TALVEREHVIDE TEST 2018

TALVEREHVIDE TEST 2018

talverehvide test 2018

 

 

Nagu ikka troonib esikohal Continental talverehvid ja mainida tuleks ka Gislaved NF200 talverehve, mis edestab Bridgestone. Samuti rahva lemmik rehv Sava Eskimo Ice konkureerib Goodyeari esindusmudeliga. 

 

TEHNIKAMAAILMA TALVEREHVIDE TEST 2018

 

Rehvide arendustöö tähendab lakkamatut võistlust valmistajate vahel. Selle käigus püütakse leida üha uusi nippe, millega teistest paremaks saada. Tulemustele puhkama jääda ei saa, sest selle, mis oli ühel aastal tipptasemel, võib paari aasta pärast leida viimaste seast. Seda nähti ka tänavuses talverehvide võrdluses.

 

KUI LAMELLREHVIDE JÄÄPIDAMINE ON AASTATEGA PARANENUD, SIIS SAMAL AJAL ON NAASREHVID ÕPPINUD VAIKSEMALT VEEREMA

 

Põnevaim ja oodatuim uudis tuleva talve rehviturul on Michelini naastrehv, mille tohutust hulgast naastudest liikusid küll jutud, kuid vähesed olid seda enne testi proovida saanud.

 

Enamasti toimub rehvide arendustöö väikeste sammude kaupa ja kuigi mudeli nimi võib olla uus, ei pruugi sisulised muutused olla nii märgatavad. Michelini puhul on märkamine kindel, sest naastude arv on peaaegu kolmekordistunud. See aga tähendab, et pole lihtsalt naaste juurde pistetud, vaid kogu toode on algusest peale lähtunud uuest kontseptsioonist.

 

Hankook on aastate jooksul tõusnud vähehaaval Aasia odavmargist päris rehvitesti tippude hulka. Sel korral on muutunud mudeli nimi ja naastude arv, aga muutus pole nii suur kui Michelinil.

 

Teised mullused tipptegijad: Continental, Nokian, Goodyear, Bridgestone ja Pirelli pole selleks aastaks oma tooteid nii põhjalikult uuendanud. Mõnel on küll õnnestunud teha väikseid parandusi, kuigi mudeli nimi ja välimus on endised. Uuenduste tehnilistest üksikasjadest või nende tegemise ajast avalikult ei teatata, kuigi kasutaja seisukohast võiks sel tähtsust olla. Kui tahetakse viimase tehnoloogiaga kaasas käia, siis jääbki üle valida välja võimalikult hilise tootmisajaga rehvid.

 

Gislaved, Vredestein ja Yokohama on tuntud valmistajad, kes teevad tõsist arendustööd. Talverehvide osas on nende tulemused olnud nii ja naa. Sageli on neil mõni omadus lausa tipptasemel, mõni aga päris õnnetu. Ent sedakaudu valmistajatel vahet tehaksegi. On suhteliselt lihtne valmistada näiteks suurepärase jääpidamisega rehv, kuid unustada ära, et oleks vaja pidamist ka märjal asfaldil. Erinevate omandustega rehvi komponeerimine on keeruline protsess ja nõuab tehnilisi oskusi, mida igaühel ei ole.

 

Odavamaid ja tundmatumaid naastrehve esindavad Cooper ja Nexen. Mõlemad on suured suverehvide valmistajad, kuid nende talvetooteid on siinkandis harva näha olnud.

 

Alternatiiviks on lamellrehvid

 

Lamellide poolel on Nokian ja Continental aastate jooksul juba harjunud esikohti noppima. Mõlemad tõid tänaseks talveks välja uued tooted, kuigi ka mullustega oleks kahtlemata saanud hea tulemuse – kuid mitte ehk testivõitu. See näitab, kui tähtsaks rehviteste peetakse.

 

Nii jääb Bridgestone´i, Goodyeari, Hankooki, Michelini ja Pirelli osaks näidata, kuidas mullune mudel kõvemate konkurentide uudistoodetele vastu saab. No vähemalt mõnel katsel ikka saab, aga on ka valmistajaid, kel tuleks kiiremas korras uuendused ette võtta.

 

Falken ja Yokohama on tuntud oma sportlike suverehvide ja Kesk-Euroopa jaoks valmistatud talverehvide poolest. Põhjamaiselt tõsine talv nõuab aga teistsuguseid oskusi nii projekteerimise kui ka materjalide osas. Ülesanne on raske ja ega neilt testivõitu ei oodatudki. Arvestataval tasemel esinemist aga küll.

 

Linglong on nähtus omaette. See on testides varemgi osalenud, tulemused on olnud vahepeal paremad ja vahel halvemad, hind on aga tõeline soodus. Hiine rehvidelt on läbimurret oodatud juba pikki aastaid. Kuigi arendustöö käib ja kvaliteet paraneb kiiresti, lähevad konkurendid sama kiiresti eest ära. Vahe ei tundu vähenevat.

 

Naaste 250 – või 86?

 

Põhjamaised reeglid annavad valmistajale võimaluse kasutada nii palju naaste kui tundub sobiv olevat. Tingimuseks on vaid see, et rehv peab läbima katse, millega mõõdetakse teepinna kulumist. Kui asfalt kulub alla teatud normi, saab rehv kasutamisloa ja pääseb turule.

 

Esimesena hakkas naastude arvu suurendama Nokian, mille 190 naastu võttis aastate eest suu lahti nii konkurentidel kui kasutajatel. Nüüdseks on 190 saanud mitme uue mudeli poolt jäljendatud normiks. Michelini uudistoote 250 naastu on kõigi aegade rekord. Saab siis huviga jälgida, kas ka seda hakatakse jäljendama.

 

Tegelikult pole päris selge, kui palju naaste on mõtet kasutada. Mida rohkem naaste, seda väiksem on iga üksiku naastu mõju ning pidamine võib hoopis vähendada. Naastude lisamine on valmistajale ka kulukas: iga naast maksab nagu ka selle paigaldamine. Seda on kindalsti tunda ka Nokiani uudistoote puhul, sest Hakkapeliitta 9 pinnal on kahte tüüpi naastud, ühed hoolitsevad piki-, teised külgpidamise eest.

 

Kui valmistaja ei taha kulumiskatset teha, siis võib endisaegsel kombel lähtuda lubatud maksimaalsest naastude arvust. Seda teed on läinud ainult Cooper ja naaste ongi ainult 86, kolm korda vähem kui Michelinil.

 

Null naastu

 

Nagu naastrehvid, nii on arenenud ka lamellrehvid. Isegi üllatavalt palju. Vaid kummisegu ja mustri abiga on parimatele toodetele saadud selline jääpidamine, mis tundub argimõistusele võimatuna. Kehval naastrehvil pole tipptasemel lamellrehvile midagi vastu panna, seda isegi libedal jääl. Hea lamellrehviga saab meie talves väga hästi hakkaa.

 

Teisest küljest: lamellrehviga saab hakkama küll, aga turvalisuse poolest see naastrehvist parem ei ole. Samal tasemel mõnikord küll, aga vahel siiski kehvem. Ainus omadus, millega lamellnaaste kindalsti võdab, on rehvimüra. Aga kui lamellrehvide jääpidamine on aastatega paranenud, siis samal ajal on naastrehvid õppinud vaiksemalt veerema.

 

Igihaljale küsimusele – kas valida naast- või lamellrehvid- on üha raskem vastata ja ega mingit lõplikku tõde ei olegi. Igaüks peab seda omast vaatenurgast kaaluma. Sisuliselt taandub küsimus sellele, kas eelistada turvalisust või mugavust. Mõlemat korraga ei saa, kuid lähemale võib sellele eesmärgile pääseda – kui osta kvaliteetsed rehvid ja need õigeaegselt uute vastu vahetada.

 

NAELREHVIDE REHVITEST 2018 TULEMUS

 

1. Michelin X-Ice North 4

2. Continental IceContact 2

3. Hankook Winter I’Pike RS 2 

4. Nokian Hakka 9

5. Bridgestone Noranza 001

6. Vredestein Wintrac Ice

7. Pirelli Ice Zero

8. Yokoama Ice Guard iG65

9. Gislaved NordFrost 200

10. Goodyear UltraGrip Ice Arctic

 

LAMELLREHVIDE REHVITEST 2018 TULEMUS

 

1. Continental VikingContact 7

2. Goodyear UltraGrip Ice 2 

3. Pirelli IceZero FR 

4. Nokian Hakka R3

5. Hankook Winter I’Cept IZ2

6. Bridgestone Blizzak WS80

7. Yokohama IceGuard iG60 

8. Michelin X-Ice XI3

 

 

POPULAARSEMATE TALVEREHVIDE ARVUSTUS

 

 

MICHELIN X-Ice North 4

Michelin X-Ice North 4

 

SÕIT LUMEL JA JÄÄL

 

Michelini uudistoode on jääpidamise poolest meie testide kõigi aegade parim rehv; ka kõige libedamate ilmadega on see väga lihtsasti juhitav. Michelini pidamine on lumel samuti hea. See käitub rõhutatud rahulikkusega ning pidamine ei kao keset keerulist olukorda.

 

SÕIT ASFALDIL

 

Asfaldil on pikipidamine keskmisel tasemel, napp külgpidamine märjal asfaldil tõi kaasa kehvad ringiajad ja juhitavus tundus laisana. Möödumiskatsel säilis tagarataste pidamine korralikult.

 

ÖKONOOMSUS

 

Michelini veeretakistus on keskmisel tasemel ja müra naastrehvile tüüpiline. Rööbastest rehv end häirida ei lase.

 

HEA

 

  • erakordselt hea jääpidamine
  • rahulik juhitavus
  • suunakindlus

 

HALB

 

*pidamine märjal asfaldil

 

 

CONTINENTAL IceContact 2

CONTINENTAL ICE 2

 

SÕIT LUMEL JA JÄÄL

 

Continentali jääpidamine on suurepärane ja rehv käitub igas olukorras rahulikult. Tänu heale roolitunnetusele ja loogilisele käitumisele on sõita lihtne. Continental käitub lumel samuti eeskujulikult. Juhitavus on kindel ja ilma halbade üllatusteta, sest pidamine ei kadunud kordagi.

 

SÕIT ASFALDIL

 

Asfaldil pole pidurdusmaad just naastrehvide seas lühimad, kuid juhitavus on kindel. Möödumisel toimib rehv rahulikult ja kindlalt. Continental tagab probleemivaba juhitavuse nii tõsitalvistes oludes kui sulailmaga.

 

ÖKONOOMSUS

 

Continentali müratase on madal ja veeretakistus keskpärane. Rööpad rehvile erilist muret ei tee.

 

HEA

 

  • pidamine jääl ja lumel
  • juhitavus igasugustes talveoludes
  • müratase

 

 

 

HANKOOK Winter I*Pike RS2

 

Hankook Winter i*Pike RS2 W429

 

SÕIT LUMEL JA JÄÄL

 

Hankooki naastud hammustavad jääd väga tõhusalt ja rehv läheb kuulekalt just sinna, kuhu juht soovis. Lumisel teel on roolitunnetus täpne ja auto käitumine loogiline. Väga äkilistel suunamuutustel võib tagarataste pidurdamine otsa saada, kuid libisemist on lihtne taltsutada.

 

SÕIT ASFALDIL

 

Asfaldil Hankook end päris koduselt ei tunne. Pidurdusmaad on pikad nii märja kui kuiva teega ning külgpidamine võiks samuti parem olla. Rehv on põhiolemuselt rahulik, kuid reageerib laisalt ja kuival teel võib tagarataste pidamine kaduda.

 

ÖKONOOMSUS

 

Hankooki naastuklõbin kostab autosse. Rööplikul teel kipub suund kaduma ja vajab rooliga järeleaitamist.

 

HEA

 

  • pidamine jääl
  • juhitavus talveoludes

 

HALB

 

  • juhitavus asfaldil
  • naastumüra

 

 

NOKIAN Hakkapeliitta 9

 

Nokian Hakkapeliitta 9

 

SÕIT LUMEL JA JÄÄL

 

Nokiani jääpidamine on eriti hea ning ka kõige libedama ilmaga ei tekita rehv oma käitumsega juhile probleeme. Nokian reageerib sobivalt kiiresti, kuid samas rahulikult. Lumel pole pidamine kõige paremate konkurentide tasemel, kuid käitumine on eeskujulikult tasakaalukas.

 

SÕIT ASFALDIL

 

Märjal asfaldil on Nokiani pidamine hea ja pidurdusmaad lühikesed. Möödumiskatsel reageerib rehv aeglaselt, kuid kindlalt ning tagarataste pidamine ei kao äkitselt. Selle rehvi puhul on õnnestunult ühendatud hea talvepidamine piisavalt korraliku juhitavusega sulailma ajal.

 

ÖKONOOMSUS

 

Nokiani naastumüra on naastrehvidele omane, veeretakistus ja suunakindlus on tublil keskmisel tasemel.

 

HEA

 

  • juhitavus kõigis talvetingimustes
  • pidamine jääl

 

HALB

 

  • pidurdamine kuival asfaldil

 

 

Info allikas: ajakiri Tehnikamaailm 10 /oktoober 2018 / alamrubriik : Talverehvide olümpia

 

 

Teiste riikide talverehvide rehvitesti tulemused 2018

 

 

Vi Bilägare (SWE) 205/55R16 T - naastrehvid

 

1. Continental ContiIceContact 2        osta continental naastrehvid siit!

2. Nokian Hakkapeliitta 9                    osta nokian naasrehvid siit!

3. Goodyear UltraGrip Ice Arctic         osta goodyear naastrehvid siit!

4. Gislaved Nord Frost 200                  osta gislaved naastrehvid siit!

5. Bridgestone Noranza 001                küsi pakkumist!

6. Yokohama IceGuard IG65                küsi pakkumist!

7. Nordisk friktion Dubbfri Joker          ei ole müügil!

8. Nexen WinGuard WinSpike WH62   küsi pakkumist!

 

Za Rulem (RU) 195/65 R15 - naastrehvid

 

1. Nokian Hakkapeliitta 9 

2. Continental ContiIceContact 2

2. Hankook Winter I* Pike RS2

4. Pirelli Ice Zero

5. Goodyear UltraGrip Ice Arctic

6. Nordman 7

7. Gislaved Nord Frost 200

 

Tuulilasi (FIN) 205/55R16  - lamellrehvid

 

1. Continental VikingContact 7          osta continental lamellrehvid siit!

2. Michelin X-Ice Xi3                           küsi pakkumist!

2. Nokian Hakka R3                            osta nokian lamellrehvid siit!

4. Bridgestone Blizzak WS80              küsi pakkumist!

4. Goodyear UltraGrip Ice 2               osta goodyear lamellrehvid siit!

6. Sava Eskimo Ice                              osta sava lamellrehvid siit!

7. Hankook Winter I`cept iZ2              osta hankook lamellrehvid siit!

 

Tekniikan Maailma (FIN) 205/55R16  - naastrehvid

1. Michelin X-Ice North 4 (8,7)****

2. Continental IceContact 2 (8,5)****

3. Hankook Winter I’Pike RS 2 (8,4)****

4. Nokian Hakka 9 (8,4)****

5. Bridgestone Noranza 001 (8,1)***

6. Vredestein Wintrac Ice (7,9)***

7. Pirelli Ice Zero (7,8)***

8. Gislaved NordFrost 200 (7,7)**

9. Goodyear UltraGrip Ice Arctic (7,6)**

 

Tekniikan Maailma (FIN) 205/55R16  - lamellrehvid

1. Continental VikingContact 7 (7,9)***

2. Goodyear UltraGrip Ice 2 (7,6)**

3. Pirelli IceZero FR (7,6)**

4. Nokian Hakka R3 (7,4)**

5. Hankook Winter I’Cept IZ2 (7,3)**

6. Bridgestone Blizzak WS80 (7,0)*

7. Yokohama IceGuard iG60 (7,0)*

8. Michelin X-Ice XI3 (6,9)*