Revolutsioon rehvimaailmas: õhuvabad rehvid

Revolutsioon rehvimaailmas, mille toovad õhuvabad rehvid

Kas tühjad rehvid jäävad minevikku? Michelin ja General Motors plaanivad tavaliikluse jaoks mõeldud õhuvabad rehvid, mis mõeldud sõiduautodele, välja tuua 2024. aastaks.

 

 

Kuigi nii mõnigi asi saab minna autot juhtides valesti, siis enamasti lõppevad sõidud õnnelikult. Rehvi purunemised on kogu autonduse ajaloo vältel olnud tõeline peavalu. Ka 21. sajandil kipuvad naelad kummi minema ning sõit ja halvemal juhul kogu päevakava tuleb ümber mõelda. Tänu Michelini ja General Motorsi (GM) koostööle peaks õhust tühjaks jooksvad rehvid jääma peatselt minevikku. 

 

Peale aastaid kestnud uurimistööd andis Michelin kaks nädalat tagasi teada, et on leiutanud unikaalse purunemiskindla rehvisüsteemi UPTIS ning katsetab seda koostöös GM-ga reaalsetel teedel. Katseautoks on valitud Chervolet Bolt elektrisõidukid. Testperiood algab sel aastal ja kui kõik läheb plaanipäraselt, siis on õhuvabad rehvid valmis sõiduautode all veerema juba 2024. aastal.

 

Selle rehvi kõige olulisem tunnus, ribamustridisain paikneb alumiiniumist ratta ja välismustri vahel. See on tehtud kummist ja väga tugevast fiiberklaasist, mis annab sitkust ja vastupidavust. 

 

Rehv on täiustatud versioon 15 aastat tagasi samuti Michelini poolt disainitud õhuvabast rehvist nimega The Tweel. Tol ajal olid probleemiks müra ja vibratsioon, mis olid suuremad, kui tavarehvidel, kuid need mured on nüüd õnneks seljatatud. 

 

 

Eelised


Õhuvabad rehvid pakuvad traditsioonilise rehvidisaini ees mitmeid eeliseid. Näiteks jääb kõrvale mure rehvipurunemisega, mis pole ainult ebamugav, vaid ka ohtlik. Tänu sellele kahaneb ka prügihulk, mis tekib, kui rehvid ei saa olla kasutuses kuni lõpuni. Michelin on arvutanud, et aastas peaks vähenema katkiläinud rehvide arvelt kaks tonni vähem prügi.

 

Ühtlasi väheneb toormaterjali hulk, energia, mis kulub tootmiseks ja saasteainete õhku sattumine, mis tekib varurehvide tootmisest. Selle järele puudub lihtsalt vajadus. Ning kui kaob vajadus hoida autos varuratast, muutuvad autod kergemaks ja seeläbi efektiivsemaks. 

 

Õhuvabad rehvid aitavad ettevõtetel planeerida oma liikumisi efektiivsemalt, sest enam ei kulu aega seisakutele tühja rehvi tõttu. Samuti kaob vajadus rehvihooldusele nagu võimaliku kahjustuse kontrollimine ja rehvirõhu mõõtmine. 

 

Vaadates, kui kaugele Michelin on jõudnud, siis võib-olla tõesti hakkab nende pikaaegne pingutus tuua tänavatele õhuvaba rehv, vilja kandma, kirjutab Digital Trends. Kuigi sellest pole avalikult juttu olnud, siis tõenäoliselt saavad esimesed õhuvabad rehvid olema suverehvid.

 

Vali endale sobivad Michelini suverehvid siit.