Talverehvide regulatsioonid Euroopas

Talverehvide regulatsioonid Euroopas

 

Regulatsioonid, mis puudutavad talverehvide kasutust erinevad riigiti. On mõned üksikud maad nagu Suurbritannia ja Taani, kus nende kasutus pole kuidagi reguleeritud. Enamus juhtudel tuleb talverehve kasutada teatud perioodil, kui ilmastikuolud on selgelt talvised. Kettide kasutamine on nõutud teatud kindlatel teedel ja piirkondades. Kui on plaanis talvisel ajal välismaale sõita, siis tuleks enne hoolikalt läbi vaadata sihtriigi regulatsioonid, et ennetada probleeme, mis võivad tekkida valest rehvikasutusest. 

 

 

rehvid

 

 

Rehvimärgid

Euroopas, sõltuvalt riigist ja aastaajast on lubatud kasutada ilma naastudeta rehve, naastudega talverehve või aastaringseid lamellrehve. 

Turvalised talvekummid, nii naastud kui ka mitte naastud, kannavad lumehelbekese märgist, asendades üha enam praegust märgistust M+S.

Aastal 2019 pole märgistus M+S enam piisav näiteks Saksamaal, kus ametlik märgis kohustuslikule talverehvile on lumehelves. Vana M+S märk on asendamisel ka Põhjamaades. 

 


Lamell- või naastrehvid?

Ilma naastudeta talverehvid ehk lamellid, mis on mõeldud spetsiaalselt Kesk-Euroopa oludesse, sobivad pehmete ja vihmarohkete talvedega. Põhjamaades on talved tavaliselt karmimad ja teed võivad olla kaetud rohke lume, jää ja jääkülma veega. See on põhjus, miks põhjamaade jaoks on disainitud eraldi lamellitüüp. Usaldusväärsed lamellrehvid nii Kesk-Euroopa kui ka Põhjamaade jaoks kannavad lumehelbe sümbolit. Et aidata autojuhtidel vahet teha lume ja jää jaoks mõeldud rehvidel ning pehmemate talve jaoks mõeldud rehvidel, on töös spetsiaalne jääl haarduvuse märgistus. 

Naastrehvid on populaarsed Põhjamaades, kuid keelatud näiteks Saksamaal ja Poolas. Mõnes riigis on naastudele erilised kiiruspiirangud ja nende kasutamisest peab informeerima auto külge kinnitatud märk.

 


Sõiduki lumeketid

Osade Euroopa riikide teatud teedel on lumeketid soovituslikud ja isegi kohustuslikud. Liiklusmärke, mis annavad teada lumekettide nõudest, võib märgata kõrgete mägede piirkondades näiteks Austrias ja Šveitsis. Mujal piisab, kui ketid on autos olemas, et need vajadusel alla panna. 

Talverehvi minimaalne lubatud mustrijääk enamikus Euroopa riikides on kolm millimeetrit. Tuntud rehvitootja Nokian Tyres soovitab talverehvid vahetada, kui järgi on veel neli millimeetrit. Alla selle hakkab haarduvus teel langema. 

 

 

 

Talverehvid rendiautol

Autorent võib tulla kõne alla, kui pole soovi oma autoga kogu teed sõita. Autot broneerides tasub küsida talverehvide järele. Auto omanik ehk rendifirma peab tagama, et autol on talvisteks oludeks sobiv varustus ja ettevalmistus, sealhulgas õiged rehvid


 

Allolev kaart toob välja talverehvide kasutamise erinevused eri riikides. Rohkem lisainfot leiab kohalikelt autoteemalistelt lehtedelt, kirjutab Nokian Tyres.

 

Roheline - talverehvid on kohustuslikud
Kriipsutatud - talverehvid on osaliselt kohustuslikud (näiteks peavad autos olema lumeketid või kehtivad mõned muud nõuded)
Hall - Regulatsioonid puuduvad