Rehvid, mis ei kahjusta teed, ei tekita tolmu ega müra - lamellrehvid

Rehvid, mis ei kahjusta teed, ei tekita tolmu ega müra - lamellrehvid​

Rehvivahetus hooaeg läheneb ja seda silmas pidades alustas Tallinna linn digiekraanidel kampaaniat „Tolm tapab“, mis soovitab talvehooajal eelistada väiksema ökoloogilise jalajäljega lamellrehve. Kampaaniaga juhitakse kõigi tallinlaste tähelepanu sellele, millist kahju tekitab naastrehvide kasutamine ja kui lihtne on seda kahju minimeerida.

Tallinna teede remondi ja ehitamisega ning keskkonna puhtusega otseselt tegelevad ametid – kommunaalamet ja keskkonnaamet – on aastaid edastanud kõigile automanikele sõnumit, et tolmuvaba kevade ootuses võiks talvel naastrehvide asemel lamellrehve kasutada.

Alates 15. oktoobrist on kõigil autoomanikel aeg hakata tõsiselt eelseisvale talvehooajale mõtlema ja teha valik, kas sõita talvel naast- või lamellrehvidega? Naastrehvidega sõitmine, eriti lumevaestel talvedel, kulutab teekatet ja saastab linna õhku. Tallinna Tehnikaülikooli poolt läbi viidud uuringust selgus, et kümne kilomeetri läbimisel rebib naastrehvidega varustatud sõiduauto teekatte pinnalt 220-320 grammi mineraalmaterjali ja sideaine osakesi.

 

 

Talverehvide kasutamine Eesti Vabariigis on kohustuslik kolmel talvekuul, alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvidega sõitmine on lubatud alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini, talviste teeolude korral kuni 30. aprillini. Naastudeta talverehvidega ehk lamellrehvidega tohib sõita aasta läbi. Lamellrehvid on teadliku autojuhi tark valik, kuna haarduvus on hea, ei kahjusta teekatteid ja ei tekita tolmu ega müra.

Naastrehvide kasutamine põhjustab kümnetesse miljonitesse eurodesse küündivaid remondiarveid teeomanikele, lisaks tekitavad naastrehvid kasutusperioodil kuiva ilma korral lenduvat tolmu, mis eelviidatud uuringu kohaselt soodustab hingamisteede- ja südamehaiguste tekkimist ning suurendab inimeste arvu, kes nende haiguste tõttu satuvad haiglaravile või koguni enneaegselt surevad.

Allikas: Tallinn.ee