Tühi autoaku - kuidas seda vältida ja auto uuesti käivitada

Tühi autoaku - kuidas seda vältida ja auto uuesti käivitada

 

Statistika järgi on jaanuari esimene nädal kõige tõenäolisem aeg, millal autoaku tühjaks võib saada. Selle põhjus on pikad pühad, kui autod jäävad tihtipeale päevadeks või isegi nädalateks kasutuseta. Paljusid autosid jõuluperioodil ei käivitata ja et tegu on külma ajaga, siis see kokku võibki tekitada dramaatilised tagajärjed. Pikem periood aku seismist ja miinuskraadid lõppevad pahatihti tühja või koguni "surnud" akuga.

 

 

Allikas: Getty

 

Ühe Halfordi uuringu kohaselt pole 25 protsenti Suurbritannia autojuhte kunagi aku täituvust kontrollinud. 16 protsenti autoomanikest ei osanud isegi aku asukohta määrata. Pooled vastanutest ei olnud teadlikud "krokodillidega" käivitamise võimalikkusest. Seejuures on akude müüginumbrid jõuluperioodil kahekordsed.

 

Peamine autoga teelejäämise või mittekäivitumise põhjus on tühjas autoakus. Et vältida ootamatut ja ebameeldivat häält (või vaikust), mis tekib, kui võtit keerates mootor ei käivitu, tasub autole teha kiire "tervisekontroll" või sõita läbi Rehvitaksost, kus teeme seda sinu eest ja vajadusel aitame valida ning paigaldada uue aku.

 

Auto küttesüsteem, tuled ja lisaseadmed, näiteks pardakaamera, navigatsiooniseade või isegi mobiili laadimine annavad akule lisakoormuse ning külmakraadidega kombineerituna võivad põhjustada mittekäivitumise, kirjutab Express.

 

 

Hea uudis on see, et teelejäämist saab ennetada ja ära hoida.

 

  • Hoia akut töös, käivitades autot regulaarselt ja tehes sõite jõuluperioodil ja samuti ka talviste puhkuste ajal. Oluline on teha ka pikemaid sõite, sest akud kipuvad kõige rohkem tühjenema just paljude lühikeste "otsade" järel. Lühikeste sõitudega ei jää piisavalt aega aku laadimiseks.

  • Kuigi paljudel autodel lülituvad tuled välja automaatselt, siis on teedel jätkuvalt autosid, mille valgusallikad tuleb käsitsi välja lülitada. Veendu, et tuled ööseks põlema ei jääks.

 

  • Käies autoga regulaarselt hoolduses, on lihtne õigel ajal tuvastada, kui miski põhjustab akule lisakoormust.

 

Allikas: Getty

 

 

Kuidas "krokodillidega" autot õigesti käivitada:

 

 

  • Sõida autod üksteisele võimalikult lähedale, aga jälgi, et mitte üksteise vastu. Paiguta abiandja nii, et see ei takistaks liiklust. Jäta manööverdamisruumi.
     
  • Kontrolli, et mõlema auto aku pardapinged on ühesugused (12 või 24 volti).
     
  • Hoia kaablid selgelt üksteisest eemal. Haruta juhtmed lahti, kui need on keerdus.
     
  • Lülitage mõlemal autol välja võimalikult palju tarbijaid: raadio, ventilatsioon, konditsioneer, istmesoojendused, tuled jne.
     
  • Ühenda punane kaabel voolu vajava auto aku plussklemmi (+) külge, seejärel ühenda punase kaabli teine pea voolu andva auto plussklemmi (+) külge.
     
  • Ühenda teine kaabel (must) ehk nn miinuskaabel abistava auto mootoriruumi sellese kohta, kus on värvimata metalli ja mis ei ole eraldatud auto maandusest. Ole tähelepanelik, et juhe ei jääks liikuvate osade vahele. Kaabli võib ka ühendada abistava auto aku miinusklemmi (-) külge.
     
  • Ühenda musta miinuskaabli teine pea abivajava auto mootoriruumi värvimata metalli külge, aga akust võimalikult kaugele.
     
  • Veendu, et käivitusjuhtmete ühendus klemmidega on hea. Kui klemmid on oksüdeerunud, puhasta neid terava esemega. Abiks on ka klemmile asetatud „krokodilli“ edasi-tagasi pööramine.
     
  • Käivita töötav auto ja minut hiljem proovi käivitada "surnud" akuga auto.
     
  • Kui see ebaõnnestub, siis lase terve auto moororil 5 minutit töötada ja proovi seejärel uuesti.
     
  • Kui ka see ei õnnestu, tuleb aku ilmselt uuega asendada. Kui aga said auto tööle, siis peaks aku laadimiseks vähemalt pool tundi ringi sõitma.

 

Uued autoakud leiad soodsalt Rehvitakso poest! Autoakude hinnakirjad leiad SIIT!