Autoremont - Veermiku kontroll

Veermiku kontrollimine aitab ennetada muid muresid

Kui rehvid on sõiduki ühendus teega ja selles mõttes kõige olulisemad detailid, siis rehvid ja autokere ühendab omavahel veermik, millest sõltub sõidumugavus ja turvalisus. Veermiku puhul on omane, et üks kulunud detail paneb ka ülejäänud veermiku kiiremini kuluma. Seetõttu on oluline õigeaegne veermiku kontroll, mida saad teha näiteks Rehvitakso autoremondikeskuses. 

Broneeri rehvivahetuse aeg online

 

veermiku kontroll
 
 
Veermiku kontrollimine on töö, mille käigus hindame veermikku kulumist, leiame vead ja vajadusel vahetame välja kulunud detailid. Veermiku kontrolli käigus vaatame üle vedrude, amortide, õõtshoobade, rooli otste, stabilisaatori varraste, stabilisaatori pukside ja muude veermiku osade seisukorra.
 
 

Millal võtta ette veermiku kontroll?

Soovitame veermiku kontrolli tulla kui:
  • Auto kaldub sirgel, ühetasapinnalisel teel kõrvale.
  • Rool vibreerib või on tekkinud rooliloks.
  • Auto on kurvides raskesti juhitav või vajub kahtlaselt kreeni.
  • Auto muutub suurel kiirusel ebastabiilseks.
  • Tekivad anomaaliad pidurdamisel.
  • Ees ootab tehniline ülevaatus.

 

veermiku kontorll
 
 
Tihti juhtub, et sõites igapäevaselt ei pane juht sõiduomaduste vaikset halvenemist tähele. Töökotta pöördutakse alles siis, kui hakkavad kostma ebaharilikud kolksud ja kriginad. Kulunud veermikuosad põhjustavad sõiduki alajuhitavust võivad seega kujuneda ohuks nii juhile kui ka kaasliiklejatele. Kui ülaltoodud probleeme ei esine, siis tasub veermiku kontroll ette võtta iga 10 000-15 000 km läbimise järel või vähemalt ühe korra aastas. Hea aeg kontrolliks on samal ajal, kui mootori õlivahetus. Üks veermikku kahjustajaid on rooste.
 

Mis põhjustab roostet?

Et autod on tehtud rauast või metallidest, mis rauda sisaldavad, siis nende materjalide kokkupuude vee ja hapnikkuga praktiliselt igapäevaselt loob head tingimused rooste tekkeks. 
 
Selle kõrval on suur rooste põhjustaja talv - lumistel teedel kasutatav sool, mis sulatab jääd töötab katalüsaatorina, kiirendadas rooste kujunemise protsessi.
 
rooste eemaldamine

 

 

Kuidas auto põhja ja veermikku rooste eest kaitsta?

Esimene ja kõigile kättesaadav moodus on pöörata tähelepanu pesule. Professionaalses käsipesulas ei pea sellepärast muretsema, küll aga selvepesulates või kodustes tingimustes, kus enda tööst sõltub auto põhja puhtaks saamine. 
 
Kes on autot pesnud, see teab, et sellele tuleb läheneda süstemaatiliselt, et terve auto põhjalikult puhtaks saaks. Toome välja viis kohta, mis kipuvad meelest minema või ei tundu olulised.
 
Auto põhi. Kõige lihtsam on seda puhastada muidugi survepesuriga. Kiire loputus tugeva joaga mööda auto põhja eemaldab suurema mustuse. Eriti oluline on see talvekuudel, sest just sinna koguneb kõige rohkem soolasegu, mis roostet tekitama hakkab.
 
Rattakoopad. Puhtad ja läikivad veljed parandavad auto ilmet ja tihti just keskendutakse neile ning rattakoopad jäävad unustusse. Plastikust koopakattele ei tee mustus ja sool midagi, aga oluline on, et kere ja plastikatte vahele ei tekiks kultuurkihti. Selvepesulas on lihtne survepesuriga madala nurga alt rattakoobas üle loputada. Käsitsi pestes võib osta isegi eraldi pikema varrega harja, millega rattakoopaid seest puhastada.
 
Summuti. Taaskord üks väga roostealdis element, eriti vanematel autodel, kus kaitsvad kihid on aastatega pealt kadunud. Survepesurit kasutades peab meeles pidama, et vett tuleks lasta summutile alati nurga alt, et tugeva survega vesi otse summutitorust sisse ei läheks.
 
Uste lävepakud. Selvepesulas on nende puhastamine keerulisem, aga kodus pestes tuleks seda enam lävepakke meeles pidada. Kasuta pesukinnast, mis on natukene kuivemaks väänatud, et šampoonine vesi salongi ei läheks, soovitab Formula Auto Care.
 
Uste alumised ääred. Sama mustad nagu olid lävepakud on ka uste alumised ääred. Koos lävepakkudega puhasta ka need, sest pesu lõppedes on just need kohad, kust räpased veenired välja voolavad ja üldilme ära rikuvad.
 
 
Allikas: Unsplash
 

Kuidas veermiku kontroll aitab hilisemaid probleeme ära hoida

Rooste tekkimisel põhja alla on oluline saada jaole võimalikult vara, et ära hoida hilisem kulukam autoremont. Rooste eemaldamine hiljem võib kujuneda samuti väga kulukaks. Rooste nõrgendab samm-sammult autokeret, viies pragude, murdumiste ja oluliste funktsionaalsete osade kahjustusteni. Selliste kahjustuste tulemuseks on õnnetused. Rooste eemaldamine on odavam, kui rooste eemaldamine ja auto varuosade asendamine.
 
Tule veermiku kontrolli Tallinnas Mustamäel Kadaka tee 183c asuvas autoremondikeskuses enne, kui kolinad ja kriginad salongi hakkavad kostma. Broneeri aeg SIIN või helista küsimuste korral siia 581 000 81.
 
NB! Müüme hoolduse ja remondi käigus kasutatavaid varuosi ka eraldi! 
 
Broneeri rehvivahetuse aeg online