Talverehvide rehvitest 2020

TEHNIKAMAAILMA TALVEREHVIDE REHVITEST 2020

talverehvide test 2020rehvid

 

 

Seekordsel tesimisel on põhirõhk lamellrehvidel

 

Rehvid, mida kasutati talverehvide testimisel 

 

NAASTREHVID

Bridgestone Noraza 001

Continental IceContact 3

Hankook Winter I*Pike RS2

Michelin X-Ice North 4

Nokian Hakkapeliitta 9

Sunny IWinter Grip SN3860

 

LAMELLREHVID

Continental ContiVikingContact 7

Bridgestone WBlizzak Ice 

Goodyear Ultra Grip Ice 2

Hankook Winter I*Cept IZ2 W616

Michelin X-Ice Snow

Nokian Hakkapeliitta R3

Pirelli Ice Zero FR

Sava Eskimo Ice 

Toyo icObserve GSI-6 HP

Petlas iGlacier W661 

Nexen iWinguard Ice Plus WH43

 

Lamellrehvide tähtsus on ajas kasvanud, eriti vaadates meie muutuvaid ilmaolusi, kus talved on aina enam pehmemad kui kunagi varem. Nii ka lamellrehvide tootjad ei maga, vaid kohanevad muutuvate globaalsete ilmastukuoludega, see tähendab, et lamellrehvide arendamisel tehakse tublisti tööd ja nende valik aina laieneb. Lamellrehvide tootjad peavad rinda pistma kahe olulise ülesandega, kus ühelt poolt tagada maksimaalne jääpidamine, kuid samas tasakaalustma rehvi käitumist märjal asfaldil. Sile jää ju on pidamise kohapealt keeruline saavutada, kuid ka jääl on olemas mikrokaredus. Lamellrehvid peavad kuidagi sellest mikrokaredusest kinni haarama ja kõige parema soorituse teeb ära pehme kummisegu ja rohkete lamellide olemasolu rehvis, et rehvi pinnal oleks võimalikult palju teravaid servi. Kuid asfaldiomadustele just need kaks asja nagu pehme kummisegule ja hea juhitavusele oleks vaja hoopis tugevust ja kindlust. Palju rehvitootjad oskavad toota ja arendada jääpidamisega lamellrehve ja ka on neid tootjaid, kes oskavad asfaldil kõige paremaid toimivaid lamellrehve arendada. Kuid leida mõlemate omaduste kombinatsioon, see on siiani raske ülesanne kõikidele rehvitootajatele. Tulemus tuleb ikka läbi teatud kompromisside ja ettevõtte strateegiatest lähtuvalt, kus juures oluline roll on ka tehnilises oskuses. 

 

Aastate jooksul on tekkinud küsimus, kumba rehve arendatakse rohkem, kas lamellrehve või naelrehve. Sellekohased uuringud puuduvad, mida saaks omavahel võrrelda. Kõik tehnilised parameetrid muutuvad ajas nii kiiresti, see tähendab ilmad on väga muutlikud ja auto parameetrid muutuvad iga hooajaga ning isegi testauto tehniline olukord mõjutab tulemusi. Naastrehvdie ja lamellrehvide erinevus jäisel teel on see, et keerulistes oludes ja pidamise kadumisel aitavad naastud juhitavusele kaasa, kus kontroll ei kao täielikult. Nüüd suudavad seda teha parimad lamellrehvid ja see omadus eristab keskpärasest lamellrehvi parimatest. Märjal asfaldil ei ole kugi hea naastrehvidega sõita, sest nende omadused ei ole just loodud selle jaoks.

 

Naastrehvid on arenenud ajas nagu kõik muugi, küll on muutunud naelad erikujuliseks, suurendatakse naastude arvu rehvis, kuid võib öelda siiski, et lamellrehvid on arenenud kiiremini, kui kõige paremad naastrehvid.

 

Naastrehvide pidamine jääl sõltub naastude arvust rehvis ja seda ka kõik rehvitootjad teavad ning arendavad rehve selles suunas. Naastude arvu suurendamist alustas Nokian Hakkapeliitta 8 nüüd juba Nokian Hakkapeliitta 9, milles mõlemas on 190 naastu. Siis tuli turule Michelin X-ICE North 4, kes võitis 2019 rehvitesti konkurentidest kuna olin arendanud enda naastrehvdele 250 naastu. Naastutehnoloogia arendamisest rääkides, tõi Continental Ice Contact 3 eelmisel aastal turule järjekorde uudse lahenduse, kus naastudel on kummist korpus. Sellised naastud toimisid jääl hästi ja olid ka väga vaiksed. Continental Ice Contact 3 on naastude materjaliks alumiinium. Kõik rehvitootjad mõtlevad kuidas tuua uusi tooteid uute tehnoloogiatega välja, mille rehvi näitajad on eelmistest tõhusamad ja konkurentidest paremad.

 

Infoallikas: ajakiri Tehnikamaailm nr.10 /2020 oktoober. Teksti autor: Jukka Antila. Refereeritud: Imbre Jõgimar

 

Ajakirja Tehnikamaailma naelrehvide rehvitest 2020 tulemused (205/55R16)

 

1.

Continental Ice Contact 3     

2.

Michelin X-Ice North 4

 

3.

Nokian Hakkapeliitta 9

4.

Bridgestone Noranza 001 

5.

Hankook Winter I*Pike RS2 W429  

 

 

Ajakirja Tehnikamaailma lamellrehvide rehvitest 2020 tulemused (205/55R16)

 

1.

Nokian Hakkapeliitta R3 

2.

Continental ContiVikingContact7 

3.

Michelin X-Ice Snow (UUS)

 

4.

Goodyear Ultra Grip Ice 2 

5.

Pirelli Ice Zero FR 

6.

Hankook Winter I*Cept IZ2 W616 

7.

Sava Eskimo Ice (VAIKSEIM)

 

 

 

Loe lisa ajakirjast Tehnikamaailm Tehnikamaailm nr.10 /2020 oktoober

 

tehnikamaailma rehvitest 2020