Kui tihti tuleks rehvid ja rattad tasakaalustada?

Kui tihti tuleks rehvid ja rattad tasakaalustada?

Rataste õigesti paika sättimine on protsess, mis nõuab ratta asendi kontrollimist ja seadistamist. Eesmärk on saada ratas teiste rataste ja autokere suhtes õige nurga alla. Rataste tasakaalustamiseks liigutatakse sõiduk spetsiaalsele raamile ja rataste külge kinnitatakse sensorid. Sensoritest saadetakse info arvutisse, kus kajastuvad mõõtetulemused rataste asendi kohta. Seejärel võrreldakse neid konkreetse auto spetsifikatsioonidega. 

 

 

Mõõtetulemuste põhjal teeb tehnik rataste asetuse osas korrektuurid, misjärel need reastuvad õige nurga alla ja on vastavuses spetsifikatsioonidega.

 

Enne rataste tasakaalustamist võib tehnik teha sõidukiga testsõidu, kontrollida rehvirõhku, vedrustust, roolisüsteemi jne. Kui midagi roolisüsteemi või amortisaatoritega on paigast ära või liiga kulunud, tuleks vajaminevad osad välja vahetada enne, kui tasakaalustada rattad ja rehvid

 

Miks on vaja rattad ja rehvid tasakaalustada?

Seda on vaja, sest aja jooksul rataste joondus muutub. Teatav deformeerumine on sõites vältimatu. Lisaks sellele tuleks rataste asetust kontrollida peale läbisõitmist löökaugust või kohtumist äärekiviga. Ühtlasi peale avariid või teelt välja sõitu. Rattaid tuleks tasakaalustada ka peale suuremaid amortisaatorite või roolisüsteemi töid. 

 

Mis on vale rataste asetuse märgid?

  • Rooliratas on otse sõites tsentrist väljas. 
  • Sõiduk kisub ühelepoole, kuigi tee läheb otse ja tasasel pinnal.
  • Sõiduk ei püsi mugavalt teel, tundub ebastabiilne, ujub ühest teeservast teise.
  • Pöörates teevad rehvid "kiunuvat" häält.
  • Rehvid kuluvad ebaühtlaselt.

 

Kui tihti tuleks rattad ja rehvid tasakaalustada?

Enamus autode puhul pole selles osas täpseid nõudmisi. Rehvitakso mehaanikud soovitavad rattaid tasakaalustada iga kahe või kolme aasta tagant. Rehvide tasakaalustamine tuleks teha peale igat korda, kui sõidukil rehve vahetatakse. Tasakaalustamine tuleks teha ka siis, kui on ostetud uued rehvid. Üldiselt on sagedamini vaja tasakaalustada laiemaid ja sportautode rehve. Rehvitakso esindaja sõnul leiab juba iga aasta või kahe möödudes rataste asetust kontrollides kerge nihke. Teravamast muhust üle sõites läheb rataste tasakaal üsna kindlalt paigast ära ning tuleks korrigeerida, et ära hoida hilisem kulukam autoremont

 

Mis kasu rataste tasakaalustamine annab?

Nii rehvid kui ka vedrustus ning roolisüsteem kestavad kauem ja sõiduki juhitavus on parem. Peale rataste ja rehvide tasakaalustamist võid märgata, kuidas auto püsib paremini teel ja tundub stabiilsem, kirjutab Testingautos. Eriti märgatav on see juhtides sportlikumat autot või sellist, millel on all laiemad rehvid.

Kvaliteetsed ja soodsad rehvid leiad siit. Küsimuste korral vajuta kollasele kastile ekraani allservas ja aitame sind meeleldi!