Suverehvid vs talverehvid
BMW näitab, mis erinevus on suve- ja talverehvidel kiirendusrajal, pannes kolm M3 mudelit teaduslikel kaalutlustel mõõtu võtma.
Miks on oluline, et oleks õige rehv vastavatesse oludesse? BMW töötajad tegid video, mis toob väga täpselt välja, mis juhtub, kui mingites oludes on sobivad või mittesobivad rehvid.
Rehvid jagatakse tavaliselt kolme põhikategooriasse - suverehvid, talverehvid ja aastaringsed rehvid. Aastaringsed rehvid pole eriliselt head üheski olukorras. Samas, neid võib kasutada igal aastaajal, aga arvestama peab, et vähegi äärmuslikemates oludes pole need nii head, kui võiksid. Suverehvid on suunitletud väga hästi teel püsima soojematel temperatuuridel, rehvi ehituses ja kummi koostises on arvestatud pidamisega kuivades teeoludes. Talverehvid seevastu on mõeldud pidama libedamatel teedel, nende rehvikoostises on kasutatud materjale, mis on tehtud hakkama saamiseks külmematel temperatuuridel.
Suve- ja talverehvid on tehtud eesmärgiga kõige paremini hakkama saamiseks spetsiaalsetes teeoludes. See tähendab, et kui need panna teistesse tingimustesse, siis nende soorituse langemine on väga suur. BMW testvideos on näha, kuipalju annavad juhitavusele juurde talverehvid, et sõiduk saaks funktsioneerida külmades lumistes oludes. Sügavad kraavid rehvimustris ja varieeruv muster toimivad suurepäraselt, aidates kaevuda sügavasse lumme. Slaalomirajal ja kiirendustestil asfaldil tuleb välja, et väiksem haakuvus maapinnaga ei aita kuivades oludes palju kaasa.
Suverehvid on parimad, et võtta auto juhitavusest välja kogu potentsiaal asfaldil. Kui aga lumi tuleb maha, siis muutuvad need kiiresti ohtlikuks, kirjutab Motor1. Sõitmine suverehvidega talvel ei pruugi tagada turvalist kojujõudmist, võides põhjustada kinnijäämise või veel halvemad tagajärjed.
BMW film teeb selgeks, miks rehvitüüp on oluline. Rehvid pole kindlasti auto juures kõige huvitavamad osad, küll aga on need kõige olulisemad, mis puudutab auto käitumist ja turvalisust.
Vahel on kuulda olnud arvamust, et naelrehvid on mõttetud, kui autol on nelivedu. Allolevast videost võib näha veel ühte testi, kus üks BMW X1 on esiveoline ja naelrehvidega ning teine suverehvidega neliveoline.
Testitakse kiirendamist, pidurdamist, takistusest mööda põikamist, rajasõitu ning mäest üles sõitmist. Kõik testid võidab esiveoline talverehvidega BMW, mis tähendab, et mõistlikum on soetada esiveoline auto, mis on ühtlasi odavam ning kindlasti kasutada talvel korralikke naelrehve, selle asemel, et neliveolise sõiduki puhul loota veojõukontrollile, neliveole ja teistele moodsatele võimalustele, millest suverehvide puhul pole libedal teel palju kasu.