Autoremont - Pidurite puhastus ja reguleerimine

Pidurite puhastus ja reguleerimine – kas pidurid on korras?

On palju erinevaid arvamusi, kuidas pidurite puhastus tuleks läbi viia, seega soovitame valida autoremondikeskus hoolikalt, et saada oma raha eest oodatud teenus.

 

Allikas: Driving

 

 

Pidurite regulaarne hooldus

Õlivahetuse ja rehvide roteerimise järel on kõige levinum hooldusteenus regulaarne pidurite hooldus, mille käigus tavaliselt ei vahetata pidurikettaid ega pidurite sadulaid jms. Kui soovid, et pidurid töötaksid hääletult ja usaldusväärselt ning veenduda, et rooste ja korrosioon pole oma osa võtnud, siis igapäevaselt kasutuses olevate sõidukite pidurid tuleks üle vaadata aastas korra. Tänapäeval populaarsed kodaratega nö avatud veljed teevad pidurid väliskeskkonnale haavatavamaks, tõmmates ligi roostet. Ainult korralik piduriketaste kontroll annab Rehvitakso mehaanikule ja kliendile teada, kas pidurid vajavad puhastamist ja liikuvate osade õlitamist. 

 

Puhastamist vajav piduri rootor. Allikas: NAPA

 

Pidurite puhastamine

Pidurite puhastamise teenust pakuvad paljud töökojad ja tasub uurida, kuidas seda täpsemalt läbi viiakse, sest võimalusi on palju ja mitte kõik pole piisavalt põhjalikud. Põhjalik pidurite puhastus hõlmab spetsiaalseid puhastusvahendeid ja veendumist, et piduridetailid pole enda külge korjanud roostet ja korrosiooni. Juhul kui on, siis võetakse iga pidur lahti, et põhjalikult eemaldada kogunenud sodi ja rooste. Oluline on kasutada ka spetsiaalset kuumuskindlat määrdeainet. Rehvitakso hinnangul pole pealiskaudsem pidurite puhastus väärt sellele kuluvat aega ega raha. 

 

Põhjalik mehaanik võtab aega ka selleks, et eemaldada roostealged piduri rootorite ja -trumlite servadelt. Tavaliselt võtab töö aega umbes kaks tundi, arvestades nelja ratta puhastamist. Eriti põhjalikul juhul eemaldatakse piduri rootorid ning puhastatakse nii rootor kui ka ratta pesa. 

 

Kuidas hinnata tööd, kui rattad on taas all ja sõiduk töökojast kätte saadud? Kui on tegu avatud velgedega, siis peaksid pidurisadulad ja -rootorid läbi ratta näha olema. Vaata kohti, kus piduriklotsid ketastega kokku puutuvad. Need alad peaksid olema roostevabad ja määrdeainet peaks samuti näha olema. Pidurite sisekülgi saab vaadata teleskoop-peegliga või mobiiltelefoni kaamera abil, mis on selfipulga külge kinnitatud. 

 

Trummelpidurid. Allikas: NAPA

 

 

Pidurite reguleerimine

Sageli on autodel ees ketaspidurid ja taga trummelpidurid. Trummelpidurite eluiga on üldiselt väga pikk, eriti, kui neid hästi hooldada. Perioodiline pidurite reguleerimine aitab veenduda, et pidurid ei ole sõidu ajal peal ega röövi nii autolt jõudu ega kuluta pidureid ilma asjata. 

 

Trummelpidurid tahavad reguleerimist tavaliselt siis, kui piduripedaalile vajutades hakkavad pidurid võtma alles üsna lõpust, kirjutab Driving. Reguleerida saab ainult heas korras pidureid ning mitte kõik trummelpidurid pole reguleeritavad. 

 

 

Ohutu ja vaikse sõidu ning pidurite pika eluea tagab pidurite regulaarne puhastus ja vajadusel reguleerimine. Igapäevaselt kasutuses oleva sõiduki puhul tasub seda teha korra aastas. Pidurisüsteemi osi on meilt võimalik osta ka ilma paigalduseta. Autoremondi hind on 35 eur/h. Püsikliendile 31.50.-/h

 

Rehvitakso soodne autoremont autoremondikeskuses Tallinnas Kadaka tee 183c aadressil aitab pidurid üle kontrollida ja vajadusel puhastada ning reguleerida. Võta meiega ühendust helistades 581 000 81. Pidurite kontrolliks ning puhastuseks ja reguleerimiseks broneeri aeg SIIN.

 

Loe piduriklotside vahetusest lähemalt SIIN.

 

Kui sinus peitub sisemine mehaanik, võid allolevast videost vaadata, kuidas trummelpidurite reguleerimine soovi korral omal käel ette võtta.