Autoremont - Amortisaatorite vahetus

6 tunnust, mille põhjal võtta ette amortisaatorite vahetus

 

Amortisaatorite vahetus tuleks teha siis, kui ilmnevad iseloomulikud tunnused, mis viitavad, et amortisaatorid ei tee enam oma tööd nii nagu peaksid ehk need tuleks välja vahetada. Rehvitakso autoremondikeskus aitab amortisaatorid kontrollida ja vajadusel vahetada.

 

Allikas: Cartreatments

 

Amortisaatorite funktsioon on garanteerida, et rehvid oleksid pidevalt teekattega kontaktis. Amortisaatorid haldavad seda, kuidas veermik ja rehvide ning autokere ühenduskohad liiguvad. Nii et tänu amortisaatoritele on rehvid pidevalt maaga ühenduses, seda nii otse sõites, pöörates, künkaid ületades ja lihtsalt ebatasasel teel sõites. Vibratsioon ja raputus, mis tekib, saab vastu võetud ja pehmendatud amortisaatorite poolt.

 

 

Mis on amortisaatorid?

Üldiselt on amortisaatorid autoosad, mis kontrollivad rehvide üles-alla liikumist. Ilma amortisaatoriteta lõppeks august läbisõit sellega, et löögi energia ei saaks summutatud ja auto jätkaks üles-alla õõtsumist veel mõnda aega. Amortisaatorid seega võtavad endasse soovimatu autokere liikumise. Vastasel juhul poleks juhil sõiduki üle erilist kontrolli.

 

Allikas: Carfox

 

 

 

6 peamist kulunud või vigase amortisaatori tunnust

Korraga võib liiga ära kuluda või lausa töötamast lakata üks või mitu amortisaatorit. Enamasti on juhil endal raske tuvastada, milline amortisaator on läbi läinud. Toome välja kuus sümptomit, mis võivad viidata vigasele amortisaatorile.

 

1 - Koputav heli

Kui sõites läbi aukudest, üle künniste ja muhkude või löökaukude, on kuulda koputavad või klopsivat heli, siis see viitab tõenäoliselt oma aja ära elanud amortisaatorile. Amortisaatorite mõlemas otsas on kummist amortisaatorite padjad. Piisab, kui kummist padja sisse tekib kasvõi väike pragu ning tulemuseks ongi koputuse sarnane heli, mida on kuulda igakord, kui august läbi sõidad.

 

2 - Vibreerimine

Amortisaatorite sees on klapid ja kolvid, mis kuludes kaotavad võime kontrollida amortisaatori õli liikumist ja ei ole võimelised enam seda kinni hoidma. Kui see juhtub, siis hakkab rool vibreerima iga kord, kui august läbi sõidad, vaatamata augu suurusele.

 

Allikas: Cartreatments

 

3 - Vedeliku leke

Amortisaatorite korpuses on tihendid, mis kaitsevad lekete eest. Ajapikku hakkavad need tihendid lekkima. Kui amortisaator kaotab liiga palju õli, siis see ei toimi enam korralikult.

 

4 - Vajumine

Vajutades pöörates piduripedaalile, võid kogeda sõiduki nina vajumist ette. Vigase amortisaatori puhul läheb auto raskus vastupidises suunas pööramisele, mis põhjustab kaldumise ja nõuab rohkem vaeva, et suunata auto soovitud suunas. Näiteks pöörates paremale ja samal ajal aeglustades, vajub auto kaldu vasakule ette.

 

5 - Pidurid reageerivad kauem

Kui vajutad pidurit, aga autol läheb veidi aega, enne, kui hakkab aeglustama ja peatub, siis on tõenäoline, et amortisaator võib olla vigane. Probleem võib olla amortisaatori sees liikuvas kolviga vardas, mis ei liigu piisavalt kiiresti ja seega nõuab rohkem aega.

 

Allikas: Cartreatments

 

6 - Ebaühtlaselt kulunud rehvid

Kuigi ebaühtlaselt kulunud rehvid võivad viidata erinevatele probleemidele, siis vigased või kulunud amortisaatorid põhjustavad rehvide ebaühtlast kontakti maapinnaga ja auto nö hüplemist või õõtsumist.

 

 

Kogu rehvipind ei puuduta maad, mille tõttu ainult tugevalt teega kontaktis olevad rehviosad kuluvad.

 

 

Kas vigase amortisaatoriga saab sõita?

Kui amortisaator just täielikult töötamast ei lakka, siis kulumise varajases staadiumis saab autoga tavaliselt veel sõita, kuid katkiste amortisaatorite vahetus tuleks teha esimesel võimalusel, kirjutab Car Treatments ja soovitab Rehvitakso. Kui kulunud on üks amortisaator, siis vahetada tuleks ka teine samal teljel asuv amortisaator.

 

 

On teatud sümptomid, mille puhul tuleks mitte enam edasi sõita. Amortisaatori õli leke ja muud tunnused, mis halvendavad juhtimist on need, mille puhul ei tohiks edasi sõita enne, kui amortisaatorid on vahetatud. Seda ignoreerides sead teel ohtu ennast ja teisi.

 

 

Rehvitakso autoremont aitab leida ja paigaldada sobivamad amortisaatorid, mis teenivad kaua. Neid on meilt võimalik osta ka ilma paigalduseta. Autoremondi hind 35 eur/h. Püsiklient 31.50.-/h

 

Rehvitakso autoremont autoremondikeskuses Tallinnas Kadaka tee 183c aadressil aitab amortisaatorid üle kontrollida ja vajadusel vahetada. Võta meiega ühendust helistades 581 000 81. Kontrolliks või amortisaatorite ostuks ning remonttööks broneeri aeg SIIN.