Rehvide hooldusega seotud teemad- paigaldus ja tasakaalustamine

Vanarahva tarkus ütleb, et kõik mis liigub, kulub. Sõidukile paigaldatud rehvid peavad taluma suuri kiiruseid, järske pöördeid, teekattega seotuid erisusi ning isegi lööke. Suverehvide rehvimuster võib kuluda kuni minimaalsele tasemele ning juhul, kui teostatud ei ole rotatsiooni, tuleb siiski õigeaegselt kõik neli sõidukirehvi välja vahetada. Vajadusel broneeri rehvivahetus esimesel võimalusel ning soeta oma sõidukile sobivad suverehvid.

 

 Foto: Pixabay

 

Mida tähendab rehvide tasakaalustamine ning mida tuleb jälgida?

 

Rehvide tasakaalustamine ja paigaldus on oluline protsess, mis tagab rehvide korrektse toimimise ja ohutu sõidu. Uute rehvide soetamisel võib märgata rehvi välisküljel kahte erinevat värvilist märgist- punane ja kollane täpp.

 

Punane täpp- iga tehasest väljuv rehv ei ole alati täiesti ümmargune. Siiski on tegemist kvaliteetsest materjalist valmistatud rehviga ning tehnoloogiliselt on kõik korrektne. Selleks, et tähistada rehvi eriärasused, tähistatakse rehv punast värvi märgistusega- andmaks märku rehvipaigaldajale, et tegemist on kõrg pöördemomendiga rehviga ning jälgida tuleb selle osa paiknemist ka velje suhtes. Õige tasakaalustamise korral tuleb teha ka vastav märge veljele.

 

Kollane täpp: kollase täpi olemasolul tuleb samuti jälgida eriärasusi, kuid kollane märgistus tähistab rehvimaterjali balanseerimitust ja mitte kuju. Kõige väiksema kaaluosaga rehviosa tähistamiseks kleebitakse rehviküljele kollane kleeps, mis aitab rehvipaigaldajal autoremondi töökojas teie rehv korrektselt veljele paigaldada.

 

Rehvide tasakaalustamine tähendab raskuste jaotamist ühtlaselt, et vältida vibratsioone ja ebamugavustunnet sõidu ajal. Rehvide tasakaalustamine on eriti oluline siis, kui kiirus ületab 80 km/h.

 

Rehvide tasakaalustamiseks kasutatakse spetsiaalset seadet, mida nimetatakse tasakaalustusmasinaks (-pingiks). See mõõdab rehvi ebakorrapärasusi ja raskuste jaotumist ning aitab tasakaalustada rehvi kaalu paigutamise abil spetsiaalsete raskuste abil. Raskused kleebitakse velje siseküljele, et balanseerida rehv võimalikult täpselt. 

Rehvide paigaldamiseks kasutatakse spetsiaalset seadet, mida nimetatakse rehvimontaaži masinaks. Selle seadme abil eemaldatakse vana rehv veljelt ning paigaldatakse uus. On oluline pöörata tähelepanu sellele, et rehve tasakaalustataks ja paigaldataks alati spetsialisti poolt, kuna ebaõige paigaldus võib põhjustada ohtlikke sõidutingimusi ja kahjustada rehve. Iga autohooldus spetsialist oskab tuua näiteid võimalikest ohtudest, kui jätate rehvid tasakaalustamata.

 

 

Millistel juhtudel tuleks tagasi pöörduda rehvivahetus töökotta?

 

Juhul, kui teie sõidukil on just vahetatud rehvid ning sõites on tunda ebameeldivat häält, tuleks kohe esimesel võimalusel tagasi pöörduda rehvipunkti. Valesti tasakaalustatud rehvid tekitavad ülemäärast rehvimüra ning on ka esimene märk valesti teostatud tööst- selleks tuleb kõik rehvid visuaalselt üle vaadata ning tasakaalustuspingis kontrollida. Juhul, kui veljel esineb sirgusvigu, tuleks need puudused ka eemaldada. Valesti paigaldatud sõidukirehvid ei talu suuri kiiruseid ning võivad sõidu ajal puruneda. Ebakorrektselt tasakaalustatud rehvide puhul tekib sõidu ajal ka rooli värin, mis näitab, et valesti balanseeritud rehvid tekitavad vibratsiooni. 

 

Soeta soodsad suverehvid Rehvitakso e-poest ning sobiva mudeli leidmiseks küsige nõu meie spetsialistidelt. Anname teile soovitusi, et millised on kõige populaarsemad mudelid ja leiame lahenduse vastavalt teie vajadustele.

 

 

SOODSAD SUVEREHVID 2023 |  Nr1 suverehvide veebipood  - rehvitakso.ee

Soodsad suverehvid osta siit, meil on PARIM HIND ja transport 24-48 tunniga! SOODNE REHVIAHETUS. Helista 581 000 81