Kui usaldusväärne on lumbehelbe-märgis rehvidel?

Kas lumehelbe sümbolit rehvidel saab usaldada?

Teravatipuline mägi ja selle sees olev lumehelves, mille leiab talverehvidelt, garanteerib, et rehvid vastavad miinimum-nõudmistele. Selleks aga, et mitte libiseda jääl nagu hokilitter, tasub lugeda järgnevat teksti.

 

Allikas: Driving

 

Nüüd, kus talv on ukse ees, oled sa tõenäoliselt juba talverehvid kasutusele võtnud või ootab rehvivahetus peatselt ees. Enamus autojuhte kasutab Eestis talverehve ja praegu on just see aeg, kui võib vaja olla valida uued.

 

Eestlased vajavad talverehve ja selleks, et neid eristada suve omadest või lamellrehvidest, on kasutusele võetud lumehelbe-tähis või nagu rehvitööstus seda nimetab - 3PMSF. Mõeldud on talverehvid oludesse, kus temperatuur langeb 7 kraadini või palju-palju madalamaks.

 

Kerime aega paar kuud edasi ja kujutleme, et on hommik ja väljas on miinus 15 kraadi. Korralikele talverehvidele ei tohiks see probleemiks olla. Paljud mõtlevad talverehvidest kui lumerehvidest, aga Rehvitakso soovitab nendesse suhtuda kui "külma ilma rehvidesse". 

 

Siiski, mäetipu ja lumehelbe sümbol ütleb vaid seda, et rehvid vastavad miinimumile. Täpsemalt kinnitab see seda, et need nende talverehvide pidamine on vähemalt kümme protsenti parem võrreldes aastaringsetega. Ainult kümme protsenti. 

 

Sümbol ei ütle midagi pidamise kohta väga külma ilmaga. Pole haruldane, et veoki rehvid, millel on väga reljeefne sügav muster ja lumehelbe tähis, võib sisaldada külmadesse oludesse mitte kõige paremat kummisegu. Seetõttu ei pruugi need rehvid olla piisavalt paindlikud, kui temperatuur langeb.

 

Allikas: Driving

 

Rehviteste tehakse reeglina kergelt lumistel teedel ja kiirendades vaid sirgel teel. Mõõtmisi pole tehtud jääl - mis on linnas sagedasem olukord - või sügavas lumes, mis pole meil samuti haruldane.

 

Kõige rohkem tahaks ju teada, kuidas talvel auto pidama saab. Kahjuks ei rehvitööstus ega riiklikud asutused ei tee teste pidurdusmaade mõõtmiseks lumel või jääl. Rääkimata külglibisemisest või rattad blokis lohisemisest. 

 

Kuid tasub olla kannatlik, sest uus testprotseduur ja standard on arenduses. Selle kohaselt hakatakse mõõtma ka rehvi pidamist jäistel teekatetel. Kui uus standard saab valmis, millega võib minna veel mitu aastat, siis on ka rehvitööstusel uus märgis, mida jälgida ja mille poole püüelda. Praegu on paraku ennatlik hinnata lumehelbe sümboli põhjal sõiduki käitumist näiteks jääl. Uus tähis paneb loodetavasti ka tootjad pingutama, et jõuda uute meetoditeni, mis parandavad rehvide toimimist libedal. 

 

 

Head ja halvad uudised

Hea uudis on see, et keegi ei pea tänapäeval ostma kehve talverehve. Tootjad liiguvad jõudsalt sellest miinimumstandardist edasi, kasutades uusi koostisosi, mustreid ja uuenduslikke tehnoloogiaid. Paljud tootjad on jõudnud tasemeni, mis võimaldab teha võrreldes aastaringsete lamellrehvidega 130 protsenti parema sooritusega talverehve. Niisiis võib erinevatel talverehvidel olla väga suur vahe. 

 

Halb uudis: et eristada tippkvaliteeti madalamast, tuleb natuke vaeva näha. Ei saa lihtsalt kõndida poodi sisse ja valida silma järgi parim hinna ja kvaliteedi suhtega naelrehvid, kirjutab Driving. Kui uut autot valitakse nädalaid, vahel isegi kuid, võrreldes erinevaid mudeleid, valikuid, lisasid, lugedes arvustusi, siis kuidas on nii, et rehvid ehk ainuke asi, mis hoiab seda hästi valitud autot teel, saavad niipalju vähem tähelepanu? 

 

Veel üks hea uudis on see, et Rehvitakso kogenud spetsialistid on läheduses, et aidata valida parimad talverehvid. Tutvu kogu valikuga, vali selle talve populaarsemate rehvide seast või kirjuta või helista meile ning küsi nõu.