TALVEREHVIDE TEST 2024 - missugune on hetkel parim naelrehv ja missugune parim lamellrehv selleks talveks 2024!
Lamellrehvid vähendavad järk-järgult naastrehvide domineerimist Eestis. Seda näitavad rehvitestid, kus Continentali VikingContact 8 lamellrehv, mis on uus mudel 2024 aastal ning mis paneb proovile oma parimad konkurendid.
Kuigi Eesti on endiselt naastrehvide usku rahvaste maa, on naastudeta talverehvide ehk lamellrehvide populaarsus järk-järgult tõusuteel. Naastudeta rehvide madal müratase ja pehmed talved meelitavad kasutama just neid rehve.
Piirkondlikud erinevused naastudeta rehvide kasutamisel on siiski suured. Maapiirkondades ja kõrval teedel sõitvad autojuhid eelistavad õigustatult naastrehve, kuid on kuulda naastudeta rehvide kasvavat levikut, eriti suurlinna piirkondades.
Elektrifitseeritud transport muudab tarbimisharjumusi. Niigi vaikse elektriauto või hübriidi mürataset ei ole soov talvehooajaks naastrehvidega tõsta, vaid valitakse allolevatest rehvitüüpidest kõige vaiksem variant ehk naastudeta rehv ehk lamellrehv.
Kumb on parem/turvalisem, kas uus lamellrehv või odav naelrehv?
Põhjamaistesse oludesse mõeldud naastudeta talverehvide haardevõime jääoludes on viimasel ajal üsna palju arenenud. Aasta tagasi avaldatud talverehvide test (Mootor 9/2023) tõestas, et tipptasemel naastudeta rehvi käitumine jääl on ohutum ja järjepidevam kui odavaimatel naastrehvidel.
Hõre naast ei taga suurt täiendavat haarduvust, kui turvisekumm on määratluse kohaselt talviseks kasutamiseks liiga kõva või kui naastud on rehvile valesti paigaldatud. Vaatamata naastrehvidele ei ole põikisuunas või täiesti vales suunas paigaldatud naast madalama otsaga naastrehvide puhul väga haruldane vaatepilt.
Naastudeta rehvi haarduvus jäistes oludes varieerub siiski sõltuvalt jää karedusest. Optimaalsetes tingimustes on haarduvus võrdne kvaliteetse naastrehvi haardumisega, samas kui peegliselgetel pindadel edasiliikumine on enam-vähem ebakindel.
Õnneks karestab naastrehve sõitev elanikkond jäiseid teid nii ulatuslikult, et haarduvust sageli ei esine, eriti tiheda liiklusega teelõikudel.
TEHNIKAMAAILMA REHVITEST 2024 TULEMUSED ON SIIN:
- Lamellrehvide rehvitest 2024 tulemused
-
Nokian Hakkapeliitta R5, osta SIIT!
-
Michelin X-Ice Snow, osta SIIT!
-
Kumho Wintercraft Ice WI51, osta SIIT!
-
Radar Dimax Ice, osta SIIT!
-
Triangle SnowLink PL01, osta SIIT!
- Naelrehvide rehvitest 2024 tulemused
-
Nokian Hakkapeliitta 10, osta SIIT!
-
Michelin X-Ice North 4, osta SIIT!
-
Pirelli Ice Zero 2, osta SIIT!
-
Triangle Icelynx TI501, osta SIIT!
Rootsi poolt tehtud rehvitest - Teknikens Värld 2024 tulemused
- Lamellrehvide rehvitest 2024 tulemused
- Nokian Hakkapeliitta R5
- Parim haarduvus ja stabiilsus jäistel ja lumistel teedel.
- Michelin X-Ice Snow
- Suurepärane sooritus jääl ja lumel.
- Continental VikingContact 8
- Usaldusväärne pidamine ja stabiilsus keerulistes talvetingimustes.
- Goodyear UltraGrip Ice 2
- Tugev pidamine ja vastupidavus.
- Bridgestone Blizzak WS90
- Hea juhitavus ja pidurdusvõime.
- Naelrehvide rehvitest 2024 tulemused
- Pirelli Ice Zero 2
- Parim haarduvus ja stabiilsus jäistel ja lumistel teedel.
- Nokian Hakkapeliitta 10
- Suurepärane sooritus jääl ja lumel.
- Michelin X-Ice North 4
- Usaldusväärne pidamine ja stabiilsus keerulistes talvetingimustes.
- Bridgestone Blizzak Spike 3
- Tugev pidamine ja vastupidavus.
- Goodyear UltraGrip Arctic 2
- Hea juhitavus ja pidurdusvõime.
- Continental IceContact 3
- Usaldusväärne jõudlus, kuid jäi pidamise ja stabiilsuse osas veidi maha.
Teised lugejad on vaadanud ka neid populaarseid postitusi:
- Aastaringsete talverehvide rehvitest 2024
- Kas aastaringsed rehvid on paremad kui lamellrehvid
- Millal on talverehvid kohustuslikud 2024 aastal
- Millele mõelda, kui tellida talverehvid internetist
- Kas sinu talverehvid vastavad uutele nõuetele
- Kas valida talveks uued või kasutatud talverehvid
- Missugused rehvid valida, kas naelrehvid või lamellrehvid
- Talverehvid, mida nende kohtea peaks teadma