Rehvirõhu andur programmeerimine, paigaldus ja müük (TPMS)

Rehvirõhu anduri programmeerimine, paigaldus ja müük (TPMS).

Rehvirõhu andur koos programmerimisega: 60.- eur

 

Alates 2014 aasta novembrist on rehvirõhu andurid kohustuslikud kõigil Euroopa Liidu territooriumil müüdud uutel autodel. Nende andurite kasutamise kontrollimine on kohustuslik ka tehnoülevaatusel. See põhineb Euroopa Liidu standardil 2010 / 48EC.
rehvirõhu andur
Nüüd pakub ka Rehvitakso OÜ rehvirõhu andurite programmeerimist ja paigaldust. Meie tootevalikus on 433 ja 315 MHz rehvirõhu andurid mis sobivad 98% autodele.

 

 

Kõikidel 2014 aastal autodel on peal TPMS süsteem ehk Tire Pressure Monitoring System. Igal autol on 4 velje küljes üks andur mis on programmeeritud just selle auto jaoks ja omab kindlat ID koodi. Auto tunneb ära vaid temale programmeeritud andurid. Rehvirõhu andurit ei ole võimalik ilma vastavate seadmete ja oskusteta ise autole programmeerida.

 

Maanteeameti tehnoosakonna ekspert Alar Allaste ütleb, et kuigi nõue hakkas kehtima alles 2014 aastal , pole tegelikkuses juba paari viimase aasta vältel uutele kavandavatele sõidukitele tüübikinnitust väljastatud, kui neil puuduvad rehvirõhu seiresüsteemid, kirjutab värske Autoleht.

«Euroopa parlamendi ja Euroopa Nõukogu määrusest tulenenud nõue oli teada juba aastal 2009, kuid siiani kehtis üleminekuaeg sellega kohanemiseks,» räägib Allaste ja toob välja mitu põhjust, miks on uutel autodel edaspidi rehvirõhu jälgimine kohustuslik.

«Üks eesmärk on vähendada M1-kategooria sõiduautode süsinikdioksiidiheidet ehk üldiselt võttes mootorsõidukite keskkonnamõjusid. CO2 vähenemine toimub kombineeritult rehvide veeretakistusjõu vähendamisega ja rehvirõhu seiresüsteemi kasutuselevõtuga. Seega, tühjade rehvidega sõites kasvavad veeretakistus, kütusekulu ja ka heide, samuti kuluvad rehvid kiiresti. Teine oluline faktor on sõiduohutus. Nii vajalikust madalama kui ka kõrgema rõhuga sõitmisel kannatab auto juhitavus.»  - infoallikas.

 

Rehvitakso OÜ´l on olemas kvaliteetne TPMS programmeerimis seade, millega saab originaal andureid kopeerida nii, et iga ( kuni 98%) auto tunneb anduri ära.

 

rehvirõhu anduri paigaldus

 

Milleks neid vaja on?

 

Suurimaks eesmärgiks on keskkonnamõjude vähendamine ja sõiduohutus. Kui sõidame tühjade rehvidega, suureneb veeretakistus, mille tulemusena kasvab autol küttekulu ja CO2 kogus. Madala või vastupidi liiga kõrge rehvirõhuga sõites kannatab ohutus, kuna muutub tugevalt auto juhitavus.

 

Kasutusel on kahte tüüpi rehvirõhku jälgivaid süsteeme: otsene ja kaudne.

 

Otsene mõõtmine tähendab, et velje külge või rehvi sisepinnale kinnitatakse spetsiaalne rehvirõhku mõõtev andur, mis saadab info auto juhtblokki ja kuvab juhile rõhu näidu iga ratta kohta eraldi. Otsene mõõtmine on täpne ja kiire.

 

Kaudne süsteem ei kasuta mõõtmiseks andureid vaid on ühendatud auto ABS-i anduritega, mis reageerib ratta läbimõõdu vähenemisele ja annab häiret rehvi tühjenemisest. Selline süsteem reageerib rehvi tühjenemisele aeglasemalt.

 

Juhile annab auto küll häiret rehvirõhu vähenemisest aga puudub täpne info, milline neljast rehvist on tühjenenud, seega peab viga tuvastama välisel vaatlusel või manuaalselt rehvirõhku mõõtes.

 

Mida peaks anduritest teadma?

 

Originaalis on andurid eelprogrammeeritud spetsiaalselt auto margi, mudeli ja aastaarvu järgi. Paljud süsteemid muutuvad iga paari aasta tagant, seega 2013. aasta auto andur ei pruugi sobida 2015. aasta täpselt samale autole.

 

Kasutusel on 433 Mhz ja 315 Mhz süsteemiga andureid. Viimane on valdavalt kasutusel Ameerika päritoluga autodel.

 

Kui kaua kestab patarei?

 

Kõik andurid on varustatud väikese patareiga, mis on valatud korpuse sisse. Patarei tühejenemisel tuleb andur välja vahetada. Patarei oodatud eluiga on 7-10 aastat.

Andur on kinnitatud ventiili külge. Ventiili varred valmistatakse alumiiniumist või kummist. Varre purunemisel ei pea ostma kallist uut andurit vaid on vahetatavad.

 

Kuidas osta uusi andureid?

 

Ostke andurid kohalikust auto esindusest või anduritega tegelevalt ettevõttelt, sest ainult siis saate olla kindel, et teile tagatakse töötav süsteem ja garantii.

Välismaalt netipoodidest (ebay jne.) oma autole andureid tellides on väga ahvatlevaks soodne hind aga sellisel juhul peaksite te väga täpselt teadma, milline andur on õige ja just teie autole sobilik. Väga suur risk on see, et süsteemi ei saagi tööle.

 

Õige sagedus on ülioluline!

 

Esinenud on järgmisi probleeme: vale Mhz, vajalik on 433Mhz aga tellitud on USA variant 315 MHz. Kui rehvirõhu jälgimise süsteem on teie autol algselt välja töötatud näiteks 433Mhz, siis ei ole võimalik kasutada 315Mhz andureid ja vastupidi, samuti ei ole võimalik neid ümber programmeerida.

On olnud juhuseid kus välismaalt tellitud andurite müüja info kohaselt töötavad nende poolt müüdavad andurid nii 433 kui 315Mhz süsteemis. Kahjuks on see info väär.

Võib ka juhtuda, et andurid on tühjad, ehk ei sisalda vajalikku infot ja üle programmeerida ei ole võimalik.

 

Teavita rehvivahetajat!

 

Rehvihooajal on kõigil töökodadel väga kiire aeg. Kogemustega tehnik tunneb ära, et tegu on rehvirõhuanduritega aga vähese kogemusega tehnik võib oskamatusest kalli anduri rehvi mahavõtmisel või montaažil ära lõhkuda. Kui külastate teile tundmatut rehvitöökoda, on mõistlik meistrit teavitada andurite olemasolust.

Teavitus ei ole oluline kaudse mõõtmise süsteemi korral, ehk kui rehvirõhku mõõdetakse läbi ABS-i, sellisel juhul on kasutusel täiesti tavaline kummist ventiil.

 

Kui kallid andurid on?

 

Autoesindustes võib originaalandurite hind küündida margist ja mudelist sõltuvalt kuni 100 ja rohkem euroni tüki kohta. Alati tasub küsida anduritega tegelevatelt rehvitöökodadelt võrdlevat hinda.