TALVEREHVIDE TESTID

TALVEREHVIDE TEST 2016

 

talverehvidetest 2016

 

Tuulilasi (Soome) naastrehvide test 2016 (205/55R16)
 

1. Nokian Hakkapeliitta 8,
hinne:8,93
Winter Ice OSTA SIIT!
2. Bridgestone Noranza 001,
hinne:8,83
Winter Ice OSTA SIIT!
3. Continental IceContact2,
hinne:8,75
Winter Ice OSTA SIIT!
4. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic,
hinne:8,5
Winter Ice OSTA SIIT!
5. Pirelli Ice Zero,
hinne:8,46
Winter Ice OSTA SIIT!
6. Michelin X-Ice North 3,
hinne:7,91
Winter Ice OSTA SIIT!
7. Sava Eskimo Stud,
hinne:7,86
Winter Ice OSTA SIIT!

 

Tehnikamaailma (Soome) naastrehvide test 2016 (205/55R16)
 

1. Continental IceContact2,
hinne:8,6
Winter Ice OSTA SIIT!
1. Nokian Hakkapeliitta 8,
hinne:8,6
Winter Ice OSTA SIIT!
3. Bridgestone Noranza 001,
hinne:8,4
Winter Ice OSTA SIIT!
4. Pirelli Ice Zero,
hinne:8,3
Winter Ice OSTA SIIT!
5. Hankook Winter IPike RS Plus,
hinne:8,2
Winter Ice OSTA SIIT!
6. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic,
hinne:8,1
Winter Ice OSTA SIIT!
7. Gislaved Nord Frost 200,
hinne:7,7
Winter Ice OSTA SIIT!
7. Michelin X-Ice North 3,
hinne:7,7
Winter Ice OSTA SIIT!

 

 

Tehnikamaailm (Eesti) naastrehvide - ja lamellrehvide test 2016

 

 

Põhjamaine talv on rehvivalmistajatele raske katsumus. Vahel tähendab talveilm paukuvat pakast ja kuiva teed, vahel nulli ümber kõikuvat temperatuuri ja jäiseks lihvitud teepinda, lisaks veel kõike, mis nende kahe vahele jääb. Talverehv peab kõige sellega hakkama saama, olles seejuures vaikne ja ökonoomne.

 

Naastrehvid


Bridgestone Noranza 001
Continental IceContact 2
Gislaved Nord Frost 200
Goodyear Ultragrip Ice Arctic
Hankook Winter I*Pike RS+
Kumho WinterCraft Ice Wi31
Michelin X-Ice North 3
Nokian Hakkapeliitta 8
Pirelli Ice Zero
Toyo Observe G3-Ice

 

Lamellrehvid


Bridgestone Blizzak WS80
Continental ContiVikingContact 6
Goodyear Ultra Grip Ice 2
Hankook Winter i*cept IZ2
Landsail Winter Lander
Michelin X-Ice XI3
Nankang Ice Activa Ice-1
Nokian Hakkapeliitta R2
Pirelli Ice Zero FR
Sava Eskimo Ice
Yokohama Ice Guard ig50 Plus

 

Kesk-Euroopa lamellrehv


Continental TS850

Rehvimõõt: 205/55 R16
Testiauto: Ford Focus

 

Naast- ja lamellrehvide heade või halbade külgede üle on kirglikult vaieldud sellest ajast saadik, kui esimesed naastrehvid umbes 1960. aastatel turule jõudsid. Nii et kui vaidlus on kestnud aastakümneid ja lahenduseni pole jõutud, siis võib järeldada, et universaalset tõde pole selles küsimuses olemaski.


Selge see, et kui rehvide pidamine on libedal teel parem, siis juhtub õnnetusi vähem. Aga kui palju vähem? Seda on juba raskem uurida. Samuti on selge, et terav metallist asi rehvi ja tee vahel kulutab asfalti rohkem kui lihtsalt kummisegu ning et kuhugi see kulumisel tekkiv tolm ju läheb. Ja tolmu sisse hingamine on tervisele ohtlik. Aga kui palju tolmu ja kui ohtlik?
Kuidas võrrelda avariidest tulenevaid kulusid tänavatolmust põhjustatud tervisekahjustustega ja teede remondiga ning kas raha ongi siinkohal õige mõõdupuu? Mis oleks, kui uute naastumääruste väljamõtlejad peaksid samas lahendama võimatu matemaatilise ülesande, mille mõned muutujad on tundmatud ja osa algandmetestki teadmata?

 

Omaduste summa


Rehvivõrdluseks katseid valides püütakse eelkõige mõõta turvalisust. Eesmärgiks on imiteerida olukordi, kuhu juht võib halvemal juhul sattuda: hädapidurdused, ootamatust takistusest möödumine, pidamise kadumine oma vea või liiklusolukorra tagajärjel.
Mõõdetakse ja hinnatakse ka teisi omadusi, mis pole tingimata turvalisusega seotud. Juhitavuse lihtsus, mugavus ja ökonoomsus on rehvi puhul samuti olulised, aga nende mõju lõpptulemusele on väiksem kui rehvi pidamine ja sõiduomadused ohuolukorras.


Võrdluse tähtsaim tulemus ja tööriist tulemuste tõlgendamiseks on vana tuttav tabel, kuhu iga katse tulemus on hindena kirja pandud. Omaette lahter on iga valdkonna kaalu jaoks, mis sisuliselt otsustabki lõppjärjestuse.
Libedal jääl vajalikele omadustele on pandud suurem rõhk, sest nii rehvi kui juhi jaoks on jäine tee talvel kõige raskem ja ohtlikum. Ka lumel on pidamine vajalik, nii et samad katsed tehakse jääl ja lumel.


Kui aga rehvid on projekteeritud just põhjamaise talve jaoks, siis jäävad need asfaldil hätta. Parim võimalik pidamine jääl ja lumel eeldab kummisegu ja konstruktsiooni, mis paratamatult ei anna nii head tulemust sulailmaga. See ülesanne rehvivalmistajatele pidevalt muret teebki. Igaüks oskab valmistada rehvi, mis toimib teatud oludes väga hästi, kuid keegi ei suuda valmistada rehvi, mis oleks ideaalne igasugusel teepinnal.


Nii ei peakski valmistaja oskusi hindama rehvi parima omaduse põhjal, vaid uurima seda, kas leidub ka nõrkusi. Rehvi kvaliteeti näitab omaduste summa ja kui ostmiseks läheb, tasuks valida selline toode, mis on igas olukorras hea, isegi kui erilised tippomadused puuduvad.
Valmistaja jaoks on alati tegemist kompromissiga. Näiteks et kui palju võib järele anda märja asfaldi pidamises ja rehvi kulumiskindluses, kui eesmärgiks on tipptasemel jääpidamine? Kuhugi on tarvis see piir tõmmata.

 

Rehvidevalik


Kõik väljavalitud, nii naast- kui lamellrehvid alustavad TM-i võrdlustestis samalt stardijoonelt, sest samades tingimustes on need liikluses ja enamasti kõrvuti ka poeriiulil. Nagu meil juba kombeks saanud, ostame rehvikomplektid ise rehvipoest või teenindusest – kui aga meid huvitavat rehvi veel saadaval ei ole ja peame valmistajalt tellima, kontrollime hiljem üle, kas poes on ikka samasugused.


Naastrehve katsetades on eriti tähtis hoolitseda ka selle eest, et naastude kõrgus rehvipinnast oleks lubatud tasemel. Naastude paigaldamisel on ebatäpsused paratamatud ja pikemalt välja ulatuvad naastud annaksid jääl tehtavatel katsetel ebaõiglase edumaa.


Naastude hulk rehvis võib olla üsna erinev. Bridgestone, Continental ja Nokian esindavad maksimumi, testitud rehvimõõdu puhul on naastusid lausa 190. Seda on peaaegu kaks korda rohkem kui Michelinil ja Toyol, mida on jääpidamisel ka märgata. Teisest küljest tähendab rohkem naaste küll ka suuremat müra. Ülejäänud rehvidel oli naastude arv 130 ja 170 vahel.
Lamellrehve võtsime katsetada erinevatest hinnaklassidest ja erineva kvaliteediga, kuid siiski selliseid, mis valmistaja arvates peaksid põhjamaisesse talve sobima. Milliseid olusid seejuures talvele omasteks peetakse, selle kohta rehvilt mingeid märke ei leia.


Talverehvide küljel on küll märk, mis näitab, et nende lumepidamist peetakse piisavaks. Katse, mille läbimise eest see märk antakse, on paraku nii lihtne, et selle teevad sageli ära ka Kesk-Euroopasse mõeldud lamellrehvid.

Võtsime võrdluseks testida ka ühe sellise, et näha, kuidas saab pakasega hakkama rehv, mille jaoks talv tähendab pigem märga asfalti.
Selliseid meil õnneks müügil eriti ei ole, aga internetist saab tellida ju igasugust kraami ja internetikaubandus ongi iga aastaga kasvamas. Mõni võib sobimatud rehvid ka kogemata tellida, sest väga harva teevad internetipoed vahet põhjamaadesse ja Kesk-Euroopasse mõeldud rehvidel.


Testi lõpptulemus oli selge ja isegi kvaliteetmarkide vahel olid üllatavalt suured erinevused. Paremaid tulemusi saanud rehvid saavad tublisti hakkama, aga kehvema punktisaagi kogunuid tuleks vältida. Kas naastud või lamellid, selle peab igaüks ise otsustama, sõltuvalt sellest, millistes tingimustes tal talvel rohkem sõita tuleb. Kesk-Euroopa lamellrehv ei sobi aga mingil juhul.

Infoallikas: Tehnikamaailm

 

Testitulemused!

 

Katsete kirjeldused:

 

  • PIDURDAMISKATSED tehti jääl, lumel ja asfaldil. Katsed tehti erineva temperatuuri juures ja lõpptulemus oli kõigi katsete keskmine. ABS-pidurdus toimus jääl kiiruste vahemikus 50 - 0 km/h, lumel ja märjal asfaldil 80 - 0 km/h. Tavalisel kombel välitingimustes tehtud katseid korrati sisehallis, kus on võimalik täpne kontroll temperatuuri üle.
  • REHVIDE PIKIPIDAMISE hindamiseks mõõtsime, kui palju kulub aega kiiruse kasvatamiseks jääl 5 - 35 km/h. Ka siin on tulemus mitme erineva temperatuuri juures tehtud katse keskmine ja sedagi katset korrati sissehallis.
  • REHVIDE PIDAMIST DÜNAAMILISES SÕIDUOLUKORRAS hinnati kiirusrajal ringiaegade põhjal, tulemus on mitme juhi keskmine hinne. Ringiaegu mõõdeti jääl, lumel ja märjal asfaldil.
  • REHVIDE JUHITAVUST JÄÄL, LUMEL JA ASFALDIL hinnati lisaks ka subjektiivselt. Lõpptulemuseks on kõigi testijate antud hinnete keskmine. Tähtsamaimaks omaduseks peeti rehvide turvalist, ootamatusteta käitumist.
  • SUUNAKINDLUSE kindlaks tegemiseks sõideti erineva kiirusega mööda rööplikku teed. Hinnati seda, kui palju selline tee auto kere kõikuma pani ja kui palju oli vaja rooliga suunda täpsustada. Tulemus on jällegi kõigi juhtide antud hinnete keskmine.
  • REHVIMÜRA mõõdeti ja hinnati subjektiivselt. Tulemus on erinevatel kiirustel saadud keskmine.
  • VEERETAKISTUSE leidmiseks lasti autol vabalt veereda. Kui kiirus 80 km/h kahanes kiiruseks 40 km/h, mõõdeti läbitud teekonda. Katse tehti tuuleta oludes, erinevate temperatuuride juures. Lõpptulemus on saadud arvutuste teel.
  • TESTREHVIDE HANKIMINE teostati erinevatelt rehvimüüjatelt, et valmistajad ei saaks testitavate rehvide omadusi mõjutada. Mõningaid rehve testi tegemise ajal veel müügil ei olnud, need saadi valmistajalt, kuid tulemusi võrreldi suvel sisehallis vabamüügist ostetud rehvidega. 

 

Tehnikamaailma ( Eesti ) naastrehvide test 2016 (205/55R16)
 

1. Continental IceContact2,
hinne:8,6
Winter Ice OSTA SIIT!
1. Nokian Hakkapeliitta 8,
hinne:8,6
Winter Ice OSTA SIIT!
3. Bridgestone Noranza 001,
hinne:8,4
Winter Ice OSTA SIIT!
4. Pirelli Ice Zero,
hinne:8,3
Winter Ice OSTA SIIT!
5. Hankook Winter IPike RS Plus,
hinne:8,2
Winter Ice OSTA SIIT!
6. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic,
hinne:8,1
Winter Ice OSTA SIIT!
7. Gislaved Nord Frost 200,
hinne:7,7
Winter Ice OSTA SIIT!
7. Michelin X-Ice North 3,
hinne:7,7
Winter Ice OSTA SIIT!

 

Continental IceContac 2 rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL.

Rehv on omaduste poolest hästi tasakaalustatud. Pikipidamine on jääl pidurdades ja kiirendades tänu suurele naastude arvule väga hea ning rehv on kergesti juhitav. Lumel on roolitunnetus täpne ja sõit on kindel. Takistusest möödumisel on rehvi reaktsioon sobivalt kiire ja ei üllata ka liiga äkilise suunamuutusega.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Sulailmaga on Continental kindel, pidamine on märjal asfaldil hea. Möödumiskatsel on käitumine loogiline ja rahulik. Kuival asfaldil on pidamine keskpärane ja reaktsioon aeglane, kuid loogiline.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Continentali veeretakistus on naastrehvide keskmisel tasemel. Naastude krabinat on selgesti kuulda, see on samal tasemel teiste rohkesti naaste kasutatavate rehvidega.

 

HEA - pidamine jääl ja lumel; juhitavus kõigis talveoludes

HALB - naastumüra

 

**** 8,6 punkti

 

Nokian Hakkapeliitta 8 rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL

Jääl on Nokia endiselt parim, kuid konkurnedid lähenevad kiiresti. Pikipidaine on eriti hea ja pidurdusmaad lühikesed. Naastud haakuvad hästi  ja juhitavus on lihtne ka ohuolukordades. Lumel on käitumine loogiline ja rahulik ega üllata juhti ka rasketes oludes.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Rehv on mõeldud tõsise talve jaoks - asfaldil on see pehme ja möödumiskatsel reageerib aeglaselt. Pidurdades on pidamine märjal kui ka kuival asfaldil keskmisel tasemel. Nokian käitub loogiliselt ja rahulikult, see aitab ohuolukordade lahendamisel.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Nokian kuulub lärmakamate naastrehvide hulka, naastumüra on päris selgesti kuulda. Veeretakistus on naastrehvide keskmisel tasemel.

 

HEA - pidamine jääl; juhitavus kõigis talveoludes

HALB - keskpärane käitumine asfaldil

 

**** 8,6 punkti

 

Bridgestone Noranza 001 rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL

Uue mudeli jääpidamine on suurepärane. Naastude suur arv on abiks kiirendamisel ja pidurdamisel, juhitavus säilib ka pärast pidamise piiri ületamist. Lumel käitub Bridgestone rahulikult, aga pidamine ja pidurdusmaad on keskpärased.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Asfaldil on rehv pehme. Reaktsioon on aegalne ja ebatäpne, pidurdamine venib pikale. Käitumine on siiski tasakaalukas ja tagarattad libisema ei pääse. Küll aga võib esirataste pidamine arvatust varem otsa saada.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Bridgestone müratase on kõrge, just nagu teistelgi suure naastude arvuga rehvidel. Veeretaksitsus on aga märkimisväärselt madal.

 

HEA - pidamine jääl

HALB - naastumüra

 

**** 8,4 punkti

 

Pirelli Ice Zero rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL

Jääpidamine on hea, eriti pikisuunas. Pidurdusmaad on lühikesed ja kiirendus libedal pinnal väga hea. Külgpidamine nii hea ei ole ja kuigi roolitunnetus on täpne, reageerib rehv liiga äkiliselt. Lumel käitub Pirelli loogiliselt ja kindlalt, pidamine on heal tasemel. 

 

  • SÕIT ASFALDIL

Märjal asfaldil on Pirelli naastrehvi kohta tugev ja kindel. Reaktsioon on möödumiskatsel täpne ja pikipidamine hea. Kuival asfaldil on käitumine laisem ja pidurdamine naastrehvide keskmisel tasemel.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Pirelli on naastrehvi kohta vaikne, naastude müra ei häiri. Veeretakistus on üks kogu rühma kõrgemaid. 

 

HEA - pidamine jääl; käitumine märjal asfaldil

HALB - suur veeretakistus

 

**** 8,3 punkti

 

Hankook Winter I*Pike RS+ rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL.

Hankook toimib jääl hästi ja käitub ohuolukordades usaldusväärselt. Rehvi käitumine on loogiline, ega üllata tagarataste ootamatu libisemisega. Lumel on Hankooki pidamine suurepärane, eriti pikisuunas. Tänu lihtsale juhitavusele tuleb Hankook hõlpsasti toime möödumistega ja kiiret rektsiooni nõudvate olukordadega.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Rehv on mõeldud lumele ja jääle, mida on tunda kehvemate sulailma omadustes. Märjal asfaldil on pidamine rahuldav ja käitumine loogiline, kuival asfaldil aga vilets. Pidurdusmaad pikad, rehv reageerib laisalt ja pakub möödumiskatsetel ootamatusi.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Hankooki naastukrobin kostab selgest üle muu rehvimüra. Veeretakistus on naastrehvide keskmisel tasemel.

 

HEA - pidamine jääl; omadused lumel

HALB - juhitavus kuival ja märjal asfaldil

 

*** 8,2 punkti

 

Goodyear Ultragrip Ice Artic rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL.

Goodyear on talveomaduste poolest ühtlane rehv. Jääl pole selle pidamine päris tippude tasemel, aga kuna rehv käitub väga kuulekalt, siis tuleb sellega talvel toime küll. Lumel on Goodyeari pikipidamine hea ja pidurdusmaad lühikesed. Möödumiskatsed teeb kindlalt ära.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Asfaldil valmistas Goodyear pettumuse. Pidurdamisel oli pidamine üks kehvemaid nii märjal kui kuival asfaldil. Külgpidamine on õnneks parem, see aitab keerulistes olukordades. Kuival teel kaob tagarataste pidamine möödumiskatsel ootamatult ära.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Müra poolest on Goodyear naastrehvide keskmisel tasemel, veeretakistus oli üks naastrehvide paremaid.

 

HEA - pikipidamine lumel; väike veeretakistus

HALB - pidurdamine asfaldil

 

*** 8,1 punkti

 

 

Gislaved Nord Frost 200 rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL.

Gislavedi naastud ei taha korralikult jäässe tungida ja pidurdusmaad venivad sageli pikaks. Pidamise piiril on juhitavus suhteliselt hea, aga libisemised algavad liiga äkitselt ja nende taltsutamine on raske. Lumel on juhitavus ebamäärane ja möödumiskatsetel ebatäpne.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Pidurdamine õnnestub märjal asfaldil hästi. Möödumiskatse läbimine on lihtne ja juhitavus tundub tasakaalukana nii märjal kui kuival. Tänu rahulikule ja loogilisele käitumisele pidasid testijad Gislavedi kuival asfaldil parimaks naastrehviks.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Gislaved kuulub vaiksemate naastrehvide hulka. Veeretraksitus on keskmisel tasemel.

 

HEA - pidamine märjal asfaldil; juhitavus kuival asfaldil

HALB - pidurdamine jääl

 

** 7,7 punkti

 

 

Michelin X-Ice North 3 rehvid TM 2016 arvustus

 

  • SÕIT LUMEL JA JÄÄL.

Michelin käitub igasugustes talveoludes rahulikult. Ainult et pidamist on paremate konkurentidega võrreldes vähevõitu, seda nii jääl kui lumel. Jääl ohuolukordades regeerib  Michelin aeglaselt, ent samas on sõit lihtne ja kindel. Lumel on käitumine rahulik, ootamatu libisemisegarehv ei üllata.

 

  • SÕIT ASFALDIL

Sulailmaga on pidurdusmaad keskmisel tasemel. Asfaldil käitub Michelin möödumiskatsetel tasakaalukalt ja tagarataste pidamisega muret ei ole. Ohuolukordades tahaks näha kiiremat reaktsiooni.

 

  • PIDAMINE / MUGAVUS

Mischelini veeretakistus on testirühma kõrgemate seast. Müratase on naastrehvide keskmisel tasemel.

 

HEA - rahulik juhitavus; tasakaalustatud omadused

HALB - keskpärane pidurdamine jääl

 

** 7,7 punkti

 

Tehnikamaailma ( Eesti ) lamellrehvide test 2016 (205/55R16)
 

1.

Continental ContiVikingContact 6
hinne:7,6

Continental Contivikingcontact 6 OSTA SIIT!
1.

Nokian Hakkapeliitta R2
hinne:7,5

nokian hakkapeliitta r2 OSTA SIIT!
3.

Goodyear Ultra Grip Ice 2
hinne:7,4

goodyear ultra grip ice 2 OSTA SIIT!
4.

Michelin X-Ice XI3
hinne:7,4

Michelin x-ice xi3 OSTA SIIT!
5.

Bridgestone Blizzak WS80
hinne:7,0

bridgestone ws80  tarneaeg 1 päev
6.

Sava Eskimo Ice
hinne:6,9

sava eskimo ice OSTA SIIT!
7.

Hankook Winter i*cept IZ2
hinne:6,9

hankook w616 OSTA SIIT!
7.

Pirelli IceZero FR
hinne:6,7

pirelli ice zero  tarneaeg 1 päev