Tänu nendele soovitustele võib ära jääda kulukas autoremont

Tänu nendele soovitustele võib ära jääda kulukas autoremont!

 

 

Kui talv võimust võtab, pikenevad ka autoremondi järjekorrad. Tihtipeale just külmaga tulevad välja vead või kipub midagi üles ütlema. Sellisel juhul on esimesel võimalusel töökotta suundumine parim otsus. Siiski on mõned asjad, mida saab ennetavalt teha ja mis võivad suuremad kahjud ära hoida või neid minimeerida. Rehvitakso toob välja oma parimad nõuanded talviseks autohoolduseks, et iga sõit lõppeks alles seal, kus plaanitud, isegi, kui see on Lapimaal.

 

 

 

 

Ole valmis aku surmaks

 

Autoakude kustumine talvekuudel on väga levinud probleem. See ei pruugi alati tähendada, et tuleb osta uus. Akusid saab laadida, kontrollida ja uuele elule turgutada. Testi oma akut siin. Aku kontroll maksab kõigest viis eurot ja kui selle käigus selgub, et uut akut pole vaja, siis on see korralik sääst.

 

Juhul, kui ikkagi vanast akust pole elulooma, siis soovitame osta talvekindla kvaliteetaku. Pika kasutuseaga kvaliteetsete Exide akude kohta saab pikemalt lugeda siin.

 

Loe, kuidas mittekäivituvat autot "krokodillidega" õigesti käivitada.

 

 

 

Kontrolli rehvirõhku

 

Temperatuuri langedes langeb ka rõhk rehvides. See on väga levinud nähtus, mille tagajärjel kannatab auto juhitavus. Madal rehvirõhk on kõige ohtlikum just talvistel teedel, kus vähesest rõhust tuleneva nõrga haarduvuse tõttu võib tekkida libisemine. Samuti ei tohiks rehvidesse pumbata liiga palju rõhku, sest see vähendab rehviseinte ja maapinna kokkupuudet.

 

Kui osadel uuematel autodel hakkab armatuurlaual madalat rehvirõhku tähistav tuluke ise põlema, siis muude autode puhul aitab rehvirõhuandur.

 

 

Hoia kojamehed korras

 

Sageli jäävad automootorit seisates kojamehed sisselülitatud asendisse. Kui suvel pole sellest mingit probleemi, siis just talvekuudel võib see põhjustada kojameeste mootori ülekuumenemise. Ajal, kui auto seisab, jäätuvad kojamehed klaasi külge ning uuesti käivitades peab kojameeste mootor tegema rasket tööd, et kinnijäätunud kojamehed klaasi küljest uuesti vabastada. See võib saada kojameestele saatuslikuks ja nõuab hiljem suuremat väljaminekut. Nii et talvel on alati hea mõte kojamehed välja lülitada enne, kui automootor.

 

Ühtlasi tasub veenduda, et klaasipuhastajad on heas konditsioonis. Tuuleklaasi puhtana hoidmine on üks parimaid ja lihtsamaid asju, mida iga juht saab teha, et tagada liiklusohutus. Kuluma hakkavatest kojameestest annavad esimesena märku tuuleklaasile tekkivad triibud. Rusikareegli järgi võiks kojamehi vahetada iga poole aasta tagant. Näiteks samal ajal, kui vahetada rehvid.

 

 

 

Valgusta, valgusta, valgusta

 

Talv tähendab peamiselt pimedaid kuid, mis omakorda tähendab, et juhil on eriti oluline veenduda esi- ja tagatulede korrasolekus. Keegi ei taha sattuda olukorda, kus pimedal jäisel teel üks tuledest üles ütleb. Lisaks tulede puhastamisele jääst, lumest ja sopast, tasub hankida korralikud autopirnid.

 

 

"Riisu" kokku lehed

 

Talvel sajab nii lund kui vihma, külmetab ja sulatab. Keegi ei taha, et sooja autosalongi satuks vesi. Siiski seda juhtub. Peamiselt pagasi- ja katuseluugi juures, kuhu mustus ja sügisesed puulehed kipuvad kogunema, luues võimaluse vee sissetungiks. Lihtne abinõu on korjata kokku auto külge takerdunud lehed ja muu sodi. Kui olukord juba on halb ning vett salongi lekib, siis mehhaanik võib tihendi uuesti kinnitada, kuid selle puhastamisega saab igaüks teha oma autole ennetava heateo. Nii et ära oota kuni asi hapuks läheb ja tuleb töökotta veereda ning rahakotti kergendada!

 

 

Pane alla korralikud talverehvid

 

Rõhk sõnal "korralikud", sest talverehvid on kõigile 1. detsembrist kohustuslikud. Kui teeolud lähevad libedaks või raskesti läbitavaks, siis kõige rohkem abi on headest rehvidest. Tootjad pingutavad kõvasti, et igal aastal välja tuua järjest paremad mudelid, mis saavad testides paremaid tulemusi.

 

Et rehvid sõites pidevalt kuluvad, siis tasub regulaarselt mustri sügavust kontrollida. Selle graafiku ja mündi abil saad uurida, kas mustrijääki on piisavalt, et ohutult teel püsida.

 

 

Tänu nendele soovitustele võib ära jääda kulukas autoremont, kuid mõnikord on asi tõsisem ning ülaltoodud ennetavatest nippidest pole kasu. Sel juhul külasta alati usaldusväärset autoremonditöökoda.