Hankook jagab autojuhtidele vajalikke nõuandeid

Hankook jagab autojuhtidele vajalikke nõuandeid

Eelmine nädal peeti USA-s Turvaliste Rehvide Nädalat ja sellega seoses tuletas üks suurimad rehvitootjaid Hankook tarbijatele meelde kõige olulisemaid turvalisuse aspekte, mille abil kokku hoida ka kulusid ja panustada rehvide kestvusesse. Anname need edasi Rehvitakso lugejatele. 

 

 

Rehvid on teatud mõttes sõiduki kõige olulisemad osad, sest nendest sõltub auto juhitavus, pidurdamine ja käitumine üldisemalt - eriti siis, kui ilmad on muutlikud. Hankook’i ja Rehvitakso jaoks on klientide turvalisus prioriteet number üks ja seetõttu oleme huvitatud, et autojuhtidel oleks kõige uuem ja adekvaatsem info, mis puudutab rehve.

Tuletame meelde viite põhilist rehve puudutavat turvalisuse nõuannet, mis on enamikule juhtidele ilmselt juba teada, kuid tasub alati üle korrata:

 

1. Kontrolli rehvirõhku

Rehvirõhul on otsene mõju autosviibijate turvalisusele ja auto käitumisele. Õige rehvirõhk tagab hea sõidu, rehvi kestvuse ja kilometraaži. Rehvidest kipub ajapikku õhk välja minema, ühtlasi mõjutab rõhku välistemperatuuri muutumine. Kontrolli rehvirõhku enne pikemat sõitu või vähemalt kord kuus. Optimaalne õhurõhk on tavaliselt kirjas ukse siseküljel, kütusepaagi luugil või automanuaalis. Enne rehvirõhu mõõtmist võiks auto olla seisnud vähemalt kolm tundi. Ülerõhu all rehvid võivad põhjustada ebaühtlast rehvide kulumist ning muutuda haavatavamaks löökaukudele ja ebatasasustele. Alarõhu all rehvidega sõitmine lõpeb tihtipeale halvema juhitavusega, kõrgema kütusekuluga ja lühema rehvi vastupidavusega.

 

2. Kontrolli rehvimustrit

Rehvimuster määrab kuipalju pidamist sõiduvahendil erinevatel teedel on. Ideaalne pidavus algab korraliku rehvimustriga. Mida sügavamad on rehvimustri nö kraavid, seda parem on pidavus. Kui rehvimustri kulumise osas on kahtlus, siis seda saab kontrollida väga lihtsalt, viies läbi münditesti

 

3. Kontrolli rehvi pinda 

Kontrollides rehvimustrit, ole tähelepanelik ka kõigi muhkude, lõhenemiste ja teiste silmale nähtavate kahjustuste osas, mis võivad mõjutada juhtimist ja stabiilset rehvirõhku. Muhku või mulli rehviküljel pole lihtne tuvastada, kuid võib viidata õhulekkele või kummidefektile, millel on juba märkimisväärne mõju juhitavusele ja turvalisusele. Kui leiad defekti, tuleks asendada rehv uuega, mis sobib sõiduki, sõidustiili ja aastaajaga, näiteks talve- või suverehvid. Alati pole vaja rehvi asendada uuega, vaid piisab ka teenusest rehviremont.

 

4. Planeeri rehvide roteerimised ja tasakaalustamised

Perioodilised roteerimised ja tasakaalustamine on vähem populaarsed harjumused, kuid avaldavad positiivset mõju rehvide hooldusele ja turvalisusele. Tulenevalt erinevast kaalujaotusest auto esi- ja tagasillal, kuluvad rehvid erinevalt. Rehvide roteerimine tagab rehvide ühtlase kulumise ja tasakaalustamine aitab kasutada rehve kauem. Rehvitakso soovitab roteerida rehve iga poole aasta tagant või 10-12 tuhande kilomeetri järel. Rehvide tasakaalustamise vajadust tasub kontrollida korra aastas või iga paarikümne tuhande kilomeetri läbimise järel. 

 

5. Kontrolli õhurõhku tagavararattas

Tagavararehv pole isemajandav üksus. Hiljutine Hankook’i küsitlus näitas, et 29 protsenti ameeriklastest ei kontrolli kunagi varuratta rehvirõhku, mis võib tekitada ebameeldiva olukorra, kui teeservas tuleb varuratas kasutusele võtta. Sellises olukorras on õige rehvirõhuga varuratas kulla hinnaga, kirjutab Modern Tire Dealer

 

 

Vaata, milline näeb välja rehvide kiirremont rasvanööriga: