Autoremont - Pukside vahetus ja kontroll tagab mugava sõidu
Puksid on pehmendused, mis on tehtud kummist, polüuretaanist või mõnest muust materjalist. Need on kasutusel vedrustuse ja veermiku ühenduskohtades, et pehmendada teeaukude lööke, kontrollida pööramismehhanismi liikuvust ja vähendada müra ning vibratsiooni.
Mis on puksid ja kuidas need kuluvad?
Pukside kuludes hakkavad need lubama metallosade vahel rohkem liikumisi. Juht võib tunda auto esimese osa võbelust või kehvamatel teedel kuulda klopsivaid helisid. Samuti võivad need sümptomid ilmneda pööramisel või järsul pidurdamisel. Veel võib kogeda halvenenud juhitavust. Tagumise vedrustuse pukside probleeme võib olla raskem tuvastada, sest need pole seotud pööramisega ja ei osale niipalju manööverdamisel.
Pukse kasutatakse erinevate kinnituste juures veermiku ja vedrustuse juures. Need kuluvad ja pragunevad hõõrdumisel, ajaga, temperatuuriga, teedele puistatud soola ja määrdeainete tõttu ning muidugi ka pideva liikumise ja auto raske kaalu tõttu.
Nii nagu kõhred kaitsevad põlvi ja küünarnükki, kaitsevad puksid erinevaid omavahel ühendatud metallosasid. Kui puksid kuluvad, siis suureneb surve nendele metallosadele, varrastele ja ühendustele. Nii nagu luude vahel võib tekkida kontakt, nii põhjustavad oma aja ära elanud puksid metallide omavahelise kontakti. Kulunud kontrollvardad võivad põhjustada auto esimese poole kaldumise tasakaalust välja ja seeläbi olla ka põhjuseks, miks rehvid kuluvad ebaühtlaselt.
Allikas: Carfromjapan
Pukside kontroll ja vahetus
See, mis võib kõlada või tunduda nagu vanad amordid või mõni muu vedrustuse probleem, võib olla põhjustatud puksidest, mille ülesanne on olla pehmenduseks ühenduskohtade vahel. Põhjalik pukside kontroll aitab välja selgitada, milles täpsemalt probleem. Näiteks lõtv stabilisaatori varras võimaldab autol kurvides rohkem kalduda, kuid kui varras pole paindunud või katki, siis võib aidata kõigest pukside vahetusest.
Mõnel teisel juhul võib autoremondikeskus soovitada vahetada välja osa, mitte ainult puksid, sest kui need on kulunud, võib see viidata, et osa ise on vana ja ei pruugi enam kaua kesta. Lisaks on paljud puksid surutud metallümbrisesse ja neid eemaldada pole kuigi lihtne, võttes kaua aega ja tuues mõttetult kõrge töökulu. Osadel autodel pole võimalik kontrollvarraste pukse eraldi välja vahetada ja mehaanik peab terve varda välja vahetama.
Kulunud puksid võivad olla ka kostuvate kriuksude põhjustajateks. Vanemad autod võivad vajada regulaarset määrde lisamist ja õli vahetamist, seevastu uuematel autodel on nö püsivalt määritud puksid ning seega ka lihtsam regulaarhooldus, kirjutab Cars. Miinuseks on, et need nö koguaeg määritud puksid ei pruugi alati nii püsida ja kui kord sellised puksid ära kuivavad, siis võib olla vaja need täielikult välja vahetada, et kriuksumisest vabaneda.
Kuidas ära tunda kulunud puksid?
Nagu öeldud, siis näiteks tagumiste pukside probleeme võib olla raske ise tuvastada, siis just auto eesosas asuvate pukside probleemidele võivad viidata järgmised sümptomid.
1. Vibreeriv rool
2. Kolksud ja kõlksud, mis kostavad salongi
3. Rooli ujumine
4. Ebaühtlaselt kulunud rehvid
5. Mittesujuv pidurdus
Kui osadel sõidukitel on vaja uute pukside paigaldamiseks teha päris palju tööd, siis võib kogukulu tulla võrdlemisi kallis, võrreldes pukside hinnaga. Küll aga parandavad uued puksid märgatavalt sõidu kvaliteeti ning juhitavust.
Pukside kontroll ja vahetus Rehvitakso autoremondikeskuses Tallinnas Kadaka tee 183c tagab mugava sõidu ja mõistliku hinna. Soodne autoremont ja lühikesed ooteajad. Meil on kohe vabad ajad! Broneeri aeg SIIT.
Lisaks täisteenusele leiab meie varuosade poest soovi korral kõik vajalikud puksid eraldi ostuks.
Vaata videost, kas valida kummist või polüuretaanist puksid: