Miks vajab autokonditsioneer täitmist?

Miks ja millal vajab autokonditsioneer täitmist?

Palaval päeval on vähe asju, mis oleks häirivamad, kui sõita ringi autoga, mille autokliima ei tööta nii nagu peab. Käes on suvi ja kui su auto kliimaseade või konditsioneer puhub kuuma ilmaga sooja õhku, siis tõenäoliselt on põhjus jahutusvedeliku madalas tasemes ning on alust arvata, et kuskil süsteemis lekib.

 

Vaatame lähemalt, mis põhjustab konditsioneeride sooja õhu puhumist ja millal peaks jahutussüsteemi uuesti ära täitma:

 

Autokonditsioneeri osa kaupa täitmine pole vajalik

Rehvitakso töötajad on olnud tunnistajaks, kuidas auto omanikud kipuvad vahel arvama nagu jahutussüsteemi tuleks täita regulaarselt mingi kindla ajavahemiku järel. Nii see siiski pole. A/C on suletud süsteem ning külmaaine ei kao ootamatult kuhugi. Kui konditsioneer pole just katki, siis aeg-ajalt täitmist süsteem ei vaja. Kui konditsioneer lõpetab töötamise, kuid puhuritest tuleb endiselt sooja õhku, siis ilmselt on torustikus auk või mõni muu süsteemi osa oma normaalse töötamise lõpetanud. 

 

Kuigi tehniliselt on võimalik täiteainet ka omal käel lisada, siis seda on keeruline teha õiges koguses. On pea võimatu ära arvata, kuipalju täidet süsteem parasjagu vajab. Seega peavad ka kogenud mehaanikud süsteemi kõigepealt tühjaks laskma ja seejärel õige kogusega uuesti täitma.

 

Tasub meeles pidada, et konditsioneeri täitmine ei paranda leket või muid süsteemi probleeme. Seega on parimal juhul tegu vaid ajutise lahendusega. Kui täiteaine on välja "susisenud" ning langenud alla kindla piiri, lõpetab konditsioneer taas töötamise.

 

Talveperioodil võid märgata, kuidas aknaid sulatades ei suuda klaasile suunatud õhuvool lahti saada udust. See on samuti märk lekkest. Autode jääsulatamisrežiim kaasab konditsioneeri õhu kuivatamise eesmärgil. Probleemid konditsioneeriga võivad viidata kompressori või kondensaatori muredele, mille korral tuleks ette võtta professionaalne autoremont. Paraku on tegu keeruka süsteemiga, mille juures asju, mis võivad valesti minna, on mitmeid. Seda eriti vanemate autode konditsioneeride puhul. 

 

Kui torustikus või mõnes muus kohas autokliima lekib, siis uuemate autode puhul lülitub see täiteaine langedes alla kindla piiri, ise välja, et ennetada kompressori kahjustusi. Kompressori hoiab jahutusainet surve all tänu millele see läbi kogu süsteemi liigub, kirjutab Cars. Kui seda pole piisavalt, siis võib kompressor saada tõsisemaid kahjustusi. Ühesõnaga, kompressori parandamine on küllalt kallis ja kui on võimalik, siis tasub seda igaljuhul vältida. 

 

Autokliima täitmine on osa Rehvitakso kiirteenindusest, mis tähendab, et aja saab hiljemalt 60 minuti jooksul peale tellimuse esitamist. Broneeri vajadusel aeg siin.

 

Loe siit, kuidas autokliima enda jaoks maksimaalselt tööle panna.