Milline tehnoloogia peitub vaiksete rehvide taga?
Silent tires ehk vaiksed rehvid on küllaltki uus suund rehvide tootmises, mis vähendab teemüra märgatavalt. Müra, mis kandub rehvidest sõiduki salongi on üks põhilisi sõidu ajal kuuldavaid helisid. Paljud autoomanikud, kes pole rahul teemüra kostumisega, katsetavad erinevate rehvi suurustega, kummi paksustega, tootjatega ja rehvirõhuga - kõik selleks, et vähendada häirivat müra salongis.
Veel üsna hiljaaegu pidi inimene, kes otsis võimekat, kuid seejuures vaikset rehvi, rohkemal või vähemal määral pettuma. Vaikne kulgemine pole olnud rehvitootjate prioriteet. Mida rohkematesse erinevatesse ja sealhulgas ekstreemsetesse oludesse mõeldud rehviga on tegu, seda valjem ka rehvimüra. Naeltega talverehvid on ühed valjemad. Aastaringsed lamellrehvid pigem vaiksemad. Rehvimüra vähendamine on omaette teadus, mille kallal töötavad disainerid ja kummieksperdid, kes püüavad leiutada mustrit, rehvi koostist ning laiust, mis annaks kõige vaiksema tulemuse.
Kust see müra tuleb?
Vaikset või siis vastupidi lärmakat sõitu põhjustavad veel mitmed tegurid peale rehvide. Mootor, vedrustus, käiguvahetus ning isegi tuul on faktorid, mis annavad oma panuse. Teekatte tekstuur loeb samuti. Must peegelsile asfalt on vaiksem, kui krobeline, hea haakuvusega maantee. Väga kulunud rehvid kipuvad mürataset pigem tõstma. Mustri sisse disainitud mürasummutavad omadused on koos mustriga siledaks kulunud ning ei toimi enam nii nagu mõeldud.
Kirjeldatud mure lahendamiseks, tõi Continental käesoleva kümnendi alguses esimeste seas turule uuel tehnoloogial põhineva brändi ContiSilent, mille peamine eesmärk on olnud vähendada rehvimüra.
Kuidas ContiSilent töötab?
Vaiksema rehvi edu võti on spetsiaalne matt, mis on liidetud rehvi pealmise kihi alla peale rehvi valmimist. Vahtmaterjalist kihil on summutav efekt just nendele helilainetele, mis on põhjustatud veereva ratta poolt. Olenemata teekattest, millel sõidetakse, suudavad vaiksed rehvid vähendada salongi kostvat teemüra kuni üheksa detsibelli, tehes sellest reisijate jaoks tuntava erinevuse.
Et kõik ülejäänud rehvi komponendid ning rehvi muster on samad, mis standardsetel rehvidel, siis pole erinevusi rehvi suutlikkuses erinevates teeoludes ega omadustes pidurdamisel, juhitavuses või käitumises märjal teel. Ühtlasi pole erinevusi võrreldes standardrehvidega, mis puudutab sobivust velgedega või erinevate ratta suurustega.
Nüüdseks on vaikseid rehve enamiku tootjate valikus, kuid nende põhimõte on sarnane. Polüuretaanist vahtmatt on paigutatud rehvi sisse, kuid muud rehvi omadused jäävad samaks. Arvestades summutava materjali kergust, ei muuda see rehvi oluliselt raskemaks, ei mõjuta rehvide kulumist ega kandevõimet. Ka rehvi mõõtmed ei muutu, kuid see-eest on saavutatud oluline salongimüra vähenemine. Kuigi kasutatud matt toimib ühtemoodi vaatamata temperatuurile, siis Continental’il on hetkel valikus vaid vaiksed suverehvid.
9-detsibelli väljakutse
Kuni 9 detsibelli vähenenud müra on palju, eriti, kui see saavutatakse rohkesti kasutatavatel teedel. Mõistmaks 9 detsibelli suurust, võib mõelda sellele, et 3 detsibelli võrra heli tugevust tõstes, selle intensiivsus kahekordistub. Inimkõrva jaoks tähendab 10 detsibelline kasv helitugevuse tajumist kaks korda valjemini.
Seega kui vaiksed rehvid vähendavad interjööri kostuvat müra 9 detsibelli, siis seda tajutakse peaaegu poole vaiksemana ning see juba on midagi, mille poole püüelda. Täpne müra vähenemise kogus sõltub sõidukitüübist, kiirusest ja teekattest. Soovituslik on vaikseid rehve kasutada kõigil neljal rattal.
Vaiksed rehvid muutuvad eriti oluliseks elektri- ja hübriidmootoriga autode puhul. Näiteks on Tesla Model S juures kasutuses ContiSportContact 5P rehvid.
Rehvitakso on sinust paari kliki kaugusel, et aidata leida just sinu sõidukile sobivad vaiksed rehvid, mis vähendavad salongi kostvat müra oluliselt. Klõpsa kollasele kastile ekraani allservas või helista meile 581 000 81.