Kuidas ära tunda, kui radiaator lekib?

Mille järgi tuvastada radiaatorileket?

Kui temperatuurimõõdiku seier armatuuril mõõdab uusi kõrgusi või hakkab näiteks põlema sellest märku andev tuluke. See tähendab, et midagi on viga jahutussüsteemis ja põhjus võib olla lekkes. Kas radiaatoris endas või mõnes muus komponendis. Lahenduseks võid pöörduda töökotta, kus tehakse tavaliselt autoremont või proovida lekke asukoht ja suurus omal käel välja selgitada.

 

Alustuseks proovi kindlaks teha, et lekib just jahutusvedelik, mitte mõni muu autos leiduvast vedelikest. Jahutusvedeliku kogust on lihtne silmaga mõõta, sest see asub läbipaistvas mahutis. Kui see on tühi või loksub midagi põhjas, siis järgmise sammuna tuleks mõõta vedeliku taset radiaatoris. Seda peab tegema siis, kui mootor on maha jahtunud. Kui sõiduki jahutussüsteemis on liiga vähe vedelikku, siis see võib põhjustada mootori ülekuumenemise ja/või paisata salongi külma õhku. 

 

Kui on tuvastatud, et jahutusvedelik on kuhugi kadunud, siis võib hakata lekke asukohta otsima. Radiaator on alustuseks hea koht, kuhu vaadata. Vahel on radiaatori leket väga lihtne tuvastada, aga teinekord mitte nii väga. Radiaatorit tasub uurida iga võimaliku nurga alt, mitte ainult pealt. Eriti hoolikalt tasub vaadata üle detailide ühenduskoht ja põhi. Radiaatorisisene rooste või teel olevast prahist tekkinud augud võivad olla põhjus jahutusvedeliku leketeks. Kui autol on alumiiniumist radiaator, siis see tehniliselt ei saa roostetada, kuid alumiinium võib korrodeeruda või tekivad sinna augud.

 

Jahutusvedelik on enamasti kas sinist, roosat või rohelist värvi. See näeb välja nagu maitsevesi ja on tavaliselt magusa lõhnaga. Kui pole näha värvilist vedelikku tilkumas või laiali valgumas, siis tasub otsida rooste jälgi. Ka väiksed värvierinevused radiaatori pinnal võivad viidata lekke asukohale. 

 

Kui radiaator paistab terve, siis võib leke olla jahutussüsteemis, sealhulgas voolikutes, mis ühendavad radiaatori mootoriga, veepumbas, mootoriblokis, termostaadis, küttekehas või mujal.  

 

Kui lekke asukohta pole võimalik endal tuvastada, tasub seda lasta teha mehaanikul. Jahutusvedelik saab süsteemist välja ainult siis, kui see on surve all ehk mootori töötades. Tõenäoliselt toimub see auru kujul, mis ei pruugi jälgi jätta. Kui "süüdlast" ei õnnestu leida, võib kaaluda jahutusvedeliku lekkepeataja kasutamist, mille leiab autopoodidest. Lekkepeataja sulgeb väiksemad lekkekohad. Siiski on alati parem leida ja parandada probleemi allikas, eriti, kui tegu on vigase plokikaanetihendiga, mis võib viia mootori ülekuumenemiseni ja põhjustada pöördumatuid mootorikahjustusi, misjärel tuleb ette võtta kulukas autoremont

 

Kui ilmneb mõni märk mootori ülekuumenemisest, siis parim, mida teha, on mootor välja suretada, et vältida suuremat kahju, kirjutab Cars.com. Sõitmine autoga, mille mootor on ülekuumenenud, võib painutada silindrite päid ja vigastada radiaatorit või mootori sisemisi osiseid.

Kui vajad jahutusvedelikku, siis võid läbi astuda Rehvitakso remondikeskusest Kadaka teel.