Kas neljaveolisel maasturil tohib olla erinevad rehvid ees ja taga teljel?
Nelikveolisel maasturil peavad olema ühesugused rehvid ja samasuguse mustrikulumisega rehvid, kuna nelikvedu tähendab, et jõud jaotub kõigile neljale rattale korraga. Kui rehvid ei ole ühesugused, võib see põhjustada järgmist:
⚠️ Probleemid erinevate rehvidega nelikveolisel autol:
-
Erinevad pöörlemiskiirused
Kui üks või mitu rehvi on väiksema või suurema läbimõõduga (näiteks kulunud rohkem), siis pöörlevad nad eri kiirusega, kuigi auto liigub otse. See põhjustab:
-
pidevat koormust veoskeemi osadele (nt vahekastile või diferentsiaalile),
-
ebaühtlast kulumist ja ülekuumenemist.
-
Suurenenud kulumine ja võimalik kahjustus
Erineva mustriga või läbimõõduga rehvid panevad diferentsiaali pidevalt tööle, justkui auto teeks kogu aeg kurvi. Pikemaajaliselt võib see:
-
rikkuda keskdiferentsiaali või vahekasti, mis on kallid varuosad,
-
põhjustada vibratsiooni, müra või isegi tõrkeid veosüsteemis.
-
Halvenenud juhitavus ja haarduvus
Kui rehvid on erinevad (nt suverehv ees, lamell taga), on:
-
tasakaalustamata haarduvus, eriti libedates oludes,
-
ebastabiilne sõidukäitumine, mis ohustab turvalisust.
✅ Mida tähendab "ühesugused rehvid"?
-
Sama tootja ja mudel (nt kõik rehvid on "Michelin X-Ice Snow")
-
Sama suurus (nt kõik 225/65 R17)
-
Sama mustrikulumine (vahe ei tohiks olla suurem kui ~2 mm)
-
Sama vanus või tootmisaasta (võimaluse korral)
Kokkuvõte:
Nelikveolise auto puhul ei ole "ükskõik milline rehv sobib" – erinevused põhjustavad tehnilisi probleeme ja ohustavad ohutust. Rehvide ühtlus aitab hoida auto mehhaanika korras, tagada juhitavus ja pikendada veoskeemi eluiga.
Kui vajad, võin aidata kontrollida ka, kas olemasolevad rehvid sobivad omavahel , siis võta ühendust meie klienditoega telefonil +372 581 000 81 või saada meile e-kiri-> kadaka@rehvitakso.ee