Kuidas peavad vastu rehvid, kui õhku on liiga palju?

Liigne rõhk rehvides - on see halb?

Niisiis, kevadine päike paistis silma ja ei märganud õigel hetkel rehvide täitmist lõpetada? Või kuulsid sõbralt nõuannet, et rohke ülerõhuga rehvidega väheneb kütusekulu tunduvalt?

Tõde on see, et misiganes põhjusel on rehvides ülerõhk, siis sõitmine võib olla kahjulik autole ja koguni ohtlik sõitjatele. Toome välja, mis juhtub, kui rehvidesse pumbata liiga palju õhku ja kuidas õige rehvirõhk taastada. See on tegelikult väga lihtne! 

 

 

 

Mis kahju teeb liigne rehvirõhk?

Probleemseid olukordi, mis võivad tekkida, on mitmeid. Kõige tõsisem neist on rehvi lõhkemine, mille tagajärjel võib kaotada sõiduki üle kontrolli. Ühtlasi pikendab lõhkenud rehvid pidurdusteekonda, seades ohte sinu ja kaasliiklejad. 

 

Paljud turvalisust tõstvad lisad sõiduki juures, nagu näiteks anti-lock pidurdussüsteem, on mõeldud töötama rehvidega, mis on täidetud vastavalt sõduki tootja soovitustele. Seega võib üleliigne rehvirõhk vähendada mõningaid auto assisteerivaid funktsioone. 

 

 

Kuidas peavad vastu rehvid, kui õhku on liiga palju?

Liiga palju õhku rehvides teeb need kahjustustele rohkem haavatavaks. Nagu õhupall, milles on maksimaalselt õhku, muutuvad ka rehvid jäigemaks ja vähem paindlikumaks. Kahju võib tekkida just löökaugust läbi sõites, äärekiviga kohtudes või mõnest teravast esemest üle sõites. Lisaks on tunda iga väike ebatasasus ja muhk teel, mis ei tee sõidust kindlasti meeldivat. 

 

Ülerõhu all rehv võib muuta rehvikuju, põhjustades vähenenud veojõudu ja kulutades rehvi rohkem, kui muidu. Ennekõike kulub kiiremini rehvi keskosa. Kui rehvid on ülepumbatud pidevalt ja pikema aja jooksul, siis on rehvikulu kiirem. 

 

Ülerõhu tõttu keskelt siledaks kulunud rehv.

 

Rehvi keskosale tekib ülepumbates kõrgem kumerus. Niisiis jääb ainsaks kokkupuutekunktiks teega kitsas rehviosa. Teoorias peaks see tagama väiksema veeretakistuse ja suurenenud kilometraaži, kuid kuidas on lood tegelikult? Ülerõhk kulutab kummimustrit ebaühtlaselt, teeb sõidu ebamugavamaks ning suurendab kummi lõhkemise võimalust, kinnitavad Rehvitakso mehaanikud. 

 

Kui rehvirõhk erineb soovituslikust ainult natuke (näiteks 0,2 Bari), siis see üldiselt mingit ohtu ei tekita. Rehvirõhk kõigub nagunii natuke, sõltudes välitemperatuurist. Hea eesmärk on seda aeg-ajalt kontrollida ja hoida tootja soovituslikus vahemikus. 

 

 

Kuidas alandada ülerõhku?

Mida teha, kui oled avastanud, et rehvides on liiga palju õhku? Muretsemiseks pole põhjust. Et saada kõige täpsem kogus õhku rehvidesse, tuleks seda reguleerida külmade rehvidega - kas hommikul või kui sõidust on möödunud mõned tunnid. "Soojadest" rehvidest õhku välja lastes, võivad kummid jääda lõpuks liiga tühjad. Olles äsja sõitnud, võib rõhunäit anda tulemuse nagu oleks tegu ülerõhuga, kuigi tegelikult pole. 

 

 

1. Leia ratta välisküljelt ventiil. Keera kork maha, mille alt tuleb välja metallist ots.
 

2. Ventiili sees on pisike metallist nippel, mis on mõeldud rehvist õhu välja laskmiseks. Vajuta see alla, kontrollides aeg-ajalt rõhku.
 

3. Õhku välja lastes jälgi, et rehvi jääks lõpuks soovituslik kogus. 
 

4. Pea meeles, et rehvirõhku on oluline regulaarselt kontrollida. Igapäevaselt sõites kipub rõhk rehvides vähenema. Ühtlasi kontrolli ka varuratast. 

 

 

Paljudel sõidukitel on elektrooniline süsteem, mis annab märku, kui õhk rehvis on ohtlikult vähenenud, kirjutab Firestone. Märkuandev tuluke hakkab tavaliselt põlema alles siis, kui rõhk on alla 25 protsendi soovituslikust.

 

Rehvirõhu andur, mis teavitab liiga tühjadest rehvidest, leiad siit.

 

Lisaks õigele rehvirõhule on teelpüsimiseks oluline kasutada piisava mustrijäägiga rehve. Aitame valida sobivad suverehvid, mis sobivad sinu vajadustega. Võta meiega ühendust SIIT!

 

Vaata, kuidas liigne rehvirõhk juhitavust mõjutab: