Kuidas valida sobiv rehvirõhu andur?
Kui su auto armatuurlauale ilmub rehvirõhu hoiatustuli või oled rehve vahetamas, võib tekkida küsimus: kas mul on vaja uusi andureid ja millised sobivad? TPMS ehk rehvirõhu jälgimissüsteem pole lihtsalt mugav lisa – see on kohustuslik kõigil alates 2014. aastast toodetud Euroopa Liidu autodel ning vajalik ka tehnoülevaatuseks. Rehvitakso aitab sul leida sobivad andurid ning tagab nende õige paigalduse ja seadistamise.
Mis on rehvirõhu andur ja miks see oluline on?
Rehvirõhu andur on veljele kinnitatud seade, mis mõõdab rehvis olevat rõhku ja saadab info auto pardaarvutisse. Kui rõhk langeb alla soovitatud taseme, annab süsteem sellest kohe märku. See aitab vältida avariisid, rehvi lõhkemist ja liigset kütusekulu.
Liiga madal rehvirõhk suurendab veeretakistust – auto vajab rohkem kütust ja paiskab õhku rohkem CO₂. Samuti halveneb juhitavus ja pikeneb pidurdusteekond. Seega on see otseselt seotud nii turvalisuse kui ka säästlikkusega.
Kuidas valida sobiv andur?
Uutel autodel on igal rattal oma andur, mis on spetsiaalselt selle auto jaoks programmeeritud – igal anduril on oma unikaalne ID. Seetõttu ei saa neid omavahel vahetada ega suvaliselt teise autosse panna.
Rehvitakso töökojas Kadaka teel kasutame professionaalset seadet, millega saab anduri andmed kopeerida või programmeerida uueks, nii et auto tunneb selle kohe ära. Meil on andureid sagedustel 433 ja 315 MHz – need sobivad 98% autodele.
Millal andur tuleks välja vahetada?
- Kui armatuurlaual põleb TPMS-i hoiatustuli
- Kui andurit ei saa enam programmeerida (nt aku tühi)
- Kui vahetad velgi või rehve ja andur ei ühildu autoga
- Kui soovid läbida tehnoülevaatuse ilma probleemideta
Rehvitakso teeb asja lihtsaks
Meilt saad uue rehvirõhu anduri koos programmeerimisega alates 49,99 € (Tesla jaoks 95 €). Paigaldame need kiiresti ja professionaalselt. Soovi korral kontrollime ka olemasolevate andurite töökorras olekut ja anname nõu, kas piisab uuest seadistamisest või on vaja vahetust.