Soodsad ja kallid rehvid - mis on nende erinevused?

Odavamad ja kallid rehvid - mis on nende erinevused?

Kvaliteet ja bränd rehvidel mõjutab nende hinda. On tüüpiline, et mida kõrgem kvaliteet, seda rohkem rehvid ka maksavad. See aga ei tähenda, et ostes näiteks Rehvitaksost allahinnatud või soodsad rehvid, siis saab kehva kvaliteeti. Rehvi hind sõltub mitmest tegurist ning kvaliteet on ainult üks nendest.

Mõistes, millised erinevad faktorid rehvi hinda mõjutavad, oskab inimene paremini teha valiku heade rehvide kasuks, mis on seejuures taskukohased. Järgnevalt toome välja, mis teeb ühest rehvist odava ja teisest kalli.

 

 

Vastupidavus

Kui kaua rehvid vastu peavad, aitab kõige täpsemini hinnata, kas need olid oma raha väärt. Vastupidavamad rehvid kestavad kauem ja seeläbi aitavad hoida kokku raha, mis läheb uute ostmise peale. 


Vastupidavust saab määrata läbi mitme kriteeriumi. Kui rehvi valmistamisel on kasutatud pehmemat kummi, siis selle sõiduomadused on paremad. Kahjuks tähendab see seda, et muster kulub ka kiiremini. Kõvema kummiseguga rehvid peavad kauem vastu.


Rehvid, mis on tugevdatud ja millel on kõvemad küljed kestavad reeglina kauem. Neid omadusi pole palja silmaga näha, sest rehvide mustriosa katab metallist raami. Kõige parem on rehviehituse kohta küsida rehvimüüjalt. 

 

Juhitavus

Kvaliteetrehvide juhitavus on parem ja see võib hinna üles viia. Samas pole veidi soodsam hind midagi, mis põhjendaks kaotust juhitavuses.
Head rehvid aitavad auto juhitavusele kaasa. Nad haakuvad teega paremini, hoides autot teel isegi märjal teel ja suurtel kiirustel. Ühtlasi on nendega kurvide läbimine lihtsam.


Parema juhitavuse korral on auto teel ka ohutum. Ootamatutes olukordades jõuab reageerida kiiremini, põigata mööda takistusest või järsult pidurdada.

 

Pealispind

Pealispinna paksus ja muster võib mõnel juhul hinnale mõju avaldada. Paksem pealispind sügavate "mustrikraavidega" aitab autot paremini lumel, jääl, vihmas ja mudas juhtida. Paraku teeb paksem pealispind sõites rohkem müra, mis mõnede juhtide jaoks on häiriv. 


Suverehvid on tavaliselt õhema mustriga ja mõeldud kuivadesse oludesse. Need on vaiksemad, kuid seejuures mitte nii hästi teega haakuvad.
Rehvi pealispind on oluline otsustamiskoht, et teha parim valik, mis vastab konkreetse juhi vajadustele. Näiteks talverehvid, millega sõita jääl on teistsugused, kui need, millega liikuda märjal asfaldil. Paksema pealispinnaga rehvid on üldiselt natuke kallimad, kuid see ei ole suur faktor hinnastamisel.

 

Pidurdamisteekond

Lühem pidurdusmaa on alati eelistatud, sest aitab hädaolukorras kiiremini reageerida. Igal rehvil on eeldatav pidurdusmaa. Mida lühem on pidurdusteekond, seda efektiivsem ja kõrgema hinnalipikuga rehv on. 


Rehve ei toodeta ainult pidurdusteekonda silmas pidades. See on üldjuhul üks mitmest omadusest, mida peetakse rehve disainides silmas.

 

Mugavus

Omadused, mis aitavad rehvidel paremini oma tööd teha, aitavad ühtlasi teha sõitu mugavamaks. Kõrgema kvaliteediga rehvid kipuvad olema ka mugavamad, kirjutab McCluskey. Neid disainides on arvestatud võimalike löökide ja tee ebatasasustega. 

 

Bränd

Nii nagu ka kõige muu puhul, siis hea bränd maksab ka rehvimaailmas rohkem. Tavaliselt hea firmanimi tekib nii, et luuakse reputatsioon kõrgest kvaliteedist. Enamus juhtudel võib usaldada, et ostes tuntud tipptootja rehvid, on need ka parima kvaliteediga, hästi juhitavad ja peavad vastu aastaid. 


Siiski pole bränd ainus, mida rehve valides arvesse võtta. Tihtipeale on soodsad rehvid sama hea kvaliteediga, kui brändi omad. Neil lihtsalt pole veel jõudnud tekkida nii head mainet. Seni kuni sõna heast kvaliteedist levib, on just need rehvid võimalus saada soodsa hinnaga väga head rehvid.

Pikem video sellest, kuidas kallimad rehvid pole alati paremad: