Rehviremont - kas see tasub ennast ära või on lihtsam katkine rehv välja vahetada?
Rehvide parandamine on võimalik, kuid mitte alati. Professionaalses töökojas antakse parandamisvõimalustele adekvaatne hinnang. Muidugi tahaks iga klient kuulda, et rehviremont on võimalik, kuid loomulikult pole see alati nii. Seega on oluline saada täpne hinnang, kas rehvi saab parandada või on aeg vahetada see uue vastu.
Allikas: Autosphere
Rehvi hindamine
Rehvitöökojas vaadatakse rehv üle. Olulist rolli mängib, kui kaua on tühja rehviga sõidetud. Kui on kahjustusi rehviseinal, siis see viitab, et tühja rehviga on omajagu sõidetud.
Lähemal vaatlusel saab leida põhjuse, miks rehv tühjaks jooksis. Isegi, kui purunemise põhjus pole torge, vaid näiteks lekkiv ventiil, võetakse kõigepealt rehv velje pealt maha ja kontrollitakse üle ega sel pole kahjustunud või purunenud kohti. Kui on sedalaadi kahjustusi, siis pole vahet, mis kummi tühjaksminemise põhjustas - see tuleb igaljuhul välja vahetada. Kumm tuleb remontimiseks alati maha võtta, isegi näiliselt väikeste paranduste jaoks.
Torkekahjustused
Laialtlevinud standardiks on, et torke teel purunenud rehvi parandatakse, kui kahjustuse diameeter pole suurem, kui 6mm ja asub rehvi turvisemustril. Katkisi kohti ei tohiks parandada, kui need on rehvi küljel või õlal.
Tavaliselt rehvitootjad ütlevad, mitu korda on soovituslik seda parandada ja kui suur peaks olema minimaalne vahemaa paranduskohtades vahel. Seda kõike selleks, et parandatud rehvid oleksid jätkuvalt töökindlad.
Kulunud rehvid
Kui kliendid otsivad tihti rehvipinnalt naela, siis heas töökojas vaadatakse üle kogu rehvipind. Kui muster on juba peaaegu lõpusirgel, siis pole selle parandamisel mõtet, isegi, kui seda saaks iseenesest teha. Selle asemel tuleks teha rehvivahetus. Seejuures asendada tuleks vähemalt kaks rehvi, et sümmeetria säiliks.
Run-flat tehnoloogiaga rehvid
Run-flat rehvid on need, millega saab peale rehvi nö purunemist veel omajagu maad sõita on parandamise suhtes veidi keerulisem teema, sest nende puhul on raskem määratleda, kas rehv on saanud sisemisi kahjustusi.
Esimese asjana tasuks vaadata tootjapoolseid juhiseid. Mõned tootjad nõuavad igaljuhul rehvivahetust. Teised lubavad parandada teatud kindlatel tingimustel, kuid mitte rohkem, kui ühe korra.
Kuigi kahjustus on tihti nähtav, nagu näiteks murenenud kummipind rehvi sees, siis alati see siiski pole nii - rehv võib olla kahjustunud, kuigi see välja ei paista, kirjutab Autosphere. Nii et kui "tühja" run-flat rehviga on juba sõidetud ja on kahtlusi selle konditsioonis, siis kõige turvalisem on see asendada.
Kuidas rehvid parandatakse?
Ajutise lahendusena kasutatakse rasvanööri, sel meetodil parandamine tehakse väljastpoolt rehvi ja mõne minutiga. Tegu on tõesti ajutise lahendusega, mille eesmärk on anda võimalus jõuda lähima rehvitöökojani.
Rehvitakso soovituslik viis rehviremondiks on paikamine ehk vulkaniseerimine, mis on usaldusväärne ja milleks kasutatakse professionaalset varustust.
Kuidas rehvid ise parandada?
Kellel on rehviparanduskomplekt saab rehvid ajutise lahendusena omal käel parandada. Täpsemad juhised leiab allolevast videost: