Autoremont - rattalaagrite vahetus

5 tunnust, mille põhjal võtta ette rattalaagrite vahetus

Auto rattalaagrid on kasutusel nii esi- kui ka tagaratastes. Igal rattal on oma laagrid ja on võimalik, et läbi on kulunud neist ainult üks ja teised on heas konditsioonis. 

 

Allikas: cartreatments.com

 

 

See on põhjuseks, miks alati pole vajadust teha kõigi rattalaagrite vahetus, kui ainult ühed on kulunud. Omakasupüüdlikud mehaanikud võivad teinekord öelda, et välja tuleks vahetada kõik või mõlemad, mis asuvad samal teljel. Tavaliselt pole see vajalik. 

 

On mõned sümptomid, mille järgi saab tuvastada katkised rattalaagrid, mis tuleks välja vahetada või seda saab öelda ka mehaanik, kui autole teha üldhooldus autoremondikeskuses

 

Allikas: cartreatments.com

 

5 peamist defektsete laagrite sümptomit

Et välja selgitada rattalaagrite konditsioon, siis on viis enimlevinud märki, mida vaadata. 

 

 

1 - Ebaühtlaselt kulunud rehvid

Kui laagrid kuluvad ära, siis need kipuvad selle ratta rehvile põhjustama ebanormaalset rehvi kulumist, võrreldes teistega.

 

Tavaolukorras peaks kulunud rehv olema ühtlane. Kui mitte, siis see võib olla defektse rattalaagri tunnuseks. Ebaühtlaselt kulunud rehvide põhjuseks võib olla ka kehv rehvide tasakaalustamine või mõni muu põhjus. Nii et kui ainult rehv on ebaühtlaselt kulunud ja teisi alltoodud sümptomeid ei esine, siis ei maksa arvata, et just laagrid on kulunud.

 

Allikas: cartreatments.com

 

 

2 - Krigisev heli

Levinud kulunud rattalaagrite tunnuseks on vali krigin, mida need teevad. See juhtub, kui rattalaagrite vahelt kaob lubrikant ja laagrid kuumenevad selle tulemusel. 

 

Heli meenutab midagi sarnast nagu kaks metallitükki hõõruksid üksteise vastu. Tavaliselt kuuleb seda heli ainult ühe ratta seest, mitte kõigist. Krigisevat häält peaks olema kõige paremini kuulda vahetades käike ja pöörates. 

 

3 - Rooli vibratsioon

Kui probleem laagritega läheb väga halvaks, siis hakkab rool värisema. Vibratsioon on tuntav sõites väiksematel kiirustel, kuid läheb kiiruse lisades hullemaks. 

 

Paljud arvavad, et selle põhjuseks on balansseerimata rehvid. Kuigi need on sarnased tunnused, siis balansseerimata rehvide puhul tekib vibra suurematel kiirustel. 

 

Kuid mõlemal juhul tuleks sõiduk toimetada autoremondikeskusesse ja lasta mehaanikul probleemi algpõhjus kindlaks teha. 

 

Allikas: cartreatments.com

 

4 - Auto kisub ühele poole

Kui rattalaagrid on kulunud ja korrodeerunud, hakkab ratas just ebatasastel teedel põhjustama sellele rattale rohkem vibratsiooni. See vibratsioon võib põhjustada sõiduki kerge kaldumise sellele samale küljele. 

 

Auto "tirimist" küljele võib olla tunda ka pidrudades. Kuigi see on tüüpiliselt märk kulunud piduri rootoritest, siis algpõhjus võib olla rattalaagrites.

 

 

5 - Suurenenud ratta võbelemine või nö mänguruum

Seda on natuke keerulisem diagnoosida, sest auto peab olema hüdraulilisel alusel üles tõstetud või mõlemad teljeotsad maast lahti, kirjutab Car Treatments. Kui rattad on tõstetud, siis haara rattast ja proovi seda edasi-tagasi sikutada ja märka, kuipalju see oma kohal mängib. Seejärel korda sama protseduuri sama telje teise rattaga. 

 

Kui ratas liigub loksutades edasi-tagasi, siis tõneäoliselt on laagrid läbi. Heas korras rattalaagrid tähendavad, et rattal pole peaaegu mingit võbelust või liikuvust. 

 

Rehvitakso autoremont aitab leida ja paigaldada sobivamad rattalaagrid, mis teenivad kaua. Neid on meilt võimalik osta ka ilma paigalduseta. Autoremondi hind 35 eur/h. Püsiklient 31.50.-/h

 

Rehvitakso autoremont autoremondikeskuses Tallinnas Kadaka tee 183c aadressil aitab rattalaagrid üle kontrollida ja vajadusel vahetada. Võta meiega ühendust helistades 581 000 81. Kontrolliks või rattalaagrite ostuks ning remonttööks broneeri aeg SIIN.