Suverehvid

Suverehvid  - mis need on? Kus suverehve kasutada? Millal tuleb suverehve kasutada? Mis on suverehvide omadused?

Paljudele nende küsimustele leiad siit vastuse.

 

 

LAMELLREHVID

 

suverehvid

Suverehvid osta e-poest - see on tavalisest soodsam rehvipood -> vaata SIIT!

 

 

Millal on õige aeg autole suverehvid alla panna? 

 

Igal kevadel tekib autojuhtidel ühine küsimus – millal on õige aeg talverehvid suverehvide vastu vahetada, seadusest tulenev vastus on siin:

 

  • suverehvid on lubatud kasutada alates 1.märtsist kuni 1. detsembrini
  • suverehvide kasutamine on kohustuslik alates 1. maist kuni 15. oktoobrini

 

Vastus on, et antud tegevust reguleerib seadusandlus, samas peab ka säilitama nn. kainetmõistust ja selle all mõtlen, et autojuht annab endale aru, mis on hetkel reaalsed ilmastiku- ja teeolud, kus ta peab oma sõidukiga sõitma.

 

Missuguste rehvidega siis suvel sõita kas lamellrehvidega, naelrehvidega või suverehvidega?

 

Kindlasti ei ole mõsitlik rehvivahetust üldse ära jätta ja sõita naelrehvidega aastaringi. Esiteks ei ole mõeldud naelrehvid sõitmiseks kuumal suvistel asfaldteedel, see tähendab rehviomadused ei ole selleks loodud, samuti on asfaldil naelaga sõitmine väga libe ja ohtlik. Kuid rehvide kasutamist reguleerib ikkagi seadusandlus, just seepärast, et tagada kõikide ohutus.

Suverehvide asemel kasutatakse ka lamellrehve ja aastaringseid rehve, mis on lubatud kasutada aastaringseks sõitmiseks. Siit tekib autojuhile kohe küsimus, miks on üldse eraldi naasterehvid ja suverehvid vaja osta, kui saab ka aastaringi hakkama ühe komplekti rehvidega nagu eelpool mainitud lamellrehvidega või aastaringsete rehvidega.

Kui soovid lamellrehvidega sõita terve suvi, pead arvestama , et lamellrehvide pidurdusteekond on pikem kui suverehvidel, samuti suureneb salongimüra ja kütusekulu. Sama asi kehtib ka aastaringirehvidega. Lamellrehvid ja aastaringsed rehvid ei suuda pakkuda nii häid omadusi kui suverehvid ja pakuvad kõikide ilmastikuoludes rahuldavat tulemust. Kui tahad head või väga head sõidukogemust ja turvalist sõitu kogeda, siis vali suveks kindlasti ainult suverehvid.

 

Toon veel mõned näited eeloleva jutu põhajal

 

Suverehvidel on palju olulisi omadusi, mis muudavad need sobivaks sõitmisel soojematel aastaaegadel, milleks on loomulikult suvi. Mõned peamised omadused on järgmised:

 

  • Haarduvus - suverehvid on loodud tagama parima haarduvuse kuival teekattel. Suverehvide kummisegu ja mustrilahendus on kohandatud pakkuma väga head pidamist ja kontrolli erinevatel teedel.

  • Käsitletavus - suverehvid pakuvad suuremat stabiilsust ja head käsitletavust võrreldes talverehvidega. Need rehvid võimaldavad juhil paremat kontrolli omada enda auto üle ja rehvid reageerivad kiiremini rooli keeramisel juhi poolt, mis on oluline suvistel teedel sõites.

  • Jõudlus - suverehvid on mõeldud pakkuma paremat sõidukogemust ja ohutust nii kuivades kui ka soojades tingimustes. Sellised suverehvid võivad parandada kiirendust, pidurdus sooritust ja üldist sõidudünaamikat võrreldes talverehvide või universaalsete rehvidega.

  • Vee äravool - suverehvidel on spetsiaalsed sooned ja mustrid, mis aitavad kiiresti eemaldada vett rehvi ja tee vahelt, tagades seeläbi parema veojõu (mis on veojõud - see on hõõrdumine, mis tekib rehvi ja tee pinna vahel. See on jõud, mis paneb rehvi veerema ja annab sõidukile kiirenduse, pidurduse ja kurvides püsimise võime) ja vähendades vesiliu riski. ( mis on vesiliug -  tekib märjal teel sõites, kui rehvid kaotavad haarde tee pinnaga ja hakkavad libisema. See sarnaneb jääl libisemisega ja võib põhjustada sõiduki juhitavuse kaotamise.)

  • Temperatuuri taluvus - suverehvidel on kummisegu, mis säilitab oma painduvuse ja haarduvuse isegi kõrgematel temperatuuridel. (temperatuuridel üle 35°C hakkab rehvisegu ehk kumm pehmenema, mis vähendab juhitavust ja suurendab kütusekulu.) Seega suudavad suverehvid säilitada head jõudlust ka kuumadel suvepäevadel kuni 35°C kraadini.  Suverehvid on loodud töötama kõige paremini temperatuuril üle +7 °C (seitsme) kraadi . Sellest kraadist allpool hakkab kummisegu kõvenema, vähendades veojõudu ja kahjustades jõudlust. Kokkuvõttes, on suverehvide mõistlik kasutusaeg, kui õhutemperatuur on +7°C kuni +35°C kraadi .

  • Kummisegu - suverehvides kasutatav kummisegu on valmistatud nii, et see püsiks elastsena ka soojematel temperatuuridel, tagades parema haardumise kuival teel. See pehmem segu võib aga külma ilmaga kõvastuda, mis toob kaasa veojõu ja jõudluse vähenemise.

  • Turvisemuster - suverehvidel on sageli kuivade ja märgade tingimuste jaoks optimeeritud turvisemuster, milles on talverehvidega võrreldes vähem sooni. See disain maksimeerib kontakti teega, parandades veojõudu ja juhitavust.

 

Suverehvid, tuntud ka kui jõudlusrehvid või suure jõudlusega rehvid, on spetsiaalselt loodud optimaalse veojõu, juhitavuse ja jõudluse tagamiseks soojades ilmastikutingimustes. Tavaliselt on need valmistatud lamell- või talverehvidega võrreldes pehmemast kummisegust, mis võimaldab neil säilitada paindlikkust ja paremat haardumist kuumades temperatuurides.

 

Need on vaid mõned omadused, mis eristavad suverehve teistest rehvidest nagu aastaringsed rehvid või lamellrehvid. 

 

 
 
SUVEREHVID
 

suverehvide test 2024


 

Suverehvid 2024 uued mudelid, vaata SIIT!

suverehvid


 

Millal suverehvid peab paigaldama, loe lisa SIIT! 

suverhevid


 

 

Rehvidega seotud küsimused ja vastused

 

 

 

 

 

 

Päringuvorm