Faktid, mida teada oma auto õlivahetuse kohta
Põhjalik selgitus, millal ja kuidas teostada õlivahetus. Vastuse saavad küsimused, millal on õige aeg õlivahetuseks, milline on parim mooriõli ning palju muud.
1. Millal õli vahetada?
Kuigi kõik autod on erinevad, siis vastus sellele küsimusele on sama: vaata oma auto manuaali. Tehase manuaal peaks olema iga auto hooldust ja muud puudutava püha raamat. Kui kunagi soovitati õli vahetada iga 5000 km järel, siis nüüdseks on see intervall kasvanud. Seega vana aja tarkus ei pruugi siinkohal kehtida. Põhjendamatult sage õli vahetamine pole keskkonnasõbralik ja toob mõttetu lisakulu.
Paljudel sõiduautodel, maasturitel ja kaubikutel on meeldetuletused, mis annavad endast märku, kui on aeg õli vahetada. Enamasti jälgivad need süsteemid kilometraaži ja sõidustiili ning vastavalt sellele proovivad ära tabada parimat hetke õlivahetuseks. Kindlasti mine õli vahetama võimalikult kiiresti peale sellise märguande saamist.
2. Kui tihti õlitaset kontrollida?
Auto õlitasemel tasub silma peal hoida. Isegi uute autode puhul on märgatud, et võib tekkida aeg-ajalt vajadus õli juurde valada. Rehvitakso soovitab õlitaset kontrollida vähemalt kord kuus. Lekke avastamisel on oluline pöörduda remonditöökotta kohe selle ilmnemisel, nii võib ära jääda kulukas autoremont.
Ka siinkohal on sobilik teha lahti auto raamat ja lugeda läbi soovitused. Osadel uuematel autodel elektroonilised õli monitoorijad, traditsiooniline lahendus on varras. Kui su autol on viimane variant ja plaanid õlitaset kontrollida, siis kõigepealt veendu, et auto oleks pargitud tasasele pinnale. Kui oled mootori äsja seistanud, siis pea meeles, et kapoti all võivad mõned kohad olla väga kuumad.
Peale mootori seiskamist ava kapott, tõmba õlivarras välja ja pühi täies ulatuses puhtaks. Seejärel sisesta varras uuesti oma kohale ja lükka lõpuni välja. Tõmba uuesti välja ja vaata, kuhu maani õli ulatub. Igal vardal on märgistus, mis korrektset taset märgib. Tavaliselt on kaks punkti, mis tähistavad õige õlikoguse vahemikku. Kui õli ulatub sellesse alasse, siis on õli parajalt ning lisada pole vaja. Kui õli on alla miinimumi tähistava märgi, siis tuleb seda lisada.
Jälgi hoolega õli värvi. See peaks olema pruun või must. Kui aga märkad heledat, piimjat konsistentsi, siis see võib olla mootorisse lekkinud jahutusvedelik. Veel tasub tähelepanelik olla pisikeste metallitükkide osas, sest need viitavad võimalikule mootorikahjustusele. Mõlemal juhul tuleb viia auto mehaaniku juurde, kes asja edasi uurib.
Kui õlitaseme ja -konsistentsiga on kõik korras, siis pane õlivarras tagasi, veendu, et see on lõpuni lükatud ja omal kohal ning sulge kapott.
3. Kui tihti õli vahetada?
Endiselt leidub inimesi, kes teevad seda iga 5000km või 3 kuu möödumise järel. Arengud mootoritööstuses ja õlitehnoloogias on teinud sellest aegunud traditsiooni. Paljude autotootjate õlivahetuse intervallid on kaksteist või isegi viisteist tuhat kilomeetrit ning vastavalt kuue või kaheteist kuu järel.
Taaskord võib soovitada auto manuaali, mis on targem, kui ükski mehaanik. Kui järgida manuaali, peaks mootor püsima piisavalt õlitatuna ja töötama laitmatult. Hoidudes liiga sagedasest õlivahetusest õnnestub juba mõne aastaga kokku hoida arvestatav summa, mille eest võib osta pigem uued rehvid.
Siiski pole asi ainult läbitud kilomeetrites. Isegi harva sõites tuleb õli hoida värskena, kirjutab. Läbides näiteks vaid 10 000 kilomeetrit aasta peale, tuleks õli vahetada vaatamata sellele kaks korda aastas. Miks nii? Sest õli muutub aja möödudes vähem efektiivseks ja autoga vähe sõites ei jõua mootor piisavalt soojeneda, mille tulemusel eraldub niiskus, mille püsimine võib viia lühema mootori elueani.
4. Õige õli valimine
Et kordamine on tarkuse ema, siis ka siinkohal tuleb meelde tuletada manuaali, kus on kirjas sobiv õlitüüp. Pole mõtet lasta mootorisse sünteetilist õli, kui selle järele puudub vajadus.
Paljudel uuematel mudelitel on sobiv õlitüüp märgitud korgile, mis asub toru peal, kustkaudu õli lisatakse. On hea teada, millist õli soovitatakse tootja poolt enne, kui minna mehaaniku jutule. Nii on võimalik kontrollida, et mootorisse jõuaks ikka õige õli adekvaatse hinnaga.
Kas vanade autode puhul on vaja spetsiaalset mootoriõli?
Ei, kui mootor normaalselt töötab. Kui pole kindel, millist õli kasutada, sest manuaal on kadunud, siis võib küsida kohalikult edasimüüjalt või internetifoorumist, kus entusiastid vastust teavad.
5. Millal on vaja sünteetilist õli?
Ainult siis, kui tootja on selle välja toonud. Muul juhul tuleks seda vältida, sest selle hind on kaks kuni neli korda kõrgem, kui tavalisel õlil. Sünteetiline õli on loodud selleks, et ennetada mootori kokkujooksmist ja töötada ka väga kõrgel temperatuuril. Teatud olukordades võib see võimekus pikendada mootori eluiga, kirjutab Consumer Reports.
Just lühikeste sõitude puhul ei pruugi tavaõli piisavalt soojeneda, et niiskusest ja mustusest lahti saada ning see võib pika peale saada mootorile saatuslikuks. Äärmuslikes oludes, kuhu mahuvad kuumad suved ja väga külmad talved ning vedades raskeid veoseid, tuleb sünteetilise õli kasulikkus välja. Siiski ei tohi unustada, et ka sünteetilist õli tuleb vahetada vastavalt tootja soovitusele - enamasti iga kuue kuu või ühe aasta järel.
Tutvu Rehvitakso autoremont teenuste valikuga ning hindadega SIIT!
Õlivahetus Rehvitakso autoremondikeskuses kiirelt ja soodsalt! Saab osta ka eraldi õli ja saab tulla õli vahetama ka oma kaasa võetud õliga! Broneeri aeg või küsi hinda siit: 581 000 81
Rehvitakso autoremondikeskuse ja varuosade kaupluse aadress - Kadaka tee 183c, Tallinnas
Asume Kadaka tee tee ääres, kust mugav kohe autoga teelt maha keerata ning samuti on töökoja ees suur tasuta parkimisala.
Helistage meile: 581 000 81
kadaka@rehvitakso.ee
Autoremont avatud:
E-R 09:00-18:00
L 10.00-17.00
Broneeri aeg õlivahetuseks