SUVEREHVIDE TEST 2016

SUVEREHVIDE TEST 2016

Erinevate omaduste tähtsuse üle võib arutada palju ja igaüks võib katsete tulemustele just endale meelepärased kaalud anda. Lähtekohaks on siiski ohutus: milline rehv toimib märgades oludes nii pidamise kui juhitavuse poolest turvalisemalt. Pidamise piiride kindlaks tegemiseks sõidetakse küll kiirusrajal, aga liiga äkilised ja "sportlikud" rehvid pole lõppjärjestuses kõrgetel kohtadel. Tähtsam on see, et pidurdusmaa oleks lühike ja pidurdamist jätkuks ka kurvides. Alati on eriti tähtis, et auto oleks möödumisel ja muudes rehve proovile panevates olukordades kuulekas ka vähemkogenud juhi käes. Need omadused määravad testi võitjad ja kaotajad.

Turvalisus on küll esikohal, aga mõõdetakse ka rehvide veeretakistust ja müra. Kõige täpsem moodus veeretakistuse leidmiseks  on mõõta seda loboris rullidel, tulemused teisendatakse kütusekulus. Samas mõõdus kvaliteetrehvide vahel on erinevused väikesed, saba lõpus aga juba märgatavad. Suurem vahe tekib siis, kui võrrelda erinevas mõõdus rehve, nagu selgi korral sai testides kindlaks tehtud.

Rehvimüra on nähtus, millest igaüks sooviks vabaneda. Halvemal juhul võib see olla ärritav, kürvu väsitav ulgumine, mille varju jäävad kõik muud sõiduhääled. Õnneks on viimaste aegade arendustöö läinud asja ette ja seekordses rühmas ühtegi lausa kõlbmatut valjuhäälset rehvi ei olnud. Rehvimüra kontrollimine on keeruline selle poolest, et erinevused on enamasti väikesed ja kõrv lihtsalt väsib, kui võrreldavaid palju. Samas ei anna pelgalt detsibellide müütmine pilti sellest, kui härivalt müra mõjub. Mõned sagedused ärritavad kõrva rohkem, aparaadiga mõõdetud detsibillid neil aga vahet ei tee. Nüüd on mõõtmiste tulemused ja subjektiivsed hinnangud kokku liidetud. Lisaks salvestati rehvimüra, nii saadi kõik hiljem rahulikult üle kuulata, seejuures rehvide järjekorda muutes, välitingimustes poleks see võimalik olnud.

Teksti allikas: Tehnikmaailm 2016

 

Tehnikamaailm suverehvid test 2016

Testiauto: AUDI A3

Rehvimõõt: 205/55R16

 

.

1. Nokian Hakka Green 2,
hinne:9.4
  Ei ole müügil
2. Goodyear Efficientgrip Performance,
hinne:9.2
Winter Ice  OSTA SIIT!
3. Pirelli Cinturato P7 Blue,
hinne:9.2
Winter Ice KÜSI PAKKUMIST!
4. Continental ContiPremiumContact 5,
hinne:9.0
Winter Ice OSTA SIIT!
5. Apollo Alnac 4G,
hinne:8.8
  Ei ole müügil
6. Dunlop BluResponse,
hinne:8.7
Winter Ice KÜSI PAKKUMIST!
7. Michelin Primacy 3,
hinne:8.7
Winter Ice OSTA SIIT!
8. Vredestein Sportrack 5,
hinne:8.2
  Ei ole müügil
9. Landsail LS388,
hinne:8.0
  Ei ole müügil
10. Barum Bravuris 3,
hinne:7.9
Winter Ice OSTA SIIT!
11. Kumho Ecowing Es01,
hinne:7.5
  Ei ole müügil
12. Nankang Green Sport,
hinne:6.9
  Ei ole müügil
13. Wanli Harmonic H220,
hinne:6.6
  Ei ole müügil

 

 

Continental ContiPremiumContact5 rehvid

Continental Premiumcontact5 rehvid

Sõit märjal teekattel - Continentali pidamine on märja ilmaga ühtlaselt hea, aga mitte päris nii hea, kui kõige tugevamatel konkurentidel. Rehv käitub kuulekalt ja kindlalt, ei tekita halbu üllatusi, nii esi- kui tagarattad säilitavad pidamise ka äkilisel möödumiskatsel.

Sõit kuivas - Kuival teel on Continental rahuliku loomuga ja reageerib roolile täpselt. Möödumisel käitub rehv kindlalt, ka tagarataste pidamine säilib eeskujulikult.

Ökonoomsus - Continental on vaikne rehv ja selle veeretakistus on hea tasemel!

 

Goodyear Efficientgrip Performance rehvid

Goodyear efficientgrip performance suverehvid

Sõit märjal teekattel - Märjal asfaldil on Goodyearil hea pidamine. Rehvi käitumine on rahulik ja möödumisel kuulab see töpselt rooli. Suurematel suunamuutustel on reaktsioon aeglasem, aga endiselt kindel.

Sõit kuivas - Kuival teel on roolitunnetus kiire ja täpne. Rehv on rahulik ega üllata, möödumist on kerge sooritada nii, et pidamine ei kao.

Ökonoomsus - Veeretakistus on üks rühma parimaid. Goodyear rehvid on ka eriti vaiksed rehvid.

 

Michelin Primacy 3 rehvid

Michelin Primacy 3 rehvid

Sõit märjal teekattel -  Märjal teel käitub Michelin rahulikult. Reaktsioon on pisut aeglane, kuid juhitavus ei kao ka rasketes oludes. Pidurdamine on korralikul keskmisel tasemel, kuid jääb rühma parimatele alla.

Sõit kuivas - Kuiva ilmaga käitub Michelin rehvid rahulikult ja loogiliselt. Kui kuival teel on Michelini pikipidamine hea, kuid mitte väga hea. 

Ökonoomsus - Nii rehvimüra kui veeretakistuse poolest kuulub Michelin oma klassi keskmiste hulka.

 

Teksti allikas: Tehnikmaailm rehvitest 2016