Millal ja kas on mõtet osta suverehvid?
Kas auto juhitavus on parem, kui all on aastaringsed rehvid ehk lamellrehvid või suverehvid?
Spetsiaalsed suverehvid võimaldavad parimat teega haakuvust just soojemate ilmade puhul ja on kompromissitu valik suvehooajaks.
Aastaringse kasutusega rehvid vs suverehvid
Kuigi oleme seda varem öelnud, siis tasub korrata: aastaringsed rehvid pole otseselt mitte ühegi aasta-aja jaoks. Ühest küljest saab nendega hakkama igalpool, aga mitte kuskil pole nad parim valik.
Me teame, et talverehvid on tehtud kasutades spetsiaalset kummisegu, mille eesmärk on tekitada haakuvus lumel, jääl ja madalatel temperatuuridel. Suverehvid on tehtud pidades silmas sarnast fookust - võimaldades juhitavus soojemate ilmadega kevadel, suvel ja sügisel.
Suverehvid pakuvad paremat kuiva ja märja ilma haakuvust kui aastaringse kasutusega rehvid. Need on disainitud ja ehitatud saama pidama kõrgematel temperatuuridel ning on paratamatult kehvemad külma ilmaga.
Suverehvid, mille hulka kuuluvad ka ultra-high performance rehvid on parimad sisuliselt kolmel aasta-ajal - suvel, kevadel ja sügisel. Kui sul juba on jäiste ja lumiste olude jaoks mõeldud talverehvid, siis suverehvid on parim valik ülejäänud aastaks. Nii suve- kui talverehvidel on suunitlus saada pidama kindlatel aasta-aegadel, mis teeb neist just nendes oludes parima valiku.
Erinevalt talverehvidest, mis on disainitud "kleepuma" tee külge ja olema paindlikud, peavad suverehvid heaks juhitavuseks olema jäigad.
Tipptehnoloogia ja rehvid
Moodsad rehvid on järjest paremad tänu erinevate kemikaalide kasutusele, mida rehvitootmisel kasutatakse. Näiteks Yokohama rehvimudeli ADVAN V105 puhul on kasutatud kleepuvad oranži õli, mida peetakse kõige kleepuvamaks naturaalseks aineks, mida siis rehvides koos ränidioksiidiga kummikoostises kasutatakse. Tänu sellele on lõpptulemuseks parem rehvihaakuvus nii kuival kui ka märjal teekattel.
Sellist laadi katsetusi ei tehta ainult rehvidega, mis on mõeldud tavaliiklusesse, vaid ka pikamaavõistluste jaoks nagu näiteks World Touring Car Championship, kirjutab AutoGuide. Nii et kokkuvõttes kasutavad rehvitootjad lisaks eksklusiivsetele materjalidele rehvides lisaks ka keerukat inseneritööd, et need rehvid oleksid ka vaiksed.
Ülalolevalt pildilt ADVAN V105 rehvimustrit vaadates võib märgata laiu rehvikanaleid, mis aitavad vett juhtida ja seeläbi vältida vesiliugu sattumist. Muster on seejuures arendatud välja varieeruva nn rütmiga, mitte sümmeetriliselt, mis vähendab rehvimüra.
Suverehvide muster on madalam, kui aastaringsetel, mis tähendab, et need tuleb tõenäoliselt varem välja vahetada. Lisaks on paljude suverehvide mustrid asümmeetrilised, mis piirab võimalust neid roteerida ja seeläbi kasutust pikendada.
Teine asi, millega arvestada suve- ja talverehvide puhul on see, et tuleb olla valmis neid lühikese aja jooksul vahetama. Kui talverehvid saavad alla liiga vara, siis see kulutab neid ilma asjata. Teisest küljest jälle ei taha keegi meist jääda suverehvidega lumme kinni.
Kindel on see, et parem juhitavus ja pidamine on suve-, mitte aastaringsete rehvidega. Selleks aga peab olema kaks rehviringi - suveks ja talveks, mis on kulukam ning tuleb olla valmis ka tegelema nende vahetusega. Kui sellega leppida, siis spetsiaalsed suverehvid on ideaalne valik.
Rehvitaksos müügil olevate suverehvide tutvustuse ja parimad pakkumised leiad SIIT!
Selle hooaja parimad lamellrehvid soeta endale SIIT!
Küsimuste korral klõpsa kollasele kastile ekraani allservas või helista meie klienditoe numbril 581 000 81.