Kas Aasias tehtud soodsad talverehvid on hea valik?

Selgitame välja, kas Aasia talverehvid on tänaseks piisavalt usaldusväärsed?

Aasias valmistatud talverehvid on meie turul olnud nüüdseks juba üle kümne aasta. Paljudele tuleb ilmselt üllatusena, et ainuüksi Hiinas on üle 250 rehvitootja ning mõned neist on maailma suurimad. Miks ikkagi enamik inimesi neid ei vali?

 

 

Hiina talverehvid pole olnud soovitatavad ega ka mittesoovitatavad

Mitte väga kaua aega tagasi polnud Hiinas tehtud rehvid ametlikult soovituslikud. Seejuures neid ka ei mitte-soovitatud. Põhjus oli selles, et Lääne rehviorganisatsioonid tahtsid, et tarbijad oleksid teadlikud ning saaksid veenduda rehvide kvaliteedis, mida hiina rehvide puhul pole saanud teha. Kõigile oli selge, et Hiinas tehtud rehvid oma tihti kuni 30 protsenti soodsama hinnakirjaga on autoomanikele, kelle eelarve on piiratud, ahvatlev valik. 

 

Fakt on, et me lihtsalt ei tea nende toodete vastupidavuse ja usaldusväärsuse kohta piisavalt, vaatamata sellele, et need on turul juba mõnda aega olnud. Harjumused muutuvad aeglaselt ning tänase päevani on maaletoojaid, kes hiina toodangut oma ladudesse ei võta. 

 

 

Hiina ambitsioonid

Enamikule meist pole jäänud märkamata, kuidas Hiina on juba mõnda aega üsna agressiivselt ennast välisturgudele sisse üritanud süüa ja seda erinevates valdkondades, kasvõi näiteks Huawei nutitelefonidega. Kui nad on juba välja kujunenud turule hiljem sisenemas, siis väga tavaline on, et nad üritavad ükskõik mis viisil kohanduda. Sama strateegiat kasutasid väga edukalt Jaapani ettevõtted peale Teist Maailmasõda. 

 

See tähendab, et Hiina firmadel on tihti kasutuses mitte vana tehnikapark, vaid vastupidi kõige uuem. Kui nad pole neid masinaid koguni ise ehitanud ja veel edasijõudnumal viisil, kui meie omad seda on. Lisaks on neil kasutuses tehnoloogia ja materjalide viimane sõna. Hiinlasi teatakse ka tippseptsialistide üleostjatena teiste riikide tootmistest. 

 

Veel enam - suurimatel rehvi ja kummitootjatel nagu Michelin, Goodyear, Yokohama, Continental ja teised omavad tänapäeval tootmisüksusi ka Hiinas. Mis pole üllatav, sest Hiina puhul on tegemist maailma suurima turuga, mis on moodsa tehnoloogia ja produktsiooniahela rõõmuga vastu võtnud. 

 

Huvitav fakt: legendaarne rehvitootja Pirelli, maailma viies suurim rehvitootja on alates 2015. aastast hiina riigifirma ChemChina enamusomanduses ning seda juhib hiina tegevjuht.

 

 

Hiina talverehvid - kvaliteetsed?

Mitmed nendest 250-st hiina firmast, mida eespool mainisime on alles äritegevusega alustanud ja pole jõudnud areneda professionaalseks kõrgkvaliteediliste talverehvide tootjaks. Selle tunnistajaks on fakt, et täna on valikus väga üksikud performance-tüüpi talverehvid, mis oleks tehtud Hiina rehvitootjate poolt. 

 

Kõik, kes jälgivad seda tööstust lähedalt, võivad näha, kuidas regulaarselt ilmub Hiina rehvivalmistajate nimekirja uusi nimesid, kelle käe alt tulevad turule soodsad rehvid.  

 

Uute brändide kiire kasv teeb rehvide hindamise ja võrdlemise raskeks. Et teha asja keerulisemaks, siis mitmed kaubamärgid tuuakse siin maale nende Hiina nimede all, mis teeb tarbijal, kellel ootab ees rehvivahetus, nende eristamise veelgi raskemaks.

 

Kuigi aasia rehvid on väga kõikuva kvaliteediga, siis osad neist on saanud isegi mõndade Põhja-Ameerika või Euroopa sõidukite nö originaalosadeks. Näiteks Triangle Tyres, mis toodab aastas 25 miljonit rehvi on Aasias Nissani ja Volvo ametlik varustaja.

 

 

Kokkuvõttes tuleb öelda, et Hiina rehvid on jõud, millega tuleb arvestada igalpool maailmas. 

 

Rehvitakso loodab, et tulevikus tekiks võimalus adekvaatselt hinnata Hiinas tehtud talverehvide kvaliteeti. Praegu tuleb olla rohkem vaatleja rollis ning toetuda edasimüüjate, varustajate ja kasutajate enda kommentaaridele. 

 

Kõik talverehvid, olgu Hiina omad õi mitte, kohtuvad sama reaalsusega. Neid ei saa teha ühtviisi efektiivseks kuival, märjal, lumisel ja jäisel teekattel. Samuti ei saa rehv, mis on tehtud performance-kummisegust kesta sama kaua, kui need, mis on tehtud maanteel sõiduks, kirjutab Auto123. Samuti ei saa rehvid olla väga vaiksed ja samal ajal tipp-pidamisega sügavas lumes.

 

Tasub meeles pidada vana head tõdemust, et rehvid on ainukesed auto osad, millel on teega kontakt (ja seejuures suhteliselt väike kontaktpind) ja sinu turvalisus toetub kindlamale pinnale, kui valid kvaliteetsed rehvid. 

 

Hiina rehvid omavad ühte suurt trumpi, mis on nende hea hind, kuid kunagi ei tohiks otsust langetada ainult selle põhjal. Anname alati enne ostmist tasuta konsultatsioone, et välja selgitada, millised talverehvid sobivad just sulle, olgu siis Hiina omad või mitte.