Kuidas aru saada, et suverehvid vajavad vahetust?
Suverehvide vahetamine ei sõltu ainult aastaajast. Kui hakkad talverehve suverehvide vastu välja vahetama, võib juhtuda, et sinu eelmisel aastal veel truult teeninud suverehvid ei ole enam piisavalt heas seisukorras, et võiksid nendega ka sel aastal ohutult teele minna. Küsimus ei ole ainult mugavuses, vaid ka otseselt sinu enda ja kaasliiklejate turvalisuses. Siin on märgid, mille põhjal saad aru, et on aeg uued suverehvid osta.
Mustri sügavus on alla lubatud piiri
Kõige lihtsamini kontrollitav näitaja on rehvi mustrisügavus. Eestis on suverehvidele kehtestatud minimaalne mustrisügavuse nõue 1,6 mm. Kui muster on sellest madalam, on rehv seaduse silmis juba kasutuskõlbmatu. Tegelikult hakkab märkimisväärne pidamisomaduste langus ilmnema juba siis, kui mustrisügavus on langenud alla 3 mm. Kui märkad, et rehvid näevad visuaalselt kulunud välja, tasub võtta mõõteriist või isegi lihtne eurone münt appi ja seda kontrollida. Kui mündi hõbeäärik jääb nähtavale, on muster liiga madal.
Rehvi vanus on üle 5-6 aasta
Ka siis, kui suverehvid näevad pealtnäha veel täiesti korralikud välja, võivad need juba iganenud olla. Rehvikummi koostis muutub aja jooksul jäigemaks ja hapramaks, kaotades oma esialgse haarduvuse ja elastsuse. Enamik spetsialiste soovitab suverehvid välja vahetada umbes 5 kuni 6 aasta möödumisel tootmisest, isegi kui nende kulumine on minimaalne. Tootmisaega saad kontrollida rehvi küljel olevalt DOT-koodilt – viimased neli numbrit näitavad nädalat ja aastat, mil rehv toodeti.
Tekkivad nähtavad praod, vigastused või deformatsioonid
Kui suverehvi pinnale või külgedele tekivad nähtavad praod, kärnad, kühmud või lõhed, siis ei ole enam kahtlustki- on aeg rehv välja vahetada. Mikropragude tekkimine on märk sellest, et kummisegu on hakanud vananema ja kaotama oma struktuurset tugevust. Samuti võib iga väiksemgi kahjustus nõrgestada rehvi sisemist konstruktsiooni, mis võib lõppeda rehvi purunemisega sõidu ajal.
Ebaühtlane kulumine
Kui rehvimuster on ebaühtlaselt kulunud – näiteks on rohkem kulunud ainult rehvi sisemine või välimine serv, viitab see probleemile auto veermikus või vales rehvirõhus. Ebaühtlaselt kulunud rehv ei taga enam korralikku pidamist ja on ohtlik kasutada, isegi kui mustrit justkui veel oleks. Sellises olukorras ei piisa ainult suverehvi parandamisest. Lisaks rehvivahetusele tuleks üle vaadata ka sillastend.
Rehvid on muutunud sõidu ajal lärmakamaks
Kui märkad, et suverehvid hakkavad tavapärasest rohkem müra tekitama, eriti suurtel kiirustel sõites, võib see olla märk kulumisest või rehvi struktuuri väsimisest. Uued ja terved rehvid veerevad vaiksemalt ja ühtlasemalt. Kui rehvid on sõites lärmakad, tasub pöörata tähelepanu ka visuaalsele kulumisele ja kahtluse korral pöörduda spetsialisti poole.
Auto käitumine on muutunud
Kui tunned, et auto kipub ühele poole kalduma, pidurdusteekond on pikenenud või sõidutunne on muutunud ebakindlaks, siis võib probleem olla just rehvides. Kulunud või vanad suverehvid kaotavad oma haarduvusomadused ja juhitavus kannatab, seda eriti märjal teel.
Kui kahtled, et sinu rehvid võivad olla ohutult sõitmiseks liiga vanad, ära venita nende vahetusega. Soodsad ja kvaliteetsed uued suverehvid leiad näiteks Rehvitakso esindustest või e-poest, kus aitame leida sul uued ja kvaliteetsed suverehvid, millega võid veel saad uuesti turvaliselt sõita.