Talverehvid 2024 - parim valik ohutuse ja kulude optimeerimiseks
Talverehvide valimine võib sageli tunduda keeruline ja kulukas ülesanne, kuid teadliku otsuse langetamine on võti ohutuse ja rahalise säästu saavutamiseks talvistel teedel. Õnneks on tänapäeval turul mitmeid erinevaid talverehvide brände, mis pakuvad taskukohase hinnaga tipptasemel kvaliteeti.
Kui soovite teada saada, millised on parimad talverehvid aastaks 2024, siis lugesite just õiget blogipostitust. Siin uurime lähemalt talverehvide maailma ja tutvustame teile mõningaid soodsaid ja kvaliteetseid brände, mis võivad pakkuda just seda, mida vajate oma sõiduki talviseks ettevalmistuseks.
Vähem tuntud, kuid väga hea hinna-kvaliteedi suhtega talverehvid - väiksemate rehvibrandide puhul on enamasti tegu suuremate brändide tütarettevõtetega. See tähendab, et kvaliteet säilib, kuid kuna turundusele nii palju rõhku ei panda, võimaldab see tootjatel soodsamat hinda pakkuda.
Siit mõned soovitused populaarsematest talverehvidest 2024 aastaks:
1.) Lamellrehvid
- Sava Eskimo Ice - Goodyeari tehases toodetud kvaliteetsed ja soodsad lamellrehvid
Osta Sava Eskimo Ice lamellrehvid siit ->
- UUS MUDEL 2024! Barum Polaris 6 - Continental'i tütarettevõtte rehvid, mis pakuvad head haarduvust ja stabiilsust
Osta Barum Polaris 6 lamellrehvid siit ->
- Kormoran Snow - Michelin'i tütarettevõtte lamellrehvid taskukohase hinnaga
Osta Kormoran Snow lamellrehvid siit ->
2.) Naelrehvid
- Sava Eskimo Stud - vaikse ja mugava sõidukogemuse pakkuvad Goodyeari naelrehvid
Osta Sava Eskimo Stud naelrehvid siit ->
- Kormoran Stud 2 - väga hea jääteehaarduvusega Michelin'i tütarettevõtte rehvid
Osta Kormoran Stud 2 naelrehvid siit ->
- Sailun Ice Blazer WST 3 - hea hinna ja kvaliteedi suhtega naelrehvid
Osta Sailun Ice Blazer WST 3 naelrehvid siit ->
Lisaks leiab meie e-poest ka tuntud suurte rehvibrandide, nagu Michelin, Continental ja Goodyear, tipptasemel talverehve. Need küll võivad olla mõnevõrra kallimad, kuid pakkuda väga head kvaliteeti ja ohutust. Osta või vaata rehve siit !
Talverehvide valimine on oluline nii sõiduohutuse kui ka kulude optimeerimise seisukohast. Olles kursis erinevate soodsate, kuid kvaliteetsete variantidega, saate teha teadliku valiku, mis tagab turvalise liiklemise talvistes oludes ja hoiab ka teie rahakotile mõistliku koormuse.
Meie e-poes leiate laia valiku talverehve, nii tuntud kui ka vähem levinud brände. Oleme siin, et aidata teil leida teie sõiduki ja sõiduharjumustega kõige paremini sobivad talverehvid taskukohase hinnaga.
Külastage meie e-poodi juba täna ja valmistuge muretu talverohkuseks! Teile sobivaimad talverehvid on vaid hiireklõpsu kaugusel.
Millal on parim aeg osta talverehvid? Kuigi praegu on kätte jõudmas kuldne sügis, siis talv ja lumi tulevad alati ootamatult. Suvistel teedel pole pidamisega probleeme, aga niipea, kui libedus ja lumi teed üle võtavad on ka liiklusõnnetused sagedasemad. Süüdistada pole tihti kedagi teist, kui juhte, kellel puuduvad sobivad talverehvid. Olgu need siis lamellrehvid või parema pidamisega naastrehvid ehk naelrehvid, mõlemal juhul on oluline, et need poleksid liialt kulunud ning vastaksid sõiduharjumustele ning läbitavatele teeoludele. Millal soovitame talverehvid kasutusele võtta loe meie postitusest SIIT!
- Talverehvide kasutamine on lubatud alates 15. oktoobrist !
- Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist !
Talverehvide müük on enamasti kolinud internetti. Ka Rehvitaksos müügil olevad rehvid leiavad enamasti omaniku läbi e-poe.
Selle hooaja populaarsemad talverehvid 2024
NAELREHVID 2024
TOP 1 | MICHELIN X ICE NORTH 4 naelrehvid |
TOP 2 | CONTINENTAL ICECONTACT 3 naelrehvid |
TOP 3 | GOODYEAR ULTRA GRIP ICE ARTIC 2 naelrehvid |
- SAVA ESKIMO STUD naelrehvid
- KORMORAN STUD 2 naelrehvid
- SAILUN ICE BLAZER WST 3 naelrehvid
- HANKOOK WINTER iPIKE RS2 W429 naelrehvid
- CONTINENTAL ICECONTACT 2 naelrehvid
- GISLAVED NORDFROST 200 naelrehvid
- GOODYEAR ULTRA GRIP ICE ARTIC naelrehvid
- NOKIAN HAKKAPELIITTA 10 naelrehvid
LAMELLREHVID 2024
TOP 1 | MICHELIN X-ICE SNOW lamellrehvid |
TOP 2 | CONTINENTAL VikingContact 8 lamellrehvid |
TOP 3 | GOODYEAR ULTRA GRIP ICE 3 lamellrehvid |
- SAVA ESKIMO ICE lamellrehvid
- KORMORAN SNOW lamellrehvid
- BARUM POLARIS 6 lamellrehvid
- HANKOOK WINTER ICEPT IS2 W616 lamellrehvid
- SAILUN ICE BLACER ARTIC lamellrehvid
- NEXEN WINGUARD ICE PLUS lamellrehvid
- NOKIAN HAKKAPELIITTA R5 lamellrehvid
Vaata ja võrdle talverehve, missugused rehvid võitsid, talverehvide test 2024, vaata SIIT!
Vaata ja võrdle talverehve, missugused rehvid võitis Tehnikamaailma rehvitestid 2023 SIIT!
Vaata ja võrdle talverehve, missugused rehvid võitis Tehnikamaailma rehvitestid 2021 SIIT!
Vaata ja võrdle talverehve, missugused rehvid võitis Tehnikamaailma rehvitestid 2020 SIIT!
Vaata ja võrdle talverehve, missugused rehvid võitis Tehnikamaailma rehvitestid 2019 SIIT!
Kampaania pakkumine:
"Ostes 4 või enam rehvi e-poest saad püsikliendiks TASUTA!"
Talverehvid, need on kas lamellrehvid või naelrehvid. Kuidas õiged talverehvid valida?
Selleks, et kuni rehvivahetuseni ohutult liigelda, peab sõidukijuht valima ilmastikuoludele vastava sõidukiiruse, vältima ootamatuid manöövreid ja hoidma tavalisest suuremat pikivahet. Liigelda tuleb vastavalt sõiduki tehnilisele seisundile, ilmastikuoludele ja juhi võimetele. Iga sõidukijuht peab enne talve veenduma selles, et tema sõiduk on talihooajaks valmis – kontroll peab olema põhjalik alates rehvide seisukorrast kuni talvise klaasipesuvedeliku olemasoluni.
Kui rehvidega on ka eelnevatel hooaegadel sõidetud, siis tuleb mõõta rehvi turvisemustri sügavust ning naastrehvil kontrollida naastude seisukorda. Rehvidega, mille mustrisügavus on alla kolme millimeetri, sõita ei tohi. Soovitav on kasutada talverehve, mille mustrisügavus on üle viie millimeetri. Uutel rehvidel on see üle kümne millimeetri.
Paremas seisukorras või uued rehvid tuleks paigaldada tagateljele sõltumata sellest, kas tegu on esi- või tagaveolise autoga. Korraga tohib sõidukil kasutada ainult kas lamell- või naastrehve.
Taastatud rehvi ostmisel tuleb olla ettevaatlik, sest nende kvaliteet võib olla väga kõikuv. Ebakvaliteetne taastatud rehv võib vastu pidada vaid ühe talve. Protekteeritud rehvidelt peab saama välja lugeda protekteerija firma nime. Ebamääraselt markeeritud kaupa osta ei maksa.
Rehvivalik sõltub peamiselt sellest, millistes tingimustes sõidukijuht liikleb. Mõlemal rehvitüübil on oma head ja vead.
Naelrehv kulutab teekatet ning on kõrge müratasemega. Seevastu on sel pikk eluiga ning uuena ostetud rehv kestab mitu hooaega. Lisaks võimaldab naelrehv muutlike ilmastikuolude korral lamellrehvist kiiremat sõitu.
Lamellrehv seevastu ei kahjusta teed ning on vaikne, kuid kulub kiiremini kui naastrehv. Lamellrehvi kindel eelis seisneb keskkonnasäästlikkuses – lisaks teede kahjustamise vähendamisele tekitavad need vähem müra ja lenduvaid teekatte osakesi. Naastrehvide kasutamine on paljudes riikides keelatud, mistõttu on lamellrehv reisivale juhile naastust sobivam. Lamellrehvidega võib sõita ka aastaringselt, kuid neid ei ole siiski mõtet suvisel perioodil asfaldil kulutada.
Kõrgema hooldustasemega maanteedel ja linnatänavatel ei ole liiklusohutuse osas olulist vahet naast- või lamellrehvide kasutamisel enamuse talveperioodi jooksul, kuid madalama hooldustasemega teedel ei saa alahinnata naastrehvide vajalikkust praeguse liiklusohutuse taseme säilitamiseks.
Enne valiku tegemist tuleks mõelda sellele, kus peamiselt liigeldakse. Näiteks ei ole juhil, kelle sõidud piirduvad Tallinna ühest linna otsast teise sõitmisega, mõtet naastrehve kasutada, kuna üldiselt on linnaliikluses naastrehvist rohkem kahju, kui kasu. Seevastu neile, kes sõidavad suurema osa ajast kõrvalmaanteedel või küla vahel, soovitab Maanteeamet osta naastrehvid, sest muutlike ilmastikuolude tõttu on see turvalisem.
Naelrehvi eelis lamellrehvi ees tuleb esile jäisel teel - lumisel teel sõites on lamellrehvi haardumine isegi parem, kuid kiilasjääl ei ole naastrehvile vastast. Kokkuvõtteks: lamellrehv on pigem lumise ja lörtsise tee rehv, naastrehv on eelkõige jäise tee rehv.
Kõige olulisem, mida sügis-talvisel ajal meeles pidada, on see, et vastavalt teeolude muutustele tuleb vähendada sõidukiirust ning kohandada sõiduvõtteid vastavalt tee ja ilmastikuoludele. Olgu rehv nii hea kui tahes, auto teelpüsivus sõltub lõpuks ikkagi sõidukijuhist.
Maanteeameti seisukoht naastrehvide keelustamisest Eestis:
Maanteeamet ei pea vajalikuks ning mõistlikuks naastrehvide lauskeelustamist ega naastrehvide kasutamise maksustamist lähiaastatel. Teekatetele avaldatava kahju vähendamiseks on piisav naastrehvide lubatud kasutusperioodi lühendamine praeguselt seitsmelt kuult viiele ja poolele kuule ehk alates 15. oktoobrist kuni 1. aprillini tingimusel, et perioodi võib pikendada vastavalt ilmastikuoludele. Vastavasisuline ettepanek on esitatud MKMile edasiseks menetlemiseks.
Allikas:mnt.ee
Rehvide hooldus ja seadusandlus
1. Rehvid ja selle sees olev rehvirõhk
Rehvirõhk peab alati vastama autotootja soovitusele. Seda on soovitav kontrollida vähemalt kord kuus ja kindlasti enne pikki retki. Ei tohi unustada ka
varuratast. Rehvi rõhku kontrolli alati külmade rehvidega, sest rehvide soojenedes rõhk tõuseb. Alarõhk põhjustab rehvi kuumenemist ja selle tagajärjel võivad
tekkida taastamatud sisemised vigastused. See võib isegi viia rehvi kasutusväärtuse langemiseni.
2. Rehvid ja nende vigastused
Vigastusi võivad põhjustada tugevad kokkupõrked, nagu näiteks vastu äärekive või läbi aukude sõitmine. Tuleks vältida ka pikaajalist halbadel pinnastel
sõitmist: Rehvid võivad seda mitte andestada!
3. Rehvid ja nende pidev kontroll
Kontrolli pidevalt, et rehvidel ei oleks vigastusi, hõõrdunud kohti, sisselõikeid, pragusid, mulle jne. Kahjustusi võivad tekitada ka rehvi tunginud võõrkehad.
Kuna iga eelpoolmainitud kahjustus võib tuntavalt lühendada rehvi eluiga, peab seda kontrollima rehvispetsialist.
4. Vanad rehvid
Ära kunagi kasuta vanu rehve, kui sa ei tea nende ajalugu. Rehvid vananevad, isegi kui neid ei kasutata või on harva kasutatud. Kindlad märgid vananemisest on
praod külgedes või mustris, millega võib kaasneda ka deformeerunud karkass. Leia endale lähim vanarehvide kogumispunkt: SIIT
5. Hoolitse oma varurehvi eest
Misiganes korras, peab üle kuue aasta vanuseid rehve pidevalt kontrollima. Varurehvid nõuavad ekstratähelepanu: tavaliselt on nad kasutatud või vananenud.
Sellistel puhkudel kasuta neid alati ettevaatlikult ja vaheta tagasi korraliku vastu, niipea, kui võimalik.
6. Rehvimuster
Regulaarselt tuleb kontrollida mustri sügavust: mida väiksem sügavus, seda suurem oht sattuda libisemisse. Mõndadel rehvidel on kulumisindikaatorid, mis näitavad, kui lähedal on rehv kulumispiirile. Need tulevad nähtavale, kui mustrit on järgi 1,6 mm. Märgadel teedel sõida eriti ettevaatlikult.
NB! Talverehvi minimaalne lubatud mustrijääk on 3 mm ja suverehvidel 1,6 mm.
7. Auguga rehvid
Kui rehvi tekib auk, on tähtis võimalikult ruttu peatuda ja rehv vahetada. Peale iseenesestmõistetava turvalisuse kadumise võib tühja rehviga sõidu jätkamine
põhjustada rehvi struktuuri kahjustusi. Lisavigastuste kontrollimiseks, peab katkise rehvi alati veljelt maha võtma.
8. Rehviremont
Kui rehv vajab remonti ja seda teha on mõistlik, peab töö teostama rehvispetsialist, et vältida struktuuri kahjustumist. Kõik rehvitööd peab usaldama
rehvispetsialistile.
9. Rehvide seadusandlus
Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini! Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude korral naastrehve kasutada kuni 30. aprillini. Naastudeta talverehvidega e. lamellrehvidega võib sõita aastaringselt.
10. Ratta poltide/mutrite pingutamine
Esimese saja kilomeetri läbimise järel peale rehvivahetust pingutage üle rattamutrid !
11. Suverehvid
Suverehvidega tohib sõita 1. märtsist kuni 30. novembrini . Suverehvi jääksügavus peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit, kuid vesilius on veel turvaline sõita rehviga, mille jääksügavus on vähemalt 4,0 millimeetrit . Suverehvi muster kulub sõidustiilist ja rehvitüübist sõltuvalt 3 millimeetrini 20000- 40000 km läbimisel . Uued suverehvid on kasulikum sisse sõita ja alla panna juba sügisel, sellega pikeneb rehvi läbisõit, kuna märtsis- aprillis kuluvad sissesõitmata rehvid viis korda kiiremini. Pehmem rehvisegu haakub tunduvalt paremini sõiduteega.
12. Talverehvid
Talverehve peavad kasutama ka haagised, mille registrimass on üle 0.75 tonni, kuid ei ületa 3.5 tonni. Talverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt 3,0 millimeetrit, kuid soovituslik on 5,0 millimeetrit. Talverehvi tähistus rehviküljel on kas "M+S", "MS", "M.S" või "M&S" . Vastavalt rehvitootjate poolt kehtestatud standarditele loetakse talverehviks rehv, millel on kolme mäetipu kujutis lumehelbega keskel. Uued naastrehvid vajavad "sisse sõitu" - naastude korralikuks fikseerumiseks vältige esimesed 100 km järske kiirendusi ja pidurdusi. Rehvi kokkupuutepind teega on ainult nelja kämbla laiune. Ohuolukordades on kallima hinaklassi lamellrehvi sõiduomadused paremad, kui odava hinnaklassi naastrehvide omad . Üldjuhul Saksamaalt ostetud lamellrehvid Eesti oludesse ei sobi.
Parim hind Rehvitaksost - Osta soodsad talverehvid SIIT!
ARTIKLID, seotud märksõnaga: TALVEREHVID
-
Kui palju on väärt Aasiast pärit odavamad rehvid?
-
Odavamad ja kallid rehvid - mis on nende erinevused?
-
Talverehvide regulatsioonid Euroopas!
-
Ostes talverehvid e-poest, võidad rohkem kui arvasid!
-
Millal on lubatud kasutada talverehve?
-
Millal on parim aeg osta talverehvid?
-
Millal on õige aeg alla panna talverehvid?
-
Talverehvide test 2024
-
Osta talverehvid järelmaksuga!
-
Missugust firmat valida talverehvide rehvivahetuseks?
-
Naelrehvide kohta käivad müüdid
-
Lamellrehvid või suverehvid, millised valida?
Intervjuu Markus Murakaga, soovitused talverehvidele
Kuidas valida talverehve?