9 nõuannet, mis aitavad rehvid tippvormis hoida

Anname ära 9 nõuannet, mis puudutavad rataste ja rehvide heaolu

 

1. Piisav rehvirõhk

90% rehvimuredest hakkavad pihta madalast rehvirõhust. Eriti just madala profiiliga rehvide puhul on visuaalselt pea võimatu hinnata, kas rehvis on liiga vähe rõhku või mitte. Rehvitakso soovitab rehvirõhku kontrollida vähemalt korra kuus. 
Sõites on vähest rehvirõhku küllalt raske märgata, sest alguses ei pruugi see juhitavust tuntavalt mõjutada.

 

2. Kuumad pidurid

Ära kunagi pese rattaid, kui pidurid on sõitmisest veel kuumad. Veega jahutamine mõjub piduriklotsidele äärmiselt halvasti, tekkida võivad praod. Veel hullem on vee sattumine piduriketastele, mis võivad samuti mõraneda. 

 

3. Ära pese rattaid pulberpuhastusvahendiga

Selle tulemusena muutuvad rattad valgeks. Pulber pesuvahendid jäägu riiete jaoks. Velgedele ja ratastele sobivad autošampoonid.

 

4. Tasakaalusta rattad

Veendu, et rattad oleksid sirgelt all ja tasakaalustatud. Vastasel juhul lüheneb rehvide eluiga poole võrra. Eriti tasub rattad lasta üle vaadata, kui rehvimuster on kulunud ebaühtlaselt. Seda sõltumata, kas all on suve- või talverehvid

 

5. Rool väriseb

See käib natuke kokku eelmise punktiga. Kui sõites maanteel rool vibreerib, siis see viitab tasakaalust väljas ratastele. Lisaks rehvidele rikub see ka mõnusa sõidu. Nii et jällegi põhjus lasta rehvid tasakaalustada.

 

6. Õige suurus

Valides sobiva suurusega rehve, soovitame küsida nõu rehviekspertidelt. Internetis on palju infot, kuid kõik, mida foorumites kirjutatakse, pole kahjuks tõde. 

 

 

7. Parim enne

Rehvide küljeseintel on kirjas nende tootmisaasta. Üldjuhul peavad rehvid vastu viis kuni seitse aastat, olenevalt kasutusest ja firmast. Üks viis, kuidas aru saada, et rehvid pole enam turvalised on siis, kui hakkad rehvi seintel ja mustril nägema pragusid. Seda isegi siis, kui muster on endiselt korralik, need rehvid on lihtsalt vananenud.

 

8. Kas firma loeb?

Palju küsitakse, kas tuleks osta tuntud tootja kallimad rehvid või tavalisemad, näiteks hiina rehvid. Vastus on, et sõltub jällegi kasutusest. Firmatootjad jälgivad väga täpselt kõiki turvanõudeid ja regulatsioone. Vähemtuntud tootjad alati mitte nii täpselt. Firmarehvide puhul võib kindel olla, et tootja on andnud oma parima. See on eriti oluline, kui läbida sagedasti pikemaid vahemaid maanteel. 


Rehvitakso mehaanikud on vahel näinud, kuidas kalli auto omanik külastab rehvivahetus punkti ja soovib osta kõige odavamad rehvid. See pole parim idee, sest siis võiks juba autost välja visata ka moodsa tehnoloogia, mis muutub üsna kasutuks, kui rehvid on kehvad või kulunud. Kulunud rehvimuster on üks sagedasemaid põhjuseid, miks autod näiteks maanteel juhitavuse kaotavad. Kogu loo moraal on mitte olla liiga kokkuhoidlik rehvide pealt, sest kokkuvõttes võib raha kuluda palju rohkem. 

 

9. Kuipalju on piisavalt?

Tootjapoolne rehvirõhu soovitus on tavaliselt kirjas rehvil või automanuaalis. Üldine soovitus on, mitte hoida rehvides vähem rõhku, kui 2,1bari (30psi). 


Seda siis külma rehvi puhul. Olles sõitnud terve päeva ja minnes nn soojade rehvidega rõhku lisama, siis on rehvirõhku kummides rohkem, kui seda oleks külmade rehvidega. Ülerõhule viitab see, kui sõites tundub, et auto hüppab veidi rohkem ehk sõit pole nii pehme, kui tavaliselt. 

 

Need on Rehvitakso nõuanded juhtidele. Seejuures pole vahet, kas all on naastrehvid, lamellrehvid või suverehvid - kehtivad kõigi puhul. 

 

Tekkis küsimus? - Rehvitakso spetsialistidel on vastus, selleks vajuta kollasele kastile ekraani allservas või helista 581 000 81.