Naelrehvid ja nende kohta käivad müüdid

Purustame naelrehvide kohta käivad müüdid

Internetis ja rahvasuus liigub naeltega talverehvide kohta palju valeinformatsiooni. Pikka aega on nendesse suhtutud teatava kahtluse ja isegi halvakspanuga. Artikleid ja sõnavõtte naelrehvide vastu on olnud palju nagu lund veebruaris. Mürarohked, kallid, teid lõhkuvad - väidetavalt on need rehvid kõike seda. Isegi nende mainimine võib teatud seltskondades kaasa tuua üksmeelse väljavilistamise. 

 

 

Vahepeal on ajad edasi läinud ja see artikkel purustab mõned üldlevinud müüdid, näidates, kuidas naelrehvid on veerenud edukalt 21. sajandisse.

 

Kes oleks sobivamad inimesed tutvustamaks hetkeolukorda rehviturul kui mitte ühe tuntuima tegija rehviturul Rehvitakso kogenud spetsialistid, kes puutuvad rehvidega igapäevaselt ja igal aastaajal kokku. Lühidalt võib öelda, et naelte tehnoloogias on olnud suured arengud. Rehvitootjad on käinud ajaga kaasas ja aidanud kaasa valdkonna arengule, investeerides kõvasti raha, et luua mugavad ja efektiivsed naeltega talverehvid.

 

Vaatame lähemalt neid enamlevinud müüte, mida tihti levitavad koguni isehakanud rehvieksperdid. Nagu selgub, siis naelrehvid ei vääri oma kohati halba mainet.

 

Müüt 1: Väljakannatamatu teemüra

Tavaliselt esimene kriitika, mis naelrehvide kohta käib, on nende põhjustatud teemüra, mis kostub salongi. Sajad metallotstega naelad klõbisevad pidevalt vastu teekatet ja pole siis ime, et autosõit teeb häält nagu rakett, eks?


Enam mitte. Vähemalt mitte moodsate talverehvidega, mille naelad on kinnitatud juba tehases. Tänapäeval disainivad paljud tootjad teatava nö padjatehnoloogia naelte alla, et müra pehmendada. Soome tootja Nokian näiteks on paigutanud pehme kummikihi rehvipinna ja naelapesa vahele. Selline disain mõjubki nagu omamoodi padi naela all vähendades naelte põhjustatud teemüra. Seetõttu on ka rehvide alt kostuvad detsibellid kirjeldamatult madalamad kolmkümmend aastat tagasi teedel liikunud masinatest. 

 

Müüt 2: Naelte tehnoloogia pole aja jooksul muutunud

See on kindlalt vale nagu ülalpool toodud näide kinnitab. On palju näiteid, kuidas teadlaste uurimistööd ja moodne tehnoloogia on kokku saanud, et luua naelrehvid, mis on üpriski erinevad nendest, mis olid tootmises veel isegi kümme aastat tagasi. 

 

Traditsioonilised naelad nägid välja nagu lihtsad metallpead, midagi kivihaamri sarnast. Need on kilomeetrite kaugusel tehases disainitud naeltest, mille insenerid on pannud toimima koos rehvimustriga, et saavutada maksimaalne haakuvus ja minimaalne mürahulk. 

 

Nokian Hakkapeliitta 8 talverehvidest leiab kahe erineva kujuga naelad. Ühed on spetsiaalselt disainitud rehvimustri keskosa jaoks. Rehvi servadest leiab hoopis teist tüüpi naelad. Tänu sellele suudab rehv kiirendades ja pidurdades hoida maksimaalset haakuvust võimalikult kaua, ilma et kaoks rehviservades olevate naelte efektiivsus.

 

 

Müüt 3: Naelrehvid on ebaefektiivsed ja lõhuvad teid

Rääkides loodussõbralikkusest tuleb välja tuua veel üks levinud uskumus, mis ei vasta tõele. Nimelt et naelad võtavad rohkem kütust ja lõhuvad teepinda. Siin tasub jällegi vaadata tehnoloogiat, mis on rehvide taga. 


Erinevalt aegade hämarusest pärit naeltest on tänapäevased tehtud nii, et elimineerida need probleemid. Pehmendus naelapesa ja rehvi vahel pehmendab kontakti teega. Uut tüüpi naelrehvid on tehtud nii, et sisuliselt õhk, mis on naela alumise peenema otsa ümber vähendab survet teega, samas naela kõige alumine, rehvi sisemuses olev ots on jälle laiem, et võtta surve vastu laiema pinnaga. Põhimõtteliselt on idee sarnane nagu lumeräätsade puhul, mis võimaldavad kõndida sügaval lumel ilma sisse vajumata.

 

See on sinu otsus

Kokkuvõttes on otsus, kas valida naelrehvid või mitte igaühe enda otsustada. Loodame, et purustades mõned üldlevinud müüdid, õnnestus valik talvekummide osas teha lihtsamaks. 


Lõpetuseks - naelrehvidega saab jääl kindlasti kiiremini pidama, kui lihtsalt kummil libisedes. Testides on saadud naeltega miinus viie kraadi juures pidama 88% lühema pidurdusmaa juures. Jäätumistemperatuuri ligidal miinus ühe kraadiga oli erinevus ilma naelteta rehvidega juba 149%, kirjutab Wheels.  See näitab, et isegi parimate ilma naelteta rehvidega võib libiseda kümneid meetreid pikema liu, mis ohtlikus olukorras võib tähendada liiga palju. 

 

Kõik muidugi sõltub sõitja vajadustest. Kui on rohkem sõitmist jäistel ja lumistel teedel, siis naelrehvid tasuvad kindlasti kaalumist. 

 

Valiku 2019 populaarsemaid talverehve leiad siit.