Rehvide rotatsioon- kuidas vältida rehvide ebaloomulikku kulumist?

Kas teadsid, et sõiduki esirehvid kuluvad kiiremini kui tagumised rehvid? Tundub veider, sest autol on ju 4 rehvi ja teekattega puutuvad kokku kõik. Miks see nii on ja kuidas saab vältida rehvide ebaloomulikku kulumist, selgitame järgnevalt.

 

Foto: Pixabay
 

Iga sõidukiomanik teab, et rehvide vahetamine sõltub nende kulumisastmest, üldisest seisukorrast ning ilmastikutingimustest. Suverehvid on sõidukil kohustuslikud alates 1.maist kuni 15.oktoobrini ning talverehvide kasutamiseaeg on 15.oktoobrist kuni 30.aprillini. Autohoolduses rehvivahetuse ajal vaadatakse üle rehvide üldine seisukord ning teostatakse rotatsioon. Rehvide rotatsioon aga tähendab, et varasemal aastal esirehvidena kasutatud rehvid paigutatakse tagumisele sillale ja vastupidi. Tekib rehvide asukoha vahetus, et vähendada üleliigset kulumist vaid ühele rehvipaarile. 

 

Miks aga kuluvad sõidukil esirehvid kiiremini kui tagumised rehvid?

 

Sõiduki mass ei ole alati ühtlaselt jaotunud esi- ja tagumise silla suhtes. Vaadates auto ehitust, tähendame koheselt, et auto mootor, mille kaal võib mõne mudeli suhtes olla juba pool kogu auto massist, paikneb oma raskusega sõiduki esisillal. See lisab raskust ka esirehvidele. Esirehvid on ka need, mis pööramisel kogu töö ära teevad, mistõttu kulub nende rehvide muster kiiremini kui tagumiste rehvide oma. Rotatsiooni korras paigutatakse esirehvid tagasillale, mis aitab säästa rehvide kulumist ebaühtlaselt. Juhul, kui rotatsiooni ei toimu, kulutatakse ühe rehvipaari muster kuni miinimumini, ning tuleb soetada uus komplekt rehve. Pidev uute rehvide soetamine on aga pikemas perspektiivis kulukas tegevus.

 

Kui tihti tuleks teostada rehvide rotatsiooni?

 

Rehvitakso spetsialistid ning rehvitootjad soovitavad teostada rotatsiooni iga 10 000 km järel. Mõningal juhul võiks aga vahetada rehvide asukohta iga 5000 km järel, sest rehvid kuluvad erinevalt sõltuvalt tootjast ning sõidukist. Rotatsiooni võib teostada nii sõiduautode, veoautode kui ka ühistranspordi sõidukitel rehvivahetuse ajal.

 

Märgid, mis näitavad, et rehvide rotatsioon on vajalik

Suured vahemaad (sõidad tihti pikki vahemaid ning oled pidevas liikumises)

Suured kiirused (maanteedel liiklevad juhid võiksid kindlasti teostada rehvide rotatsiooni )

 

Ebaühtlane kulumine (ohutu sõidu tagamiseks võiks vahetada rehvide asukohti rotatsiooni korras)

 

Kuidas teostada rotatsiooni kodustes tingimustes ning mida tuleb teada enne selle tegemist?

 

Rotatsiooni on võimalik teostada vaid juhul, kui rehvid on kõik ühte mõõtu. Selleks kontrolli rehvimõõte rehviküljelt. Rotatsiooni korras paigalda varem taga paiknevad rehvid ette, et vähem kulunud rehvid saaksid samaväärse kulumisastme kui varem ees paiknenud rehvid. Ühtlaselt kulunud rehvid ei põhjusta ülemäära rehvimüra sõidu ajal ning ka liiklemine on ohutum. Rotatsiooni teostamiseks tuleb kasutada kindlasti töökorras tungrauda ning veljepoldi võtit. Ohutuse tagamiseks järgige kõiki ohutusnõudeid.


 

 

Rehvide müük, paigaldus ja kontroll kuuluvad Rehvitakso igapäevatöösse ning selleks, et rotatsioon oleks teostatud vastavalt nõuetele, võite pöörduda julgelt meie poole. Hoolitsege oma rehvide eest ja hoidke oma sõiduk sõidukindel. Tehes rotatsiooni, pikendate oluliselt rehvide eluiga. Vajadusel on soodsad uued rehvid müügil meie e-poes ning valiku tegemisel võite ka meie käest nõu küsida. 

 

 

Saate meid usaldada rehvimurede lahendamisel. Meie eesmärk on pakkuda Teile kvaliteetseid rehve ja rehvivahetust, et Sina ja Su lähedased tunneksite end liikluses turvaliselt.

 

BRONEERI REHVIVAHTUSE AEG SIIT

Broneeri rehvivahetuse aeg online