Avtorevju.

 

Rootsi vahet pidi Autorevju testimeeskond sõitma kaks korda. Esimene nädal kulus märtsis rehvide katsetamiseks lumel ja jääl. Aprillis naastes oli teed just-just saanud puhtaks. Siis pandi proovile rehvide võimed kuival ja märjal asfaldil ning lisaks hinnati nende müra ja sõidumugavust. Seejärel oligi aeg kokku lüüa hinded ja vaadata, milliseks kujunes pingerida.

 

Naastrehvide puhul oli suurim üllatus mitte Nokiani võit, vaid hoopis Hankooki vägevad tulemused mis tõstsid i*Pike RS2 lumel ja jääl parimaks! See asi tuli üle kontrollida. Autorevju ostis augustis Moskvast jooksu uusi Hankooke, sõitis need sisse, võttis kaasa jooksu Nokiane ja lendas Saksamaale, kus Contidromi testikeskuse jäähallis saab talverehve katsetada aastaringi.

 

Kui Rootsi talves pidurdasid Hankooki enda tarnitud rehvid jääl 5% paremini kui Nokianid, siis poest ostetud jäid „soomlastele“ alla tervelt 8%. Sealjuures oli mõlema rehvi naastude väljaulatus pärast sissesõitu praktiliselt võrdselt 1,4 mm.


 

Disklahv Cordiantile

 

Muidugi võib siin rääkida jää erinevusest ning ka sellest, et ostetud Hankookide koormusindeks oli 91, testituil aga 94, kuid see ega teine ei mõjuta rehvi pidurdusvõimet nii kardinaalselt. Sestap panebki Autorevju Hankooki naastrehvide juurde suure küsimärgi, sest poest ostetud rehvid pole sama head kui testis auväärse 3. koha pälvinud kaup. Ja veel. Nokiani kohta küsimusi pole: Venemaal valmistatud Hakkapeliitta 9 käitus jääl täpselt samamoodi kui märtsis testitud, Soomes toodetud rehv.

 

Venemaal valmistatud Cordiant Snow Cross 2 eemaldas Autorevju lõpptulemustest aga üldse, sest eelseeria rehvid osutusid väga kehvaks. Näiteks jääl pidurdamise eest said need kõige halvema hinde. Samas on eelkäija Snow Cross olnud täiesti arvestatav talverehv. Cordianti rehviinsenerid tegid teste rööbiti Autorevjuga ning avastasid samuti kehva jäähaarde. See osutus lausa nii niruks, et Snow Cross 2 suurtootmine lükati vähemalt aasta jagu edasi. Konveierile jõuab vaid neli 14tollist versiooni, millega väidetavalt polevat probleeme. Esialgseil andmeil olevat rehvi läbikukkumises süüdi tehasele müüdud kehv toore.

 

Naastrehvide seas võitis taas Nokian rehvid. Väga head, aga kallid rehvid, mis on oma kohal eelkõige talvisel maanteel, sest 2. ja 4. koha võitnud Continental ja Gislaved rehvid on suurlinna puhtal asfaldil paremad. Lamellrehvidest parim on Continental, aga Goodyear, Pirelli ja Nokian jäävad alla ainult natuke.

 

Lõpetuseks kordame taas: talverehve ostes arvestage, kus te kõige rohkem sõidate. Kui peamiselt ainult linnas, uurige hoolsamini rehvi võimeid asfaldil, kõrvalisel maanteel liikleja pangu aga rõhk haardumisele lumise-jäise teekattega.

 

Rehvitesti tulemused on sisestamisel..

 

Oleg Rastegajev

Autorevju

Autoleht 24.okt 18