Vaiksed talverehvid
Saavutada madal müratase ja samas parim võimalik haakuvus teega pole rehvitootjatele lihtne ülesanne, tehes sellest peamise väljakutse.
Vaiksete talverehvide, mis ka teel püsiksid, tegemine pole lihtne ülesanne.
Kuidas tehakse vaiksemad talverehvid?
Vanadel aegadel olid talverehvid hääle poolest umbes nagu reisikohvri rattad - kohmakad ja kolisevad. Tulenevalt tehnoloogiast, mille järgi rehvid toodeti, olid nad paratamatult lärmakad.
Tänapäevastel talverehvidel on hambulisemad servad, mis teeb nad vaiksemaks. Talverehvidel on lisaks palju mustrivahesid ehk väikseid kanaleid, mis võivad teha natuke rohkem häält, kui suverehvid, kuid see-eest saab juht vastu turvalise tehnoloogiaga rehvid, mille hammasmustriga servad haagivad hästi teepinnaga, olgu see siis pehme või kõva nagu jää.
Rehvieksperdid ütlevad nagu ühest suust, et rehvimuster on kõige olulisem. Täpsemalt, kuidas rehvid on ehitatud ja kuidas muster toimib, puutudes kokku erinevate teekatetega. Sellest sõltub ka salongi kostuva müra hulk.
Müratekitajad
Müra tekitab sisuliselt kaks faktorit. Esiteks õhu kokkusurumine rehvis, kui rehv puutub teega kokku ja teiseks rehvi koostiseks olevate elementide kerge vibreerimine. Rehvi pealispinna tasakaalustamine momendil, kui see puutub teega kokku on omaette teadus. Rehvitootjad varieerivad rehvimustris leiduvate klotsidega ümber kogu rehvi. Kui seista rehvi kohal ja seda veeretada, siis võib näha mustri varieeruvust minnes kord pikemaks, lühemaks, laiemaks jne. Sellisest faaside või mustrirütmiga mängimisest sõltub lõpuks kontroll sõiduki üle.
Kui mustridisain läheb üha peenemaks ja agressiivsemaks, moodustudes väiksematest tükkidest, siis see annab täpsema juhitavuse. Samas tuleb seejuures jälgida mustri paigutust, et see sobiks mehaaniliselt ja oleks justkui planeeritud juhuslikkus, mis tagab nauditava sõidu.
Pole kindel, kas aastaringsete rehvide eesmärk saada need võimalikuks vaikseks, on hea eesmärk ka talverehvidele. Püüeldes vaiksemate rehvide poole, tuleb ühel hetkel loobuda millestki, mis tagab parima teelpüsimise.
Vanasti olid rehvid mürarikkamad.
Kolmedimensioonilised mustriklotsid
Näiteks Bridgestone ja veel mõned rehvitootjad on valmis disaininud rehvimustrid, mis on kompromiss jäikuse ja paindlikkuse vahel, kirjutab Autosphere. 3D jäigad mustriklotsid aitavad hoida sõidu vaiksena. Rattajälje kuju mängib võtmerolli, kuidas teemüra rehvi poolt vastu võetakse ja üle kantakse.
Kuigi talverehvid on ajalooliselt olnud mürarikkamad, kui aastaringsed lamellrehvid või suverehvid, siis tänasel päeval pakuvad isegi naelrehvid võrreldes eelkäijatega vaiksemat sõitu. Rehvitakso klientide tagasiside näitab, et tänapäeva tarbijad on talverehvidega rahul, eriti just seetõttu, et need on vaiksemad, kui varasemad mudelid. Tänu sellele läheb ka rehvivahetus sujuvamalt, sest pannes alla talverehvid pole müraerinevus suve omadest nii suur.
Allolevas videos näitab Goodyear, kuidas nad teevad vaikseid rehve: