SUVEREHVID
Seadusest tulenevalt on võimalik paigaldada suverehvid sõidukile alates 01.märtsist!
Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini! Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude korral naastrehve kasutada kuni 30. aprillini. Naastudeta talverehvidega e. lamellrehvidega võib sõita aastaringselt.
Suverehvide kummisegu ja turvisemuster on spetsiaalselt välja töötatud sõitmiseks märjal ja kuival teekattel, kus õhutemperatuur on üle + 7 ° С, samuti tagab suverehvid maksimaalse haarduvuse kuival ja märjal teekattel. Paljud suverehvide tootmisel on kasutatud uuemaid tehnoloogiaid, mis aitavad säästa kuni 4% kütust. Korralikud suverehvid peavad olema stabiilsed kurvides, mida annab rehvi profiilistruktuur.
Suverehvi eripära peaks olema kõrge sõidumugavus, täpsus ja kõrge stabiilsus. Oluline on ka optimeeritud rehvi kaal, kõrge näit, optimeeritud veeretakistus, hea kummisegu, optimaalne pidurdusvõime märjal teelõigul. Suverehvid on toodetud ainult sõiduks suvekuudel.
Esimene abiline uute rehvide valimisel on ELi ühtne autorehvide märgistus. See kolme aasta eest kasutusele võetud süsteem annab lihtsa ja selge hinnangu rehvi kolmele põhiomadusele: pidurdusmaa märjal teel, veeretakistus ja müratase. Haarduvuse määramiseks testitakse rehvi pidurdusvõimet kiirusel 80 km/h. See on üsna tavaline kiirus, millega paljud sõidavad 70 alas.
Samas parima ja kõige madalama hindega rehvide vahe märjal pidurdades erineb 18 m võrra.
Selge pildi selle vahemaa pikkusest võib saada igal täispargitud tänavaserval. Lugege oma autost neli autot edasi, jalutage selle juurde ning vaadake, kui kaugele teie oma auto jäi!
Teine oluline omadus on veeretakistus, mis mõjutab auto kütusekulu. Hindamisel tekkinud vahed on siingi üsna suured. Võrreldes G-klassi rehvidega säästavad A-klassi rehvid kasutajale 6 liitrit kütust iga 1000 kilomeetri kohta.
Rehvide keskmiseks üldläbisõiduks arvestatakse 35000 km, kuid reaalselt sõidetakse nendega palju kauem. Uut rehvi valides tasub korrutada oma rehvide läbisõit veeretakistuse kaudu säästetava kütusega. Tõenäoliselt jätaks uus A-klassi rehv teiegi taskusse kuni kolmsada eurot ja ilmselt rohkemgi.
Millal peaks hakkama mõtlema uutele rehvidele?
Soovitav on hankida suverehvid siis, kui nende pidurdusvõime märjal pole veel ohtlikult väike. Põhjuse selleks annavad meie roopasse sõidetud teed ja vihmased ilmad, kui vesi koguneb teele ning tekkib vesiliu oht.
Kuigi meil võib sõita rehviga, mille mustri sügavus on 1,6 millimeetrit, peavad spetsialistid turvaliseks kuni 4-millimeetrist mustrit. Pärast seda tuleks südamerahu huvides juba uued rehvid hankida.
Põhjus? Vanade rehvide kontaktipind teega muutub kiiresti ohtlikult väikeseks. Kui 4 mm puhul on see veel teie käe suurune, siis 1,6-millimeetrise mustriga rehvi kontaktipind on kõigest lapsekäe mõõtu.
Ohtlik on mõtelda, et kevadel 4 mm mustrisügavusega rehv peab sügiseni vastu. Kahjuks ei pea, rehv kulub ja jõuab oma eluea kõige halvemasse vormi just sügisel. Siis aga on meie ilmad kõige muutlikumad. Teel on rohkem vett, mustust ja lörtsi. Just siis läheb vaja korralikku ja töökindlat rehvi.
Rehvid – auto veermiku peegel
Enne uute suverehvide hankimist tuleks hinnata vanade rehvide kulumist. Ebaühtlased kulumisjäljed on selge märk, et auto vedrustus vajab häälestamist või isegi remonti.
Rehvid annavad hea võimaluse veermiku seisundi hindamiseks. Seda ei tohiks just kevadel kasutamata jätta, sest talv on veermikule raske aeg. Pealegi ei parane vead iseenesest ja vigane veermik hakkab ebaühtlaselt kulutama ka uusi rehve.
Kui asute uusi suverehve ostma, paluge professionaalse rehvitöökoja anda hinnang rehvide kulumisele. Kiire rehvivahetus ostukeskuse parkimisplatsil võib anda ka tagasiside veermiku seisundi kohta ja väike sääst võib tuua suuremaid kulutusi lähemas tulevikus.
Rehvide ostmisel professionaalsest rehvifirmast on ka teisi eeliseid. Kindlasti pakutakse täna rehvihotelli teenust, mis teeb rutiinse rehvivahetuse väga mugavaks.
Partnerite kaudu jõuavad kliendini ka lisapakkumised ja teenused.
Kui vana rehvi võib pidada “uueks rehviks”?
See on väga põhjendatud küsimus, sest palju rehve ostetakse soodushinnaga. Allahindlusi aga on lihtsam teha just aegunud kaubale.
Materjali omaduste poolest võib uueks pidada kuni 5-aastaseid rehve, mida on korralikult hoitud ja ladustatud. Tehnoloogia areneb aga palju kiiremini. Näiteks kasutatakse uuemates mudelites juba vetthülgavat rehvisegu, mis aitab haarduvust veelgi parandada. Tänane autorehv on keeruline tehnoloogiline toode, mille parimad omadused avalduvad uutes mudelites.
Kui teil on kahtlusi rehvi tegeliku vanuse osas, paluge see rehvi külje pealt üles otsida ja ette näidata. Tootmisaasta ja -nädal on neljakohalise numbrina märgitud iga autorehvi peale.
Kuidas rehvid soodsalt osta?
Ja viimane soovitus neile, kes tahavad osta uued rehvid väga soodsalt. Küsige rehvitöökojast nõu või tutvuge ise rehvitootjate brändidega. Kindlasti avastate, et suurtootjatel on tuntud nimede kõrval ka odavbrände. Näiteks Barum suverehvide tootevalik, mis on väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega tõestanud ennast juba aastakümneid!
Samuti on nagu ka teiste hooajatoodetega, on ka nii rehvide puhul, et ostes suvel talverehvid ja talvel suverehvid on võimalik kokku hoida 10-30% hinnas, sest just siis teevad rehvikaupmehed suuri soodustusi, et vähendada laoseisu ning tekitada ruumi uutele rehvidele. Samuti tõstavad rehvitootjad iga hooaeg hindasi. Seega tegutse targalt!
Vaata reaalajas TEEOLUSI!
Vaata tulevast ILMAOLUSI!
Broneeri rehvivahetuse aeg SIIT!